Moderator: Moderafo's
benefietdiner schreef:Het duidelijkst hierover staat in het laatste gedeelte van Galaten 5
Wat is ‘wereld’ en wat moet je niet lief hebben dit:
19 De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, 20 Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen, 21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke;
Wat moet je doen en wat mag dit:
22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
JeeWee schreef:Ik krijg ongelofelijk de kriebels van zo'n wettische vraag!
Vraag je liever af wat je kunt doen om Hem van wie je houdt te behagen.
En welke dingen je beter niet kunt doen, puur omdat je Hem daar mee verdriet doet!
Niet: "tot welke grens kan ik gaan", maar hoe komt mijn Heiland aan Zijn eer!!!
En welke dingen je beter niet kunt doen, puur omdat je Hem daar mee verdriet doet!
Diamantje schreef:Ja, sorry, ik vroeg het niet om irritant te doen ofzo, maar ik ben anders heel bang dat ik iets verkeerd doe.
Diamantje schreef:Ja, sorry, ik vroeg het niet om irritant te doen ofzo, maar ik ben anders heel bang dat ik iets verkeerd doe.
Diamantje schreef:Er is iets wat ik mij heel erg afvraag. Namelijk dit: in de Bijbel staan teksten als: 'Heb de wereld en hetgeen in de wereld is niet lief.' Maar hoe kan ik weten wat te 'werelds' is en wat wel mag? Welke dingen zou God wel goedkeuren en wat is niet toegestaan? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten