Lathron schreef:Waar ligt dan de oorsprong in de evolutieleer?
Weer heerlijk standaard en voorspelbaar... "Ja, maar wat ligt daarvoor dan?... En daar dan weer voor? En daar dan weer voor?"
Moderator: Moderafo's
Lathron schreef:Ja, alle benamingen komen niet in de bijbel voor. Ze zijn pas veel later verzonnen.
Nee hoor, het is alleen verbazingwekkend dat de evolutieleer als absoluut waar beschouwd moet worden zonder dat er enig bewijs voor is.
De enige bewijzen worden geleverd uit de variatie binnen de soort. De rest is nog steeds slechts een aanname, mooi ingepakt met een schijn-wetenschappelijk verhaal.
In plaats van bewijzen te leveren eisen jullie bewijzen van anderen om jullie sprookje veilig te stellen.
Het wordt de creationisten niet te heet onder de voeten, maar de evolutionisten. De vroegere bewijzen die overtuigend leken zijn met de tijd al bewezen belachelijk te zijn, dus horen ze niet meer bij de evolutieleer. Ook is het grappig dat jullie personen als Hovind, die heel simpel de hele theorie als volslagen idioot in het licht zet, op voorhand van de baan willen vegen. Wordt het misschien te heet onder de voeten?
Ik vraag me dus nog steeds af: Als de big bang theorie ineens niet meer onderdeel is van de evolutieleer, waar is het allemaal begonnen?
Ik weet het niet. Ik zou het moeten bestuderen maar ik vrees dat dat niet voor mij is weggelegd.Jozo schreef:Maar nooit:
CCTGA
En toch zien we alle mogelijke soorten variaties in populaties. Hoe zou je dit willen verklaren als dit ingeschapen zou zijn? Je zou MINIMAAL 4 individuen moeten hebben
Waar ik heen wil is dat in het dna moet vastliggen hoe een lichaam er uit gaat zien. En ik nam als voorbeeld een neus omdat dat vaak een herkenbaar onderdeel is. Het mag wel zo zijn dat een cel een prikkel krijgt om zich op een andere manier te manifesteren, maar dan nog, waardoor kreeg het die prikkel? Dat kan geen toeval zijn want dan zou een baby er uitzien alsof het door de mixer was geweest. Het moet precies via het bouwplan gebouwd worden. De neus is geen doosje dat met blokjes wordt gevuld. Het groeit van binnenuit tot zoveel jaar na de geboorte maar het krijgt alleen die vorm als alles samenwerkt. De vorm van het neusbeentje, de spieren e.d. Dat moet precies volgens een plan groeien anders ziet het er zo niet uit. En dat de vorm van de neus in het dna vastligt is wel duidelijk. Je kunt dan wel zeggen dat een cel een bepaalde functie krijgt door een of andere prikkel, maar uiteindelijk moet die ook ergens vandaan komen. en komt dat van een naburige cel, prima, maar hoe komt die er bij om die prikkel uit te zenden? Je komt er echt niet onderuit dat het volgens een plan gaat. En dat gaat met alles in het lichaam zo. Dat kan niet anders want het alternatief is dat het willekeurig zo groeit en dat is niet best.Jozo schreef:Om het verhaal een beetje te onderbouwen hier een quote van wikipedia:
Inductive interactions between neighboring cells is the most common mode of tissue patterning. In this mechanism, one or two cells from a group cells with the same developmental potential are exposed to a signal (morphogen) from outside the group. Only the cells exposed to the signal are induced to follow a different developmental pathway, leaving the rest of the equivalence group unchanged.
Maar goed: Maak eens duidelijk waar je heen wilt met dit verhaal. Ik begrijp namelijk niet wat dit voor voor/nadelen heeft voor het creationisme
kees61 schreef:Waar ik heen wil is dat in het dna moet vastliggen hoe een lichaam er uit gaat zien.
En ik nam als voorbeeld een neus omdat dat vaak een herkenbaar onderdeel is. Het mag wel zo zijn dat een cel een prikkel krijgt om zich op een andere manier te manifesteren, maar dan nog, waardoor kreeg het die prikkel? Dat kan geen toeval zijn want dan zou een baby er uitzien alsof het door de mixer was geweest. Het moet precies via het bouwplan gebouwd worden.
De neus is geen doosje dat met blokjes wordt gevuld. Het groeit van binnenuit tot zoveel jaar na de geboorte maar het krijgt alleen die vorm als alles samenwerkt. De vorm van het neusbeentje, de spieren e.d. Dat moet precies volgens een plan groeien anders ziet het er zo niet uit. En dat de vorm van de neus in het dna vastligt is wel duidelijk. Je kunt dan wel zeggen dat een cel een bepaalde functie krijgt door een of andere prikkel, maar uiteindelijk moet die ook ergens vandaan komen. en komt dat van een naburige cel, prima, maar hoe komt die er bij om die prikkel uit te zenden? Je komt er echt niet onderuit dat het volgens een plan gaat. En dat gaat met alles in het lichaam zo. Dat kan niet anders want het alternatief is dat het willekeurig zo groeit en dat is niet best.
