Pcrtje schreef:Nouja, je kunt ook overdrijven. Ik wilde me in eerste instantie distantiëren omdat jij me bestempelde als 'werktuig van de duivel'. Dat ging mij veel te ver want je moet te allen tijden beseffen dat dit een discussie is omtrent BIJZAKEN. We hebben nog steeds hetzelfde fundament in Jezus Christus en ik laat me door geen enkele christen zeggen dat ik een werktuig van Satan ben, en zeker niet wanneer we hetzelfde Fundament hebben.
Daarnaast ben ik zonder aankondiging teruggekomen omdat ik wel mee wilde blijven lezen. En ik kon het niet aanzien dat er veel te veel kort door de bocht conclusies werden getrokken of onjuiste informatie werd verkondigd. Het is gewoon onzin te stellen dat het onmogelijk is nieuwe informatie toe te voegen aan een genoom.
En jij mag van mij alles zeggen en ik kan alles hebben. Zolang je me maar op mijn argumentatie en het onderwerp aanvalt, en niet op de man speelt. Want dat was wat je deed met die opmerking.
Ik heb jou nergens een werktuig van de duivel genoemd.
Er zijn een aantal mensen die dat steeds herhalen.
Ok, ik zal alles nog eens op een rijtje zetten.
Dit bericht is waar het begon.
Ik schreef aan Jozo:
kees61 schreef:Maar de tegenstander waar we in genesis 3 mee te maken krijgen en een leugenaar blijkt te zijn, heeft wat nieuws verzonnen: de evolutieleer.
Daarmee speelde ik niet op de man. Het was alleen maar een constatering.
En Jozo reageerde met:
Jozo schreef:Ik krijg het altijd (als gelovige) altijd een beetje benauwd als medegelovigen dit soort uitspraken doen... je zet me nu zo ongeveer (mogelijk onbewust, dat hoop ik) als een ('werktuig van de') duivel neer...
Ziedaar, de eerste keer dat 'werktuig van de duivel' voorkomt.
Ik reageerde met:
kees61 schreef:Nee de duivel zelf ben je niet maar mogelijk een werktuig. Als je de evolutieleer verkondigt, die in strijd is met de bijbel, en je weet dat en toch blijf je volhouden, dan word je gebruikt ja.
En toen ging Jozo murmureren en deed me de hartelijke groeten. En Pcrtje volgde.
Ik schreef: ALS... je de evolutieleerverkodigt, en JE WEET dat het in strijd met de bijbel is, .. dan laat je je gebruiken.
Het was van Jozo een vraag naar de bekende weg, net zoals Judas Iskariot aan Jezus vroeg: "ben ik het Rabbi? ". Jezus had kunnen zeggen "nee jij bent het niet" maar dat zou een leugen zijn. Hij had kunnen zeggen: "dat zeg ik niet" en dan was Judas ook niet minder wijs gebleven. Maar Jezus zei "Gij hebt het gezegd".
Ik had ook net kunnen doen of ik die zin van Jozo niet gelezen had en het kunnen negeren. Was dat wijs geweest? Jozo wist tenslotte zelf ook wel dat de evolutieleer niet strookt met de bijbel. Het was helemaal niet nodig dat ik schreef over de leugenaar in Genesis 3, want Jozo en Pcrtje hebben zelf ook een bijbel en weten dat dat er in staat. De vraag "ben ik het? " van Jozo kwam voort uit de conclusie die hij of zij zelf trok. En nu werd het aan mij voorgelegd en zo krijg ik de schuld. Nou mooi is dat.
De tregenstander uit Genesis 3 wilde de mens aan Gods Woord laten twijfelen. "Welnee, je zal de dood niet sterven, maar je zal als God zijn, kennende het goed en het kwaad". Maar God had gezegd: "Ten dage als gij daarvan eet, zult gij de dood sterven!".
Een leugen om twijfel te zaaien. En het lukte. De mens ging twijfelen en van de vrucht proeven. De gevolgen zijn bekend.
Maar nu komt er een nieuwe leugen om de mensen aan Gods Woord te laten twijfelen: de evolutieleer. En de bijbel is hierin geen bijzaak maar hoofdzaak! Als de bijbel niet klopt, dan is het een waardeloos prul geworden en kan het hele geloof de asbak in. Dan is iedere kerkdienst een toneelvoorstelling geworden.
De enige manier om mensen aan de bijbel te laten twijfelen is met een leugen. En de mensen die dat al dan niet moedwillig geloven, proberen zich te verdedigen met nog meer leugens:
..ja maar het waren geen dagen van 24 uur..
..ja maar het was maar een allegorie..
.. ja maar de mensen van toen wisten niet beter..
enz. enz.
Maar al is de leugen nog zo snel, de Waarheid achterhaalt haar wel. Daarvan ben ik overtuigd.
Maar Jozo en Pcrtje, jullie kunnen best wel goede wetenschappers worden, maar zelfs de wetenschap moet tot Gods eer zijn. De hele evolutieleugen van vis via reptiel en vogel, naar aap en dan mens, is nergens voor nodig. Je kunt heel goed wetenschap bedrijven zonder je daarmee bezig te houden.
Ik ben van plan om morgen de berichten over het dna te lezen.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.