Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor AikonGirl » 23 nov 2012 11:49

Hier is de jongste altijd om 06u al wakker. :roll:

Maakt niet uit op wat voor tijd ze naar bed gaat.
Ilona sliep op die leeftijd door tot 09.00 / 09.30. :D
Heerlijk was dat.

Maar goed, nu moet ik toch ook zelf vroeg m'n bed uit voor school,
maar lekker in het weekend wat uitslapen zit er niet meer in.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 23 nov 2012 14:56

'k Hoorde net dat er een kindje van 15 maanden bij ons uit de kerk dood in bed gevonden is. De schrik van elke ouder... Laten we bidden voor deze ouders en hun andere 3 kinderen... Alleen met Gods hulp kun je hier doorheen komen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 nov 2012 16:37

Lidia schreef:'k Hoorde net dat er een kindje van 15 maanden bij ons uit de kerk dood in bed gevonden is. De schrik van elke ouder... Laten we bidden voor deze ouders en hun andere 3 kinderen... Alleen met Gods hulp kun je hier doorheen komen.

Ooo wat een schrik zeg. Vreselijk om zoiets mee te moeten maken ja.

Maar dat laatste daar geloof ik niet in, ik ken genoeg mensen die niet geloven er ook doorheen zijn gekomen. Persoonlijk vindt ik dat altijd zo'n aparte zin. Ik kan daar niet zo veel mee. Maar dat is heel persoonlijk.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 23 nov 2012 16:55

Oké, dat is misschien persoonlijk, had ik iets genuanceerder neer moeten zetten dan. Maar toch geloof ik dat je dit niet alleen kunt dragen. En dan kun je natuurlijk een man of een vrouw naast je hebben staan, maar dat is toch anders dan God dicht bij je te hebben.
Natuurlijk kun je ook verder leven als je niet in God gelooft, je moet wel zelfs. Maar dat is, naar mijn idee, vele malen moeilijker en dan nog geloof ik, nee, weet ik zeker, dat het God is, Die je er doorheen helpt (ook al geloof je niet in God).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 nov 2012 23:52

Wat verschrikkelijk zeg! Ik moet er steeds aan denken. Ik geloof idd ook, dat als je denkt hier zonder Gods hulp doorheen te komen, toch God het is die je die kracht geeft, ik weet het wel zeker. Het is toch Hij die beslist over allr dingen? Niet alleen bij de gelovige... Maar dat even terzijde...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2012 10:40

Oh bah wat naar :( Dat is toch wel mijn grootste angst, een van mijn kinderen verliezen. Brr. Ik moet er niet aan denken.

Hoe is het verder met alle kinderen?
Vanavond hebben we een 10 minuten gesprek met de juf van Jurian, en morgen komt ze op huisbezoek. Vanmiddag maar even vragen of dat wel zin heeft, 2 gesprekken in 2 dagen. Met alleen het huisbezoek horen we vast ook wel genoeg. Ben heel erg benieuwd, ik heb het idee dat hij heel ondeugend is op school, samen met zijn beste vriend daar.

Met Frederiek gaat het erg goed. Ze huilt zelden meer, ook niet als ze in bed ligt. Dat is zo fijn, dat gehuil werd wel een beetje vermoeiend.
Iemand nog tips hoe je de laatste fles af kan leren? Of maar gewoon aan toe blijven geven? Ondertussen heeft ze het denk ik echt niet meer nodig. Hoewel ze niet echt zwaar is, maar ze at gisteravond gewoon 3 boterhammen bij het avondeten, en tussen de middag net zoveel macaroni als ik at :shock: Dus honger kan ik me bijna niet voorstellen. Gewoon steeds minder geven ofzo? Laten huilen doe ik niet langer dan een minuut of 10 (dan huilt ze niet onafgebroken hoor), want als het langer is, dan weet ik toch al dat ze weigert te gaan slapen voor ze die fles heeft gekregen, ze houdt het zo anderhalf uur vol dan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 nov 2012 11:07

Ik zou het gewoon niet meer geven en laten brullen. Hoe vervelend dat laatse ook is. Op dit moment is het ook een soort gewenning dat de papfles erbij hoort.

Wij hadden vannacht iets soortgelijks. Afgelopen week was het ziekenboeg bij ons en ook de jongste was ziek. Hij is een paar maal bij ons in bed in slaap gevallen en afgelopen weekend waren wij een weekendje weg naar mijn schoonouders. Ook daar brullen en bij ons in bed geslapen ( je wilt ook niet dat iedereen wakker ligt). Afgelopen nacht hetzelfde verhaal, wel in slaap vallen in dan rond 21 uur wakker worden en hij wilde eruit. Ik wist gewoon zeker dat hij naast ons wilde liggen en dan waarschijnlijk gelijk zou gaan slapen, maar ik heb de deur achter mij dichtgetrokken en hem laten brullen. Ik was ook doodmoe na 4 doorwaakte nachten en ben zelf als een blok in slaap gevallen. Ik heb hem 's nachts in de verte nog wel een paar keer even horen huilen, maar ik was echt te moe om er uit te gaan.

