Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Nee, ik zeg niet dat Jezus zich vergistte maar dat hij als mens op aarde kennelijk niet wist wanneer het einde was, want Mat 24,36 leert dat alleen de vader die ure wist.
mohamed schreef:Een duidelijke tijdsbepaling omdat Johannes het moment waarop de laatste ure was wél wist. Er was dus iets verandert ten opzichte van de tijd dat Jezus op aarde rondliep, want Johannes wist nu meer als Christus toen.
mohamed schreef:Nu creëer je een valse tegenstelling
mohamed schreef:want Filippus kreeg een uitbrander van Christus toen hij vroeg hem de vader te tonen
mohamed schreef:Ik kan jou dan ook vragen waarom? En ook het feit dat hij zijn discipelen kinderen van het licht noemde (Joh 12,36) wat maakt dat Jezus dan? Soms hun moeder?
mohamed schreef:Kan gebeuren, ik reageerde ook wel wat heftig. Een onderbouwde reactie vind ik namelijk zeer waardevol en als je met elkaar van mening verschilt dreigen we die overeenkomst wel uit het oog te verliezen.
mohamed schreef:Akkoord, uit dit vers alleen valt niet op te maken dat Jezus de vader is. Dat heb je duidelijk aangetoond waarvoor ik mijn petje afneem. Doch blijft staan dat het uit andere verzen duidelijk blijkt en het argument dat God niet beide de vader en de zoon kan zijn heb ik ontkracht door er op te wijzen dat hij ook beide de eerste en de laatste is.
mohamed schreef:De NBV is inderdaad een prima vertaling, mijn eerdere argument was een beetje een zwaktebod, sorry.
mohamed schreef:Nee het was echt voor boer, want de opmerking dat ik een nederlaag zou voelen aanvoelen beviel me niet.
JHM schreef:Ook wij zijn kinderen van het licht (1 Tess 5:5). Jezus was hun broeder (Joh 20:17) van een andere moeder
mohamed schreef:Let's agree to disagree!
elbert schreef:Jezus is de Zoon, niet de Vader. Wel de Vader van eeuwigheid (Jes. 9:5), maar niet de Vader van de Zoon. Maar mohamed is het daar vast mee oneens.
quote="Wilsophie"
Maar prijst God , Hij liet het hier niet bij, Hij deed Zijn Zoon wedergeboren worden,
Wilsophie schreef:@ Mohammed, ik denk echt dat je het niet begrijpt.
De Here Jezus was wel degelijk Jahweh.
Dat ontken ik in ieder geval niet.
Het gaat om het verschil in denken in de positie die God als Jehovah, als Jehoshua als Jozua als God is redding, innam toen Hij Zijn goddelijkheid tijdelijk aflegde.
Een kind wat uit de buik van de moeder wordt geboren was eerst één met die moeder en na een geboorte uit water en bloed kwam er een ander wezentje op aarde.
Dat wezentje noemde Maria...Jozua, Jezus, Jehoshua, en natuurlijk kan dat wezentje nooit terugkeren in de moederschoot, het keert terug naar de aarde, dat was zijn oorsprong.
Maar de Here Jezus legt uit dat als je niet uit water en bloed, maar uit Water en Geest geboren wordt dat je dan terugkeert waar je vandaan kwam en dat was uit de hemel.
Maar voordat er een terugkeer tot God plaatsvond, was er een opdracht uit te voeren.
En constant was er een samenspraak zoals Cathy mooi verwoordt tussen de Vader en de Zoon, immers de Zoon deed alles door de kracht van de Vader.
Er was echter één moment dat God Hem wel moest verlaten, en dat was toen Hij de zonden van de hele mensheid op Zich gelegd kreeg en dat was het ergste moment in Zijn aardse bediening. God de Vader Zijn Vader, verliet Hem. Totaal.
God kon niet anders want Hij haat de zonden en kan met die mens geen gemeenschap hebben.
God kon ook niet meegaan in de dood en in het graf, onmogelijk.
Maar prijst God , Hij liet het hier niet bij, Hij deed Zijn Zoon wedergeboren worden, Hij werd door de opstanding een almachtig God Die onvergankelijkheid aan het licht bracht en keerde zo terug tot God.
Echter Hij blijft als de Here Jezus Christus vanaf dat moment zichtbaar en tastbaar aanwezig omdat God Geest is en God Zich alleen kan openbaren via de Zoon en via het Uitgedrukte Beeld van God en daarom is er 1 troon in de hemel waar wij Jezus zien met eer en heerlijkheid gekroond, maar wij zien Jehovah Zelf.
mohamed schreef:Leg me dan eens uit hoe hij dat aflegde?
Ik denk dat je bedoelt keerde terug UIT de aarde na drie dagen en drie nachten. Dat bewijst voor de goede verstaander genoeg, vandaar ook dat Thomas daarna direct voor hem knielde.
Tja er was samenspraak tussen hen, maar dat bewijst jouw punt geenszins, het bewijst slechts dat jij perk en paal stelt aan de wonderlijke wegen van God. Er staat ook geschreven dat de Heere met de Heere sprak, reeds voordat Jezus in het vlees was. Hoe kan dat dan? En lezen we 'heden heb ik u gegenereerd', was God toen niet langer één?
Volgens Romeinen 7 stierf de vader aan het kruis, maar dat zal je weinig interesseren vrees ik.
God kon ook niet meegaan in de dood en in het graf, onmogelijk.
Voor de wet stierf God en het ging om de wet.
Wij weten vanuit de Bijbel dat wedergeboorte is; een nieuwe natuur ontvangen,
voor de mens nodig om verzoend te worden met God.
De Here Jezus had deze Goddelijke natuur al, door dat Hij door God verwekt is, Hij is en was de Zoon van God.
Wedergeboorte en de opstanding die Ab Klein Haneveld door elkaar haalt is een grote vergissing!
Optimatus schreef:Maar Christus zegt Zelf: "Maak alle volken tot Mijn discipelen."
En Paulus schrijft dat er geen onderscheid tussen joden en Grieken is.
Ergo: alle volken = alle volken.
Lichtzwaard schreef:Hoe meer missie onder de joden hoe beter dat is onze opdracht alle volken brengen in de ware schaapskooi onze Moeder de Heilige Kerk buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen zaligheid ;alleen in Hem die Verrezen is is eeuwige behoudenis.![]()
![]()
![]()
![]()
Lichtzwaard schreef:Hoe meer missie onder de joden hoe beter dat is onze opdracht alle volken brengen in de ware schaapskooi onze Moeder de Heilige Kerk buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen zaligheid ;alleen in Hem die Verrezen is is eeuwige behoudenis.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten