Christelijke fora versus andere fora

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Christelijke fora versus andere fora

Berichtdoor meribel » 08 nov 2011 14:50

Theosoof schreef:Het gaat niet over dit forum, maar wel over deze site. Dan worden er vragen ingestuurd, en die worden beantwoord door dominees of theologen. Maar je mag daar dan niet op reageren, en je mag het zeker niet met de dominee/theoloog oneens zijn. Want hij maakt zijn tijd vrij voor het beantwoorden van een vraag, of zo iets.

Dat vind ik erg vreemd. Een theoloog/dominