Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 27 nov 2012 08:48

Beterschap voor zieke kindjes!
Sterretje, en haar bed anders zetten?
Jurians bed staat tegenwoordig met zicht op de deur. Niet dat hij echt bang is geweest, maar het voelt volgens mij wel prettiger voor hem. Sowieso wordt hij wel huilend wakker zodra zijn nachtlampje het niet doet. Met lampje is er niks aan de hand.

Over die fles beginnen heeft al geholpen :mrgreen: Ze doet nu al 2 nachten zonder. Op zich zou ik het geen probleem vinden als ze de fles gewoon voor bedtijd krijgt, maar wij eten, zeker op woensdag, donderdag en vrijdag, laat, waardoor ze na het eten meteen naar bed gaat. En ze eet zoveel, dat ze niet meteen erna een fles wil. Dus wordt ze 's avonds later nog een keer wakker. En ik vind het eigenlijk wel heerlijk die avonden weer ons onszelf :oops: Als ze vanavond wel komt maak ik hem wel kleiner, kijken of ze dat pikt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 nov 2012 08:54

@ parkiet Ik prop het heus niet in zijn mond hoor :wink: En de andere twee mogen bij mij ook wel bepalen hoeveel ze eten. Je hebt zelf namelijk ook niet altijd evenveel honger.Toch hanteer ik op een bepaalde leeftijd ( als het begrip er is) wel de regel dat er niet een bepaalde maaltijd of een bepaald gedeelte van het eten stuctureel geweigerd mag worden. Dan 'moeten' ze een paar happen eten. Zoonlief weigerde nl structureel de korstjes en dochterlief heeft de neiging om haar groente en haar melk te laten staan. Op zich vind ik dat een paar dagen niet zo erg, maar wel als het dagelijks begint te worden.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 nov 2012 09:21

Ja ik snap wat je bedoelt. Hier heb ik gelukkig prima eters, dus dan hoef je je om zulke dingen ook niet druk te maken. Mijn oudste heeft ooit wel eens een of twee dagen geroepen dat ze geen korstjes lust (ze vindt die juist heerlijk), dat moest even uitgeprobeerd worden blijkbaar. Hier bieden we ze ook gewoon alles aan. Oudste eet wel graag de pasta apart van de saus, mij best. Dan krijgt ze eerst wat pasta, dan wat saus etc.

Sterretje, heeft ze een nachtlampje oid? Dat scheelt hier veel. En verder hoort het wellicht ook bij de leeftijd. Hier zien we op t moment regelmatig van die hele irreële angsten (zo heeft ze eens gedroomd dat het huis stuk ging, en dat komt regelmatig terug - drama). Wij bespreken ook met haar wat ze kan doen als ze in de nacht wakker wordt (lampje aan, beer opzoeken etc).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2012 09:23

Hier is het 's ochtends ook erg vroeg...vanochtend was het laat (half 6).

Gisteren weer bij het CB geweest, 80 cm en 13 kilo. Qua ontwikkeling doet hij het goed, praat/kletst en loopt de kamer rond als of hij de marathon aan het lopen is (met de nodige val partijen).
Wel moeten we z'n ogen in de gaten houden, want hij loenst erg veel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 nov 2012 09:46

@ parkiet De andere twee zijn ook prima eters. Helemaal de oudste eet en probeert alles en neemt zo zijn zus op sleetouw. Dat scheelt enorm.

Dat al weken structureel de warme prak weigeren ken ik ook helemaal niet. Ik schenk er nu geen aandacht aan en geef hem na het eten een beetje yoghurt en nog een flesje melk, maar dat gaat niet nog jaren duren. Ik vind dat ze op een bepaalde leeftijd gewoon 3 maaltijden moeten eten en in ieder geval proberen. En dan ga ik wel een periode de strijd met hem aan. Leuk zal dat zeker niet zijn, maar ik weet van de andere twee dat het wel resultaat zal hebben.