Mortlach schreef:
Hoe je zo ook wilt noemen, je zou toch verwachten dat vliegende beesten zo groot als giraffen of molochen van tientallen meters lang en 120.000 kilo toch wel ergens vermeld zouden worden... maar nee, het zijn allemaal ossen en ezels en leeuwen en lammeren.
mortlach schreef:
Gefuseerd chimpanseechromosoom. nuff said.
mortlach schreef:Nee, Hovind is gewoon een geslepen oplichter die goedgelovige christenen zo veel mogelijk geld uit de zak probeert te kloppen. Maar koop vooral nog wat van zijn DVDtjes, dan bewijst hij vast dat ik ongelijk heb.
mortlach schreef:Evolutie = verscheidenheid van leven = biologie
Big bang = vorm van het universum = kosmologie.
Biologie is niet hetzelfde als kosmologie.
Tussen de Big bang en het ontstaan van leven op aarde zit ongeveer 10.000.000.000 jaar!
Lathron schreef:Behalve dan dat de evolutie is begonnen bij de oerknal
Wie in de evolutie gelooft zet de bijbel aan de kant. Het een sluit het ander uit. Men wil alles vanzelf laten ontstaan, zonder 'intelligente ontwerper'.Thijs11 schreef:Dit snap ik ook niet zo goed. Op veel creationistische sites word onder de evolutietheorie de big
bang theorie, zwaartekrachttheorie, chemie, abioginese en de evolutietheorie verstaan.
Waarom worden die eigen definities gemaakt?
Dat zorgt toch alleen maar voor verwarring als je mensen probeert te overtuigen?
. De vergelijking gaat immers wel degelijk op.
Wie in de evolutie gelooft zet de bijbel aan de kant. Het een sluit het ander uit. Men wil alles vanzelf laten ontstaan, zonder 'intelligente ontwerper'.
Ok, als men er zo over denkt, dan moet ook het ontstaan van het universum en het ontstaan van het leven bij die filosofie zitten.
Dat het ontstaan van het leven bij de evolutietheorie hoort is niet zo moeilijk te begrijpen. Men beweert toch dat alles wat leeft dankzij mutaties ontwikkelt? Want zonder mutaties staat de evolutie stil en zaten we nu nog als eencellige alleen in de grote zee.
Ooit was er een levende cel ontstaan. Vraag me niet hoe maar zo luidt het gerucht. En dat plantte zich op de 1 of andere manier voort en dankzij mutaties werd de genetische info uitgebreider enz..
Maar die eerste levende cel is op zijn beurt ook ontstaan uit een voorganger, die blijkbaar nog niet leefde maar toch voortplantte en er muteerde iets en voila er was leven. En die voorganger had ook een voorganger waaruit het in een gemuteerde vorm is voortgekomen enz.
Evolutie zonder abiogenese is onzin en evolutie met abiogenese moet ook kunnen verklaren hoe de abiogenese in zijn werk ging. Of mag men gewoon zeggen: plotseling was er leven en dat ontwikkelde zich. Dan zeg ik op mijn beurt dat dat ook een geloof is.
Maar dat alles is alleen mogelijk als de juiste stoffen bij elkaar komen. Ik vind dat ook weer zo'n fantastisch verhaal. De zeeën zijn zo groot en toevallig bliksemde het ergens en er ontstonden alle eiwitten die nodig waren om een levende cel te vormen. Want als dat niet zo gebeurde en er ontstonden verspreid over de wereld allerlei eiwitten dan is het een onmogelijk verhaal om ze bij elkaar te krijgen. Maar waar kwamen de ingrediënten vandaan voor die eiwitten? Op de 1 of andere manier moet zuurstof, koolstof, stikstof enz.. uit waterstof zijn ontstaan. Je zal dat als evolutionist toch moeten verklaren want als dat niet vanzelf kon ontstaan dan kan je daar ook geen vervolg aan geven.
Ik weet nog niet wat de zwaartekrachttheorie ermee te maken heeft. Waar heb je dat gelezen? Het is natuurlijk wel zo dat iedere wet een wetgever heeft. Dat geldt ook voor natuurwetten. Gelukkig zijn het natuurwetten en zijn ze overal geldig.
Maar ja wat zeggten de evilutionisten? Dat de theorie alleen over het ontwikkelen van leven gaat. Neee over het ontstaan van dat leven wil men niet nadenken want dat valt buiten de theorie.
Kees moet ineens aan struisvogels denken.
kees61 schreef:Wie in de evolutie gelooft zet de bijbel aan de kant. Het een sluit het ander uit.
Men wil alles vanzelf laten ontstaan, zonder 'intelligente ontwerper'.
Ok, als men er zo over denkt, dan moet ook het ontstaan van het universum en het ontstaan van het leven bij die filosofie zitten.
