Wat een flauwekul zeg.Mortlach schreef:Even een leuke gedachte voor de 'informatie moet van intelligentie komen'-discussie...
Het getal pi (3,14...) is een bijzonder getal. Het heeft namelijk geen uitkomst die je als decimalen kunt schrijven. De rij getallen achter de komma gaat oneindig door. De rij getallen achter de komma herhaalt zichzelf nergens. Dat zijn 2 zaken die wiskundigen hebben bewezen.
Nu, waarom is dit een leuke gedachte? Nou, ergens in de oneindige reeks decimalen van pi zit dus de binaire (0 en 1) broncode voor Windows XP, Vista en Windows 7. Ergens in die reeks decimalen zit een gecodeerde versie van jouw of mijn DNA. Elke denkbare reeks cijfers komt een keer voor in pi. Het zit dus tjokvol informatie, als je maar weer waar je moet zoeken.
Volgens de crea's moet pi dus wel speciaal door God zijn ingesteld en is het geen willekeurige uitkomst als je toevallig de omtrek en de straal van een cirkel met elkaar deelt.
Volgens de wikipedia:
Onder informatie (van Latijn informare: "vormgeven, vormen, instrueren") verstaat men in algemene zin alles wat kennis of bepaaldheid toevoegt en zodoende onwetendheid, onzekerheid of onbepaaldheid vermindert. In striktere zin wordt wel gesteld dat pas van informatie gesproken kan worden als die voor mensen interpreteerbaar is. Het interpreteren en integreren van deze informatie resulteert in kennis.
Als het voor mensen interpreteerbaar is. Wil jij pi ff voor me interpreteren?
Maar ok het zou door een computer gedaan kunnen worden. Maar kan jij me garanderen dat die info er in zit? Je hebt het nu over een oneindige reeks decimalen en dat is wel waar, maar dat is geen garantie dat de juiste volgorde er in zit voor een windows versie.
Maar nu is er nog wat. Wil je de juist info uit het getal pi halen, dan moet je ten eerste weten bij welke decimaal je moet beginnen. En dan moet ik ook nog zelf het getal pi genereren tot zoveel decimalen. Dus ik maak zelf de info en dan zeg jij welk stukje info je bedoelt. Dat is geen zinvolle manier van informatie-overdracht.
En dan nog wat. We weten allang dat er een windows vista bestaat. Dat krijgen we niet meer als verrassing uit het getal pi. Het vermindert geen onwetendheid, onzekerheid of onbepaaldheid.
Ik stel voor dat jij voortaan alleen nog maar antwoorden geeft in de trant van: pi, vanaf de zoveelste decimaal. Dat bespaartje een heleboel schrijven. En dan gaan we kijken wie het nog snapt.