Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2012 11:37

Lock&Stock schreef:Volgens mij ben jij toch echt uit je moeder gekomen kees....

Kom jongens, hij zegt het er nog speciaal bij dat hij het specifiek over de schepping heeft. Maar dan nog... Waarom, kees, kan een almachtige God tijdens de scheppingsdaad alleen een vrouw laten voortkomen uit een man en niet een man uit een vrouw...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 29 nov 2012 11:43

FrankB schreef:Kees61 schreef: "Dan moet je door dat onderzoek toch vanzelf weer bij de Schepper uitkomen, lijkt me".

Als je de uitkomst al weet, waarom zou je dan nog onderzoek doen?
Wie weet de uitkomst al? Een onderzoek kan tot meerdere conclusies leiden.

kees61 schreef:Een tijdje geleden schreef je over meiose en ik vind dat nog steeds verwarrend, maar dan lees ik over eiwitdraden die de chromosomen uit elkaar trekken. Hoe bestaat het! Zoiets kan toch nooit vanzelf ontstaan".
FrankB schreef:Wat een vooringenomenheid.
Hoor wie het zegt. Alsof de evolutielui geen last hebben van een vooroordeel.
Kan jij zeggen hoe je geslachtscellen krijgt zonder dat mechanisme? Als dat mechanisme niet goed werkt dan sterft die soort uit.
Ik wilde alleen maar zeggen dat zo'n mechanisme ontdekt is door onderzoek. Het lijkt mij dat je dan tot de conclusie moet komen dat iemand dat zo gemaakt heeft want dat het vanzelf is ontstaan gelooft niemand.
Behalve FrankB.

FrankB schreef: Wat je feitelijk schrijft is dat je het te moeilijk vindt om te bevatten/je iets niet begrijpt en daarom moet het door een hogere macht zo zijn geschapen.
Nee dat schreef ik niet.

kees61 schreef:"Maar er is 1 ding dat je wel met me eens zal zijn en dat is dat de vrouw uit de man komt en niet de man uit de vrouw want dat laatste is onmogelijk . En nu moet ff niet iemand gaan zeuren over baby's die uit een vrouw geboren worden want ik heb het over de schepping."
FrankB schreef:Geen enkel weldenkend mens zal het met je eens zijn. Aan je naam te oordelen ben jij ook van het mannelijk geslacht. Ben jij niet uit je moeder geboren of ben jij uit de klei getrokken? Maar uit je laatste zin begrijp ik dat we het je weer niet te moeilijk mogen maken... =;
Als ik schrijf dat je ff niet moet zeuren over baby's die uit ee vrouw komen, dan bedoel ik dat het over iets anders gaat.
In de bijbel staat dat Adam werd geschapen en later werd Eva uit Adam genomen. Sinds kort heeft men een beetje kennis van het DNA en wat blijkt? De vrouw kan wel uit de man gemaakt zijn maar de man niet uit de vrouw. Genetisch onderzoek bevestigt de bijbel.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 29 nov 2012 11:46

"Sinds kort heeft men een beetje kennis van het DNA en wat blijkt? De vrouw kan wel uit de man gemaakt zijn maar de man niet uit de vrouw. Genetisch onderzoek bevestigt de bijbel."

waar heb je dat dan weer vandaan?

"Het lijkt mij dat je dan tot de conclusie moet komen dat iemand dat zo gemaakt heeft want dat het vanzelf is ontstaan gelooft niemand"

Kortom, waarom onderzoek plegen als je de uitkomst al weet?
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2012 12:13

kees61 schreef:Wie weet de uitkomst al? Een onderzoek kan tot meerdere conclusies leiden.

Behalve blijkbaar dat alles is geëvolueerd...

In de bijbel staat dat Adam werd geschapen en later werd Eva uit Adam genomen. Sinds kort heeft men een beetje kennis van het DNA en wat blijkt? De vrouw kan wel uit de man gemaakt zijn maar de man niet uit de vrouw. Genetisch onderzoek bevestigt de bijbel.

En nu maak je ineens wél gebruik van genetisch onderzoek... bijzonder.

Nu weten we door datzelfde genetische onderzoek dat het mannelijke Y-chromosoom eigenlijk een gedegenereerd X-chromosoom is. Wat doe je daar dan mee? Dat gedeelte van het onderzoek maar negeren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2012 12:14

FrankB schreef:waar heb je dat dan weer vandaan?

Man heeft een X- en een Y-chromosoom.
Vrouw heeft 2 X-chromosomen.

Dat zal de logica zijn, dat 'bewijst' de Bijbel. Tot het moment dat datzelfde onderzoek laat blijken dat dat Y-chromosoom van mannen ooit begonnen is als X-chromosoom...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 nov 2012 12:46

kees61 schreef:Sinds kort heeft men een beetje kennis van het DNA en wat blijkt? De vrouw kan wel uit de man gemaakt zijn maar de man niet uit de vrouw. Genetisch onderzoek bevestigt de bijbel.

Nou aangezien xsidd niet op mijn aanbod is ingegaan en er nog steeds 100 euro staat gereserveerd op mijn bankrekening;

Beste Kees61, als je bovenstaande daadwerkelijk kan onderbouwen en bewijzen dmv uitkomsten van DNA onderzoek dan maak ik vandaag nog 100 euro over naar je eigen bankrekening of dat van een goed doel van jouw keuze. En uiteraard zal een betaalbewijsje hier posten.