Dat het ontstaan van het leven bij de evolutietheorie hoort is niet zo moeilijk te begrijpen. Men beweert toch dat alles wat leeft dankzij mutaties ontwikkelt? Want zonder mutaties staat de evolutie stil en zaten we nu nog als eencellige alleen in de grote zee.
Ooit was er een levende cel ontstaan. Vraag me niet hoe maar zo luidt het gerucht. En dat plantte zich op de 1 of andere manier voort en dankzij mutaties werd de genetische info uitgebreider enz..
Maar die eerste levende cel is op zijn beurt ook ontstaan uit een voorganger, die blijkbaar nog niet leefde maar toch voortplantte en er muteerde iets en voila er was leven. En die voorganger had ook een voorganger waaruit het in een gemuteerde vorm is voortgekomen enz.
Evolutie zonder abiogenese is onzin en evolutie met abiogenese moet ook kunnen verklaren hoe de abiogenese in zijn werk ging.
Maar dat alles is alleen mogelijk als de juiste stoffen bij elkaar komen. Ik vind dat ook weer zo'n fantastisch verhaal. De zeeën zijn zo groot en toevallig bliksemde het ergens en er ontstonden alle eiwitten die nodig waren om een levende cel te vormen.
Want als dat niet zo gebeurde en er ontstonden verspreid over de wereld allerlei eiwitten dan is het een onmogelijk verhaal om ze bij elkaar te krijgen. Maar waar kwamen de ingrediënten vandaan voor die eiwitten? Op de 1 of andere manier moet zuurstof, koolstof, stikstof enz.. uit waterstof zijn ontstaan. Je zal dat als evolutionist toch moeten verklaren want als dat niet vanzelf kon ontstaan dan kan je daar ook geen vervolg aan geven.
Ik weet nog niet wat de zwaartekrachttheorie ermee te maken heeft. Waar heb je dat gelezen? Het is natuurlijk wel zo dat iedere wet een wetgever heeft. Dat geldt ook voor natuurwetten.[citation needed] Gelukkig zijn het natuurwetten en zijn ze overal geldig.
Maar ja wat zeggten de evilutionisten?
Dat de theorie alleen over het ontwikkelen van leven gaat. Neee over het ontstaan van dat leven wil men niet nadenken want dat valt buiten de theorie.
Kees moet ineens aan struisvogels denken.
FrankB schreef:Dat ze het in Amerika combineren (wie het combineren schrijf je niet maar ik neem aan orthodoxe christenen a la Hovind) wil nog niet zeggen dat het goed is. Of, om het met jou woorden te schrijven, "ja en?"
frankb schreef:Fascinerend dat gigantische vliegende beesten en andere dieren waarvoor wegrennen geen zin had, (ze haalden je immers toch wel in en vraten je vervolgens op) geen enkele indruk maakten op de schrijvers van het oude testament. Nee, lammetjes, schapen, geiten en ossen. Dat waren dieren die zo bijzonder waren dat ze tig en tig keer genoemd worden door die schrijvers.
frankb schreef:Over onsamenhangend verhaal gesproken, wel eens echter geluisterd naar wat die profeet Hovind verkondigd? Totale onsamenhangende onzin waarin inderdaad de Big Bang theorie in 1 adem met de evolutie theorie wordt genoemd. Zelfs de wetenschappelijke betekenis van het woord "theorie" begrijpt hij, en eigenlijk geen enkele andere orthodoxe christen, niet.
frankb schreef:Nog even over die profeet Hovind van jullie. Dat is een veroordeelde crimineel. Hij noemt zich een man van god maar hij is vastgezet voor belastingfraude. Dat druist toch in tegen het 8e gebod?
Kees61 schreef:Maar die eerste levende cel is op zijn beurt ook ontstaan uit een voorganger, die blijkbaar nog niet leefde maar toch voortplantte en er muteerde iets en voila er was leven. En die voorganger had ook een voorganger waaruit het in een gemuteerde vorm is voortgekomen enz.
Maar ja wat zeggen de evilutionisten? Dat de theorie alleen over het ontwikkelen van leven gaat. Neee over het ontstaan van dat leven wil men niet nadenken want dat valt buiten de theorie.
FrankB schreef:Je denkt toch niet dat ik me door al die onzin filmpjes van die profeet van je heen worstel? Zonde van mijn tijd. Wat die biologieboeken betreft: dat het in een boek staat wil niet zeggen dat het juist is. Je schrijft niet wie die boeken uitgeeft, op wat voor scholen ze gebruikt worden en om eerlijk te zijn verwacht ik ook dat Hovind verkeerde conclusies trekt uit die boeken. Zoals elke creatieveling leest hij immers alleen dat wat hij (ergens in) wil lezen.
Er is in de VS ook een universiteit met een museum waarin wordt getoond dat mensen en dinosaurussen samen leefden. Hilarisch maar het bewijst natuurlijk niets.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 12 gasten