toch grappig. Ik voelde mij de vorige keer best aangevallen toen ik het had over versnellen, nu lees ik nog twee kindjes die ws gaan versnellen! Gewoon... wilde het even zeggen! Ik kijk uit na het moment dat ze naar groep 2 gaat. Ze weet het zelf niet, dat ze gaat, maar ze heeft de conclusie getrokken dat alle oudste groep 1 ers altijd na de kerst naar groep 2 gaan, dus dar is zijn nu

Ze kijkt dus uit na de kerstvakantie, ook zal het haar heel leuk lijken, maar ben blij met de stap. Ze las al af en toe, maar nu wordt er gewoon wel een boekje gepakt en woordjes zoals voor, gat, etc gelezen.... dat gat tussen 1 en 3 was dan echt te groot, ze kan nu met de groep mee groeien.
Gesprekken met een orthopedagoog wees ook uit dat ze dat ws wel gaat redden, sowieso cognitief, nu hoopte de orthopedagoog dat er meerdere kinderen waren, zodat ze wel aansluiting houdt.
Eten... Ik ga hier never de strijd aan met eten. Eet je niet je bord leeg oke, maar dan heb je pech en honger tot de volgende morgen. Snoep kennen we haast niet, een appel mag wel eens gepakt worden. Tja... je kan gewoon eten wat de pot schaft.
We hebben al zoveel strijd gehad, ik hoef niet nog meer strijd. En ga het zeker niet opzoeken.
WE zitten voorlopig in de kou, kachel kadoek

dus afwachten wat goedkoper is, een oude oplappen of nieuwe plaatsen. Even plussen en minnen... maar heb wel zin om te douchen! morgen maar gaan sporten

Deze week marijn weer erg onrustig en driftig... pfff..... hopelijk wordt het straks minder... zijn tweede kiezen komen nu nl door, miss dat hij daar last van heeft.
zo, lange lap tekst!! LauraC, heeerlijk een tweede ergo!!
Haai: grappig altijd die discussie over sociale ontwikkeling!

ik was ook jong en speels en heel naief, en het heeft me daarom juist gedwongen om te zijn wie ik was, en juist sterker te zijn omdat ik me nog niet erg druk maakte hoe ik was en hoe ik eruit zag.... dat laatste was bij mij ook laat in ontwikkeling tav vrouwelijke rondingen ed.... Manlief daarintegen heeft door zijn zitten blijven een heel heftige periode gehad op school, dus dat zegt allemaal niks.
Het heeft ook te maken met de klas waarin je zit, hoe de leerkracht is en hoe stabiel je thuis situatie is.