Ik laat het hier verder bij Wilsophie, want jij betitelt alles wat ik zeg als onzin.
Ben jij ff blij Schelpje dat je nu niet hoeft te antwoorden en je je verschuilt achter het woordje "onzin". Jij vindt dat ik domme vragen stel, dus staan we quitte.
Nog een keer Schaapje en Schelpje
Mattheus 24 gaat over de Grote Verdrukking en wie binnen die verdrukking tot geloof komt en volhardt die zal zalig worden. Vers 15 spreekt duidelijk over het afgodsbeeld wat opgericht zal worden in Jeruzalem.
Dan in het midden van die 70e jaarweek van Daniël dus na 3 en een half jaar zal er verdrukking zijn over de rest van de volkeren.
In vers 21 staat danook niet het begin van de wereld, maar het begin van de mensheid.
De dagen zouden verkort worden over Israël en die verkorting is ook dan aan de orde van 7 jaar naar de helft. 1260 dagen.
Dan zullen er valse profeten en Christussen opstaan, dat is nu ook zo, maar het spitst zich nog meer toe.
Aan het einde zal de zon verduisterd worden en de sterren zullen vallen en de maan wordt veranderd in bloed en dan zal de Zoon des Mensen komen op de wolken des hemels met grote kracht en majesteit en de Gemeente is daarbij, maar daartoe moet zij eerst opgenomen zijn en dat gebeurt ruim 1040 jaar ervoor.
Dan zal er een groot bazuingeluid zijn en dan zal de vijgenboom, dus de staat Israël een proces doorgaan dat zij als natie tot geloof komen en vrucht zullen dragen.
En dan zal het koninkrijk op aarde gevestigd worden te beginnen in Jeruzalem en bij die gelegenheid zullen er twee op de akker zijn en de een zal genomen worden en de ander zal gelaten worden.
Het is volkomen verkeerd vertaald omdat de vertalers dit niet begrepen. We zijn nu aan het begin van de duizend jaar waarin Christus zal regeren.
Nog eens:
Er staat niet "aangenomen" en " verlaten " maar genomen en gelaten en dat genomen is weggenomen en de ander mag gelaten worden en blijven en vervolgens het koninkrijk binnengaan.
Zie vers 41 "de ene zal genomen en de andere zal gelaten worden, want immers zij moeten waken omdat zij niet weten wanneer de Heer des Huises komt en Paulus legt dat uit dat dat niet voor gelovigen is , want "Gij weet allen zeer wel, wanneer Hij komt". Wij zijn immers kinderen van het licht en de Heer is onze dief niet.
Hij komt ons nooit stelen.
Voor de wereld komt Hij wel als een dief en in de nacht. Want als het verdrukking is dan is het diepe duisternis.
Daarom staat de gelijkenis van de wijze en de dwaze maagden er vlak achter en zijn het er precies 10. Want 5 spreekt van genade. En 10 spreekt van de Woorden Gods.
Het gaat dus om de bruidegom die zou komen. Is Hij onze bruidegom?
Nee, wij zijn met Het Hoofd als Zijn Leden samen de Bruidegom, dus als Hij terug komt voor die 5 maagden dan zijn wij erbij maar waar is de bruid dan?
Een geschiedenis die helemaal van toepassing is op bovenstaande.
Namelijk aan het einde van de 70e week van Daniël .
Vers 31 spreekt over het begin van de 1000 jaar wanneer al Zijn engelen ( de Gemeente ) met Hem zal regeren.
En dan zullen alle 12 stammen vergaderd worden zie ook Hand. 4 vers 27 en zal de Koning hen aan Zijn rechterhand zetten en de bokken aan Zijn linkerhand. En dan volgt er een scheiding waarin Hij mensen weg zal sturen, n.l. die aan Zijn linkerhand gezet zijn.
Zij gaan naar de eeuwige pijn en de gelovigen gaan in het eeuwige leven zegt het laatste vers van Matth. 25.
Je kunt het alleen begrijpen als je de profeten kent vnl. Daniël.
En dan terug naar het avondmaal want we zitten nu vlakbij Matth .26 waar de Heer Zijn dood voorzegd, maar het merkwaardige is dat Hij als die vrouw komt met die kostelijke zalf Jezus spreekt over Zijn begrafenis.
En een begrafenis is nà je dood.
Dus Hij wijst erop dat het gaat om de zalving met de kostbare zalf en zalving heeft altijd te maken met priesterschap en koningschap en als wij avondmaal vieren, dan vieren wij feest, dan delen wij in Zijn zalving, n.l. dan is het nieuwe verbond aangebroken, zie vers 11 waar Hij wijst op Zijn heengaan naar Zijn Vader.
Daar sprenkelt Hij het bloed van het Nieuwe Verbond en dat Bloed dat wordt uitgedrukt in brood en beker, want Bloed is een orgaan en Bloed reinigt ons lichaam en Bloed betekent Leven.
Als het bloed wegstroomt uit het leven dan is het leven ook weg en ik heb een levende Heer en dat gedenk ik bij brood en beker.
Let op dat deze vrouw de zalf uitgoot terwijl de Heer aan tafel zat. Tafel staat er niet, er staat "terwijl Hij aanzat".
Let ook op dat de discipelen deze vrouw wilde wegsturen. Ze mocht niet deelnemen, maar de Heer corrigeert hen en bestraft hen. Deze vrouw had het begrepen.
"Zij heeft een goed werk aan Mij gewrocht" en let op dat een ieder die deelneemt aan Zijn tafel zal een goed werk aan de Here Jezus bewerkstelligen.
En toen pas ging Judas ( een beeld van het volk Israël) weg en ging Hem verkwanselen voor dertig zilverlingen.
Toen Judas terugkwam was het 14 Nissan en zelfs Judas zat aan, aan de paasmaaltijd. De Heer deelt mee dat iemand hem zal verraden en op die 14e nisan waar het volk ooit door de zee trok en verlost werd uit Egypte en het paaslam al 4 dagen in huis was, brak Jezus het brood en sprak in metaforen over Zijn dood en opstanding.
Immers Zijn Lichaam is de Gemeente, wij zijn toch " Eéns Brood deelachtig" het brood werd niet verbroken om aan te tonen dat Zijn lichaam verbrijzeld werd want er werd van Zijn botten niets gebroken. Dus het is een breking tot deling. Tot uitdeling.
Dit is Mijn leven het Leven des Nieuwen Testaments dat voor VELEN vergoten wordt tot vergeving der zonden.
Hier staat niet dat vergoten wordt voor de hele wereld, want dat is niet zo.
Het spreekt over gelovigen en over reiniging door het bloed van de Hogepriester, het nieuwe verbond.
En logisch dat Schaapje dan zegt dat het deelnemen voor gelovigen is en gelukkig zijn dat er "velen".
Wie haalt het dan in zijn hoofd om af te dingen van die "velen? "