Als je dat niet kan dan ga ik er vanuit dat wat jij claimt niet klopt, dat je dat zelf ook weet en dat je dus het 9e gebod aan het schenden bent.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 29 nov 2012 13:02

Lock&Stock schreef:Als je dat niet kan dan ga ik er vanuit dat wat jij claimt niet klopt, dat je dat zelf ook weet en dat je dus het 9e gebod aan het schenden bent.
Zie het bericht van Mortlach, een vrouw heeft geen y-chromosoom dus een man kan nooit uit een vrouw gemaakt zijn.
De verhalen van 300 miljoen jaar geleden blahblah geloof ik niet. Niemand kan van zo lang geleden dna-gegevens achterhalen.
Het 9e gebod kan nooit in strijd zijn met het 4e gebod. Als het 4e gebod zegt dat God hemel en Aarde en alles wat leeft in 6 dagen schiep, dan zou het ontkennen daarvan ook in strijd zijn met het 9e gebod.
Het riekt ook naar het overtreden van het eerste gebod. Als je God niet erkent als God dan dien je een andere god, of je dat nou bewust doet of niet. Ik schreef daar al eens iets over en toen kreeg ik de hartelijke groeten van twee mensen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 29 nov 2012 13:05

FrankB schreef:
Ach, een kinderhand is gauw gevuld. Maar om je de waarheid te zeggen, nee dit heeft helemaal niets met geschiedschrijving te maken.

Nee natuurlijk niet, stel je voor om een creationist gelijk te geven. :roll:

frankb schreef:Wat een belachelijke dooddoener. Hoe vaak heb je dit voor de spiegel moeten herhalen totdat je het zelf geloofde?

Om precies te zijn nul keer, ik geloof in een God die niet gelimiteerd is aan hetgeen hier op aarde misschien niet kan, maar een God die alles kan als Hij dat wil. (voor dat je met het steenvoorbeeld aan komt zetten).
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2012 13:06

kees61 schreef:]Zie het bericht van Mortlach, een vrouw heeft geen y-chromosoom dus een man kan nooit uit een vrouw gemaakt zijn.
De verhalen van 300 miljoen jaar geleden blahblah geloof ik niet. Niemand kan van zo lang geleden dna-gegevens achterhalen.

Lekker selectief ook... Het wonderlijke is dat dat dus wél kan! Lang leve het onderzoek. Maar het is wederom een voorbeeld van 'Ik begrijp het niet, dus kan het niet', de houding die je permanent lijkt aan te nemen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 nov 2012 13:09

kees61 schreef:Zie het bericht van Mortlach, een vrouw heeft geen y-chromosoom dus een man kan nooit uit een vrouw gemaakt zijn.

Volgens mij ben je oost-indisch blind kees;

Mortlach schreef:Nu weten we door datzelfde genetische onderzoek dat het mannelijke Y-chromosoom eigenlijk een gedegenereerd X-chromosoom is. Wat doe je daar dan mee? Dat gedeelte van het onderzoek maar negeren.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 29 nov 2012 13:25

Lock&Stock schreef:Volgens mij ben je oost-indisch blind kees;
Mortlach schreef: Nu weten we door datzelfde genetische onderzoek dat het mannelijke Y-chromosoom eigenlijk een gedegenereerd X-chromosoom is. Wat doe je daar dan mee? Dat gedeelte van het onderzoek maar negeren.

Wie is er nou blind. Als ik ff bij google zoek dan kom ik verhalen tegen die vertellen dat 300 miljoen jaar geleden het y-chromosoom ontstond. Een ander zegt 350 miljoen jaar bij reptiel-achtigen. Weer ergens anders lees ik dat het nog niet zo lang geleden gebeurde, slechts 130 miljoen jaar ofzo. Men gooit maar met miljoenen jaren alsof het niks is. Eens.. heel lang geleden...

antoon

Berichtdoor antoon » 29 nov 2012 15:17

Zowel atheïsten als evolutionisten maar ook gelovigen die teveel eer en aandacht schenken aan de wetenschap dienen voor ogen te houden dat die geleerden gewoon mensen zijn die echt niet veel meer weten dan de gemiddelde forumganger, vaak nog minder als je alles bij elkaar optelt
In mijn werkzame leven als interviewer heb ik veel geleerden gesproken, je komt echt hetzelfde tegen als in de gewone maatschappij veel na-ijver zucht naar roem verdraaien van resultaten
Recent nog een voorbeeld van een geleerde die aanrommelde met gegevens, de geleerde had ongeveer 50 mensen om hem heen op verschillende wetenschappelijke gebieden niet een die zelfstandig onderzocht of de dingen zo waren.
Ik bedoel maar, ik zoek het liever zelf uit.

en natuurlijk zijn er ook genoeg integere geleerden

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2012 15:21

antoon schreef:Zowel atheïsten als evolutionisten maar ook gelovigen die teveel eer en aandacht schenken aan de wetenschap dienen voor ogen te houden dat die geleerden gewoon mensen zijn die echt niet veel meer weten dan de gemiddelde forumganger, vaak nog minder als je alles bij elkaar optelt

Je gelooft dit serieus?!

antoon

Berichtdoor antoon » 29 nov 2012 15:31

in vele jaren heb ik gemerkt dat een geleerde veel kan weten over een bepaald specifiek punt maar heel onwetend kan zijn bij het domme af over andere punten.
BV een Egyptologie geleerde kan zeer veel weten over schriftkunde daar legt hij zich op toe maar hij vergeet dat er ook andere terreinen zijn in de egyptologie
gaat natuurlijk niet voor iedereen op

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 29 nov 2012 15:36

Kirdneh schreef: "Nee natuurlijk niet, stel je voor om een creationist gelijk te geven"

Komt het je bekend voor?
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Terug naar “Archief”