Hij doe nu sowieso moeilijk over het eten. Bij mijn schoonouders weigerde hij smeerkaas en nu deed mijn schoonmoeder en een paar hagelslagjes bovenop en toen at hij het wel. Nu weigert hij elke vorm van hartig beleg. Vorige week was hij ziek, dus ik was allang blij dat hij appelstroop ofzo at, maar hoe introduceer je weer hartig beleg. Iemand nog tips?

@ evelien Leuk dat S.imon het goed doet! Wel grappig hij is net zo zwaar als onze dochter.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2012 09:49

Ik merk wel dat hij nu niet zo hard meer groeit, hij woog de laatste keer (dat was volgens mij met 11 maanden) 12,5 kilo. Hij loopt nu en krijgt veel meer beweging.
Qua broeken gaat hij nu richting de 86 (spijkerbroekjes).

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 nov 2012 09:56

10-minuten gesprek op school was wel leuk.
Leuk om te horen dat het zo goed gaat, en dat ze haar zo'n leuke sociale meid vinden. ;)

Op alle vlakken loopt ze ver voor, dus ze gaan nu testen of ze meerbegaafd is.
Ze verwachten dat ze dan dit schooljaar nog gaat switchen naar groep 2.

Sterretje, hier ook een bang meisje, als het donker is.
Ze heeft dus standaard een lichtje op haar kamer aan, dan is er geen probleem.
En de jongste begon ook pas te eten met 1 jaar.
Daarvoor eigenlijk alleen maar borstvoeding.

Evelien, fijn dat 't goed gaat met Simon.
Half 6 laat?! Oei, kan je wel een beetje bijslapen als hij overdag slaapt?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2012 10:45

Wat fijn dat het zo goed gaat Aikongirl. Goed dat ze haar testen, dan weet je zelf denk ik ook beter wat het beste is voor haar.

Evelien, 86 al, wow. Frederiek past haar rokjes maat 74 nog steeds wel, gister had ze zelfs een shirtje maat 74 aan. Maar het worden wel minirokjes hoor ;) Ze zit nu helemaal goed in maat 80, en draagt soms ook wel 86.

tip voor lego/duplobouwers: bij de Intertoys is t/morgen lego en duplo in de aanbieding. Ik heb meteen voor Jurians verjaardag een doos met 1000 blokjes gehaald, 20 euro korting. Dan maakt het me niet uit dat het nog 1,5 maand in de kast ligt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 nov 2012 11:15

Goedemiddag :shock: Dan mag ik eigenlijk niet klagen met de meisjes ;) Misschien was ik wel verwend met M die zo heerlijk het klokje rond sliep en nooit wakker werd 's nachts :mrgreen: Vannacht om 00.15 wakker, geprobeerd in slaap te sussen maar om 1.00 toch maar flesje gegeven. Daarna sliepen ze (met een kleine onderbreking bij E) tot kwart over 6. Niet slecht dus =D>

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 nov 2012 13:51

AJL, geef je hem ook wel vaste voeding zegmaar? of alleen prakjes/potjes. Gewoon een aardappel of een stukje broccoli is best eens het proberen waard. Bestek naast t bordje leggen en wie weet gaat ie wel lekker aan de slag en pikt ie het eten met bestek zo ook nog ff op (jij bent niet zo van het met de handen eten, toch?).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 27 nov 2012 13:56

MissF schreef: tip voor lego/duplobouwers: bij de Intertoys is t/morgen lego en duplo in de aanbieding. Ik heb meteen voor Jurians verjaardag een doos met 1000 blokjes gehaald, 20 euro korting. Dan maakt het me niet uit dat het nog 1,5 maand in de kast ligt.

Toevallig, ik heb vanmorgen ook zo'n doos met 1000 blokjes gehaald. Normaal 50euro, nu 30euro. En dan nog 10% korting (hebben ze hier op alle lego/duplo). Is de moeite hé. We hebben nu heel iets aan lego en ze spelen er beide superveel mee!
Van mijn schoonouders krijgen ze voor sinterklaas bouwplaten van de straat en van mijn ouders een kiepwagen en 3 autootjes ofzo. Dan hebben we een mooi begin lijkt mij! Over een paar maandjes word de jongste 3, als we verder niets weten gaan we misschien wel al het geld bij elkaar doen en bijv. het politiebureau of brandweerkazerne kopen. Gaaf spul, vind mn man nog leuk ;-). Die bouwt enthousiast mee ;-).

