Dat is gevaarlijk en bovendien kwetsend voor de gelovige Joden en voor vele Christenen evenzeer die de Joodse godsdienst niet los kunnen en willen zien van hun eigen geloof. Naar mijn mening was Jezus voluit Jood en heeft Hij dat nooit afgezworen. Hij kwam door andere opvattingen wel in botsing met de Joodse machthebbers van toen en uiteindelijk kostte dat Zijn leven
Het is beslist niet waar dat de Jood Jezus in conflict kwam de de Joodse machthebbers, Hij kwam in conflict met de religieuzen van die dagen de Farizeeërs en de Sadduceeérs en dat deze leidslieden ook connectie hadden met de Romeinen in die dagen kwam hun goed uit om de haat aan te wakkeren binnen het Jodendom.
Joodse mensen die geloven in Jezus van Nazareth als de Messias zijn gelovigen die behoren bij het Lichaam van Christus. Ik ben niet ingeënt op de joodse religie, en bovendien is de bouwer van de Gemeente de Rots Zelf hetwelke is Christus, en dat is niet Petra, want Petra betekent gewoon Rots.
Paulus heeft wel degelijk gemeenten gesticht in Jeruzalem, in Rome en Efeze enz... dat het woord "kerk" gebruikt wordt is terecht, want dat betekent "ecclesia" en dat is uitgeroepenen. En gelovigen zijn uitgeroepen uit de wereld, getrokken uit de ruisende kuil.
Er waren geen dogma's en leerregels, maar zulke kerken bezoek ik ook niet.
Zijn leven moest Hij geven en Hij wist dat....Hij ging die weg in gehoorzaamheid i.o.m een belangrijke eis van de wet.
De religie heeft Hem de das omgedaan, maar het was in volkomen overeenstemming met Gods plan.
Niet om het jodendom te verlossen maar om de wereld te verzoenen met God.
En dat de joden een onderdeel van die wereld zijn moge duidelijk zijn en ook zij zijn verzoend met God, maar ook zij kunnen levend gemaakt worden in Christus op grond van geloof, net als iedereen.
Opdat een ieder die in Hem gelooft...
Israël als natie is een ander verhaal. De 12 stammen moeten nog verenigd worden in de toekomst en dan zal menige profetie in vervulling gaan en dat spitst zich toe in het Midden_Oosten, men is bijna klaar om alle religies te verenigen in Jeruzalem en geloof de Bijbel als dat zover is zal er een afgodsbeeld van al die religies worden opgericht.
En dat ik af en toe een woord erbij haal ter verduidelijk van haar begip zoals een vergelijking met Gilgal en Golgota en de getalswaarde van het woord JHWH enz... dat is omdat je daar niet omheen kan omdat elke letter ook een getalswaarde heeft.
Alle namen in de BIjbel hebben een betekenis en dat maakt het begrijpen voor mij wat makkelijker of dat voor een ander geldt die de Bijbel niet volledig gelooft dat weet ik niet.
Voor hen is het verwarrend, dat wil ik direct geloven.
En ik schrijf ook precies zoals het in me opkomt en dat kan lastig lezen zijn, ik doe elke keer mijn best om het duidelijk neer te schrijven als ik het nog eens controleer op fouten.
Dan haalt men er maar uit wat men wel begrijpt dat moet ik ook met andere posters.