Nu slaapt hij sowieso altijd wel waardeloos. Ik ga vaak niet meer naar hem toe als hij moppert en jengelt 's nachts. Ik weet toch wat hij wil en dat is uit bed en daar begin ik niet aan. Ik heb al van die boeken gelezen over moeilijk slapen en alles wat daar in staat ( structuur, rustige omgeving etc) doen wij al, dus hij zal er toch aan moeten wennen dat als het donker is hij gewoon moet slapen.

Sinds 2 weken weigert hij ook welk warm eten dat ik hem voorzet. Dat is ook nieuw voor ons, kenden wij met de andere twee ook niet. Hij heeft mazzel dat hij het nog niet begrijpt, dus nu bied ik het hem aan en hoeft hij niet te eten. Over een maand of 6-9 zal hij wel moeten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 nov 2012 13:05

MissF als jij er geen probleem mee hebt om die fles te geven zou ik het gewoon doen... Wij hebben Nina ook geregeld 's nachts gegeven als ze honger had (Nina ging dan ook echt niet meer slapen en wij ook niet haha)

AJL Slopend die gebroken nachten slaapt je jongste overdag ook zo weinig?

Met Nina gaat het erg goed en het is zo genieten van alle dingen die ze leert sta er vaak echt zo :shock: van te kijken wat ze nadoet of zegt :lol:
Nachten gaan hier echt super (durf het bijna niet te zeggen haha want meestal gaat het dan de komende nacht voor geen meter) Nina gaat rond 20.00 naar bed en slaapt klokje rond geregeld 13 a 14 uur.
Af en toe horen we ze ' nachts weleens maar dat is dan omdat ze op haar speen ligt en ik denk dat ze dan te ver weg is om hem te pakken en dat doet zeer op haar borst (slaapt nog steeds op haar buikje)

Zal straks nog wel eens een foto posten van ons prinsesje (met staartje! haar haar is flink aan het groeien)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 26 nov 2012 13:15

Als je die fles gewoon geeft voor je zelf gaat slapen zou ik er geen probleem van maken. Het is waarschijnlijk wel gewenning, nog een fles op dat tijdstip.
Maar laten huilen vind ik echt een 'noodmaatregel' in 'onhoudbare/ niet vol te houden' situaties. Je moet daar dan voor 100% achter staan. Dat zou ik bij zoiets zeker niet doen!
Maar dat is persoonlijk.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 nov 2012 13:40

)
liefie schreef:AJL Slopend die gebroken nachten slaapt je jongste overdag ook zo weinig?

Hij slaapt overdag ook weinig. Als wij geluk hebben overdag 2 keer een uurtje. En 's nachts ook regelmatig een paar uur wakker. Hij kan zich er gewoon niet aan overgeven en kan heel lang functioneren met weinig slaap ( itt zijn moeder 8-[ )
En wij/ik zijn dat helemaal niet gewend. De andere twee zijn echte slaapkopjes en kruipen vol genoegen onder de dekens. De jongste moppert altijd als ik hem in bed leg.
Laatst gewijzigd door ajl op 26 nov 2012 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 nov 2012 13:53

Lastig lijkt me ajl! Bij ons gaatt meestal wel prima, afgelopen tijd ook wel vaak snachts wakker, heb dan ook het idee dat hij het wel lekker vindtdat wij even langskomen of dat hij bij ons in bed mag..

Nu is het her ziekenboeg, wat een drama, allemaal buikgriep. Ik had t zelf vanaf smiddags, manlief savonds en florisook. Hij huilde aan t eind van de avond, ik dacht omdat wij druk in de weer waren. spuugde hij eerst mij onder en ons bed, toen manlief,daarna snel gedoucht enbed verschoont. Spuugde hij zn eigen bed onder en daarna nog een keer ons bed... blegh. Alleenvan vannacht al bijna 4 volle wassen...

Verde4 gaat het super goed! Wij verbazen ons ook hoe snel het gaat qua ontwikkeling. Zo leuk!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 nov 2012 20:08

Hier heerste de buikgriep een week of 2 geleden.
We hebben 't alle 4 gehad, gelukkig duurde het bij allen maar 1 of 2 dagen.
Sterkte Jannoek. Hier draaide de wasmachine ook overuren..

