Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Dippie » 11 nov 2012 15:28

Ppm, toch heb ik het idee dat jij meer de 'conflicten' probeert te ontwijken, waardoor je dus misschien minder moet corrigeren? Zoals m niet meer in de buggy omdat dat strijd geeft, geen op of aanmerkingen meer over het eetgedrag, omdat dat strijd geeft, enz... Klopt dat?
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2012 15:42

Dippie schreef:Ppm, toch heb ik het idee dat jij meer de 'conflicten' probeert te ontwijken, waardoor je dus misschien minder moet corrigeren? Zoals m niet meer in de buggy omdat dat strijd geeft, geen op of aanmerkingen meer over het eetgedrag, omdat dat strijd geeft, enz... Klopt dat?

misschien wel.... Maar jah, waarom zou hij nog in de buggy moeten als hij hetzelfde stuk ook al wel zou kunnen lopen. Dat betekend wel dat winkelen met kinderen nu verleden tijd is. Dus, dan ga ik s avonds maar een keer of overdag als ik oppas voor M kon regelen.
Met eten zijn er wel regels, er mag niet bewust gesmeerd worden, maar als m en j lekker zitten te smikkelen en de vingers komen er ook aan te pas, zal ik er zeker nu nog niks van zeggen. Alleen als er daadwerkelijk gespeeld wordt met eten.

Zal proberen om dingen anders te omschrijven... vind het wel vervelend dat ik hier mensen voor het hoofd stootte.

Net zat j te drammen dat ze de gaatjes maker wilde.. en dan negeer ik haar, na drie keer drammen kwam ze het netjes vragen, dan krijgt ze em gewoon.

Ik weet niet of dit altijd haalbaar is zoals ik het nu doe, maar het geeft mij nu een heel positief gevoel.

We wachten af. Daarbij is een heeel belangrijk punt bedacht ik net al zittend en mijmerend op de bank dat ik nu vaste dagen werk, beide kinderen weten precies wanneer ik moet werken, en wat dat dat betekend, ikzelf ben ook een stuk rustiger en dat zal ook voor beide kinderen wel heel belangrijk zijn, aangezien structuur hier hoogtij viert in ons huis.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 nov 2012 15:55

Tjah, ik vind toch wel dat een kind moet weten wie de 'baas' is en het dus niet altijd zijn krijgt. Ik persoonlijk vind het te ver gaan dat je nu niet meer met m naar de winkels kan, omdat hij niet in de wagen wil en jij dat uiteindelijk prima vind omdat je geen strijd wil. Op zo'n moment zou ik toch wel even laten weten dat het gaat zoals ik het wil. Kinderen hebben zoiets echt wel snel door en kunnen er ook weer misbruik van gaan maken.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2012 16:27

Over boven spelen: als zoonlief boven speelt dan ben ik altijd in de buurt. Of de was aan het vouwen, schoonmaken of ik sta te douchen/aan te kleden. Was ophangen idem dito, dan gaat hij mee naar boven en gaat hij heerlijk spelen boven. Dat gekeutel om me heen vindt ik echt heerlijk. Ik moet gewoon wat te doen hebben ipv de hele dag te spelen met onze zoon. Daardoor leet hij ook om alleen te spelen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2012 16:43

Dippie schreef:Tjah, ik vind toch wel dat een kind moet weten wie de 'baas' is en het dus niet altijd zijn krijgt. Ik persoonlijk vind het te ver gaan dat je nu niet meer met m naar de winkels kan, omdat hij niet in de wagen wil en jij dat uiteindelijk prima vind omdat je geen strijd wil. Op zo'n moment zou ik toch wel even laten weten dat het gaat zoals ik het wil. Kinderen hebben zoiets echt wel snel door en kunnen er ook weer misbruik van gaan maken.

hoezo krijgt hij zijn zin? Denk dat heto ok aan het soort kind ligt. Als ik m tegen wil en dank moet vastknopen in een buggy ed, terwijl hij nog beter en langer loopt dan zijn zus van vier?
En in de winkel, hij is nu makkelijker omdat hij met een eigen karretje de dingen pakt die ik aanwijs, dus naar de winkel gaan lukt nu beter, maar ik heb het een tijdje gemeden. ik krijg er een sik van als m daar driftig wordt, daarintegen ken ik dat van juul totaal niet.