Hier moeten ze in principe gewoon hun bordje leegeten! Af en toe word er wel eens een uitzondering gemaakt (bijv. na een verjaardagsfeestje ofzo) maar dat moet wel een uitzondering blijven. Hou er wel rekening mee wat ze lekker vinden en wat niet en hou ook wel rekening qua aanpak met hun leeftijd. We hebben nooit gezeur meer met het eten, heerlijk!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2012 14:04

MissF Nina past rokjes ook nog makkelijk 74 (68 ook nog alleen komen ze halverwege haar billen :lol: Wat ik heel irritant vind is dat Nina echt 86 nodig heeft van shirts,vestjes,jurkjes maar het is vaak nog te wijd en ik hou meer van aansluitende kleding...
Donderdag winkelen in Breda hopelijk kan ik nog wat leuke kleding vinden voor Nina.

Wij beslissen wat Nina eet en Nina beslist hoeveel ze eet... Kreeg ik ooit van een vriendin die tip en werkt voor ons fijn... De ene dag eet ze zo haar bord zuurkoolstamppot leeg en de andere dag eet ze 3 happen pasta (en dat vind ze erg lekker) wij maken ons er niet druk om.

Is er voor kinderen van 1,5 al hoestdrank te koop? tegen droge hoest... Ik zag vanmorgen in de supermarkt alleen maar vanaf 2 jaar.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 nov 2012 14:13

parkiet schreef:AJL, geef je hem ook wel vaste voeding zegmaar? of alleen prakjes/potjes. Gewoon een aardappel of een stukje broccoli is best eens het proberen waard. Bestek naast t bordje leggen en wie weet gaat ie wel lekker aan de slag en pikt ie het eten met bestek zo ook nog ff op (jij bent niet zo van het met de handen eten, toch?).

Zelfs dat heb ik al laten varen om hem aan het eten te krijgen :lol: Ook als ik een stukje aardappel/groente/vlees naast hem neerleg maalt hij er niet om. Hij krijgt meestal wel een prakje, maar al in geen tijden meer een potje.
Leg jij het wel allemaal op een bordje neer? Hij kiepert het bordje trouwens dan om en begint erin te meppen. (En dat bezorgt mij echt kromme tenen) Of laten de moeders al la replay dat ook toe?
Welk (hartig) beleg doe jij meestal op brood? Smeerkaas plakt nl zo als hij met zn handen eet.

@ liefie Van bisolvon is hoestdrank te koop voor de kleintjes en gewone tijmsiroop mag ook altijd.
Laatst gewijzigd door ajl op 27 nov 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2012 14:15

Ajl Dan ga ik straks even bij de drogist kijken dankjewel! Nina mag gerust met haar handen eten (doet ze niet meer ze eet met vork of lepel) Maar als ze gaat kliederen dan wordt haar bord direct weggehaald. Man en ik hebben een ontzettende hekel aan geknoei met eten en absoluut niet nodig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2012 14:18

Hier twee zeurpietjes over het eten. Vaak beginnen ze als ze horen wat we gaan eten al over 'dat lust ik niet', maar dat wil ik niet horen voor ze een hapje geproefd hebben. Na de eerste verplichte hap mogen ze zelf beslissen of ze wel of niet gaan eten, en vaak blijkt het dan toch nog wel te eten te zijn ;) Als ze verder niet eten krijgen ze ook geen alternatief. Wb brood: ik ben niet zo van het verplicht hartige beleg. Ze eten hier graag pindakaas en appelstroop op brood, ook best gezond.

Bij Kruidvat kun je nu ook voordelig aan lego komen. Gisteren een ton met 650 blokjes gekocht, was normaal E20,- maar daar ging nu 25% vanaf.

Vanavond 10 min gesprek op school, ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Timon komt iedere dag enthousiast uit school, dus het zal best goed zitten denk ik ;)

Terug naar “Archief”