Slapen gaat hier goed! Ik heb 15 maanden beroerd geslapen door die kleine meid,
maar nu gaat het gewoon heerlijk! Slaapt gewoon door. Amazing..

Hier nog altijd een fles om 18.30. Ga ik voorlopig niet weglaten, ze vindt 'm heerlijk.

Vanavond heb ik ook het 10-minuten gesprek op school, ben benieuwd.
Heb wel al een individueel rapport gekregen, vond dat al erg leuk om te lezen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 nov 2012 20:18

MissF, ik zou de avondfles geleidelijk kleiner maken, als je er echt vanaf wil. Eerlijk gezegd; ik voed haar zelf nog en ze drinkt ook s avonds voor het slapen gaan nog steeds.

AJL, hoe wou je hem dan dwingen om te eten? Je kan hem moeilijk gaan dwangvoederen toch? Alsje het mij vraagt, geef je daarmee ook een verkeerde boodschap af, leg je zoveel druk op het eten. Nou is mijn mening eigenlijk dat kinderen zelf moeten leren hoeveel ze willen en nodig hebben. Dat betekent op dit moment nog dat ze allebei zelf mogen bepalen of ze eten en hoeveel. Ze mogen niet maar eten wat ze willen: als er een broodje op het bord ligt, dan krijgen ze er niet wat anders voor in de plaats, maar ik zal ze niet dwingen hun bord leeg te eten. Ik wil juist dat ze zelf gaan herkennen hoe honger/trek en verzadiging voelt. Op den duur zal daar bij komen dat ze dan moeten leren inschatten hoeveel ze moeten opscheppen, maar daar zijn we nog niet voorlopig.

Hier een klein ziekig meisje. Echt ernstig is het niet, geen koorts, wel verhoging, en behoorlijk hangerig, en s nachts onrustig. t Komt wel slecht uit, want man zit voor een week in Amsterdam, dus alles komt op mijn bordje.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 nov 2012 22:26

Hier een jochie die om 22.30 nog een grote fles Bambix krijgt maar om 5.00 al weer komt...
Maar goed, even aanleggen en dan weer zijn bed in.. maar toch.... gaap;-)
En als ik pech heb komt hij ook gerust om 4.00 en 6.00... maar de laatste tijd maar 1 keer per nacht.
Hij eet ook overdag ook heel weinig. Hij drinkt ongeveer 5 keer bij mij en met veel moeite krijg ik er een kleine warme prak in, een kwart boterham en een stuk fruit. Een fles Bambix o.i.d. wil hij niet van mij drinken. Hij duwt hem weg en trekt dan gewoon zo hard mogelijk aan mijn kleding om maar de borst te krijgen. Van anderen wil hij wel de fles, maar dan drinkt hij nog niet veel. (is nu 9 maand)
Maar goed, hij doet het goed, staat, begint zijn voeten te verplaatsten en gaat lachend door het leven.

Nog mensen tips voor een angstig meisje? Sinds een week komt ze soms helemaal overstuur huilend uit bed. Of staat ze ergens in haar slaapkamer helemaal te huilen -staat ze vast tussen de muur en haar wiegje 'waar is de uitgang'. Dan troosten en gaat ze weer slapen. Of ik word 's nachts wakker en ze ligt tussen ons in te slapen. Ze is wel jarig geweest, volgende week naar school, sinterklaas e.d. dus ik denk dat het daar ook van kan komen. Probeer rust in te bouwen overdag, laat haar niet meer filmpje kijken (mocht ze altijd voor het eten) enz.. Maar goed, afwachten maar hoe lang het duurt.
Als we er naar vragen zegt ze dat ze het boven spannend vindt of eng vindt. Ze wil graag bij ons in bed.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 nov 2012 23:13

hier helpt mijn kussen in haar bed heel geod:) met spannende dingen slaapt ze dus altijd met mijn kussen ... haha.... maar bij ons werkt het. En ze komt ook regelmatig naast mij liggen, ze gaat niet tusen in, dan ligt ze in de goot, dus drukt ze mij er gewoon in :)

MissF: Hier heeft M vanaf jongs af aan een avond fles gehad en sinds...... een maand nu denk ik slaapt hij door en vraagt hij nie tmeer om die fles. Zelf ben ik dus tot de conclusie gekomen dat het niet altijd gewenning hoeft te zijn, maar hij was het toch dan misschien nog wel eventjes nodig.

ZIjn alle gesprekken meegevallen??
Hier volgende week het definitieve gesprek waar knopen doorgehakt gaan worden. Ik ben benieuwd.

Terug naar “Archief”