Ook dat om je heen keutelen, evelien... heerlijk, zo ging het de hele dag met juul ook, maar als ik was ophang, denkt m ook te kunnen helpen... was opvouwen idemdito.... en ik heb gewoon geen zin om boos om hem te worden als hij het toch goed bedoelt.
Nu schets ik het beeld dat ik heel de dag op de grond zit bij m, maar dat is gelukkig ook niet zo...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 11 nov 2012 20:18

Ik kan het eerlijk gezegd niet meer volgen... eerst had je zo'n moeite met je kinderen enn nu is het ineens fantastisch, ik ben het even kwijt..
Het lijkt me voor kinderen heel nodig dat ze regels mee krijgen, en bij het niet naleven van die regels hoort ook een consequentie. Net als in het grote-mensen leven... Het lijkt me dus heel belangrijk dat ze deze regels mee krijgen en ook weten dat niet luisteren gewoon even afkoelen in de hoek betekent.
Persoonlijk vind ik dat ze ook moeten leren dingen te doen die ze niet leuk vinden. Dus mee in de buggy. Je moet toch overdag ook je dingen kunnen doen. Ook dat hoort bij het leven...
Het klinkt allemaal heel leuk maar uiteindelijk geloof ik dat een kind niet gebaat is bij afleiden en negeren en dingen die hij niet leuk vind te mijden. Zo zit het leven nou eenmaal niet in elkaar...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2012 20:45

blompje schreef:Ik kan het eerlijk gezegd niet meer volgen... eerst had je zo'n moeite met je kinderen enn nu is het ineens fantastisch, ik ben het even kwijt..
.

Nou jah... oke... dan volg je het maar niet!! Ik hoop never nooit weer in mijn leven een periode mee te maken wat ik gekend heb met M! en vooral in psychisch opzicht!

denk dat het getypte woord niet overkomt zoals het in werkelijkheid gaat en is.

maar ander discussiepunt... als twee kinderen ruzie maken.. kan de consequentie zijn dat je op de gang moet, maar ook kan het zijn dat ieder aan een kant van de kamer gaat spelen... de eerste klinkt als straf, de tweede lijkt milder, maar ze lijken even duidelijk....

Ik mijd ook lang niet alles wat hij niet leuk vind. Maar ik probeer wel te kijken of dingen wel des kinderen zijn! dus uren winkelen.. no way!! dan ga ik liever een uur fietsen, lekker picknicken met een bal.. en winkel ik wel zonder kinderen op een avond.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 nov 2012 21:46

Volgens mij ben jij gewoon ook wat meer van 'uitersten' ppm, als ik het via het net in kan schatten ;) Want je kunt naast iets heel vervelend vinden ook zo heerlijk enthousiast zijn. Maar dat kan wel overkomen als onbegrijpelijk denk ik, hoewel je dat denk ik niet zo bedoeld.

Nadat ik 6 jaar met jongeren heb gewerkt en alle soorten heb gezien, heb ik wel een ander beeld van opvoeden gekregen en heb ik wel meer respect gekregen voor mensen die het anders doen dan wij. Eerder had ik het idee dat hoe mijn ouders het hebben gedaan, de bijna perfecte manier was. Maar door de jaren heen zag ik zoveel andere opvoedstijlen, die lang niet altijd mijn soort zijn, maar ook prima.
Wat ik wel denk is dat opvoeding voor zo'n enorm groot deel bepaalt van hoe je kind wordt. Mijn man en ik zijn heel verschillend op gevoed, en in beide gezinnen zie je dat zo duidelijk terug. Wij praten daar heel vaak over samen, en proberen de goede dingen mee te geven aan onze eigen kinderen. Soms vind ik dat wel 'heftig' om te bedenken dat wij beiden zo duidelijk gevormd zijn door onze opvoeding. Dat is helemaal niet altijd negatief, maar als ik dan bedenk dat wij nog aan het begin staan van de opvoeding van ons kroost, dan kan ik me bijna indenken dat mensen die verantwoordelijkheid te groot vinden.
Maar ach, soms is het ook wel weer goed om nuchter te zijn, en te bedenken dat het gelukkig niet alleen van ons afhangt, maar dat we ze ook elke dag weer in Gods hand mogen leggen. Dat geeft dan wel weer rust, want tjonge, wat kan ik soms balen na een dag, als ik eens niet consequent ben geweest :oops: :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 nov 2012 08:05

Helemaal mee eens missf. Een opvoeding vormt je voor de rest van je leven. Elke ouder doet zijn best, maar maakt ook fouten. Hier 3 temperamentvolle, maar wel heel verschillende kinderen, die elk hun eigen aanpak nodig hebben.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 nov 2012 09:29

Op naar nummer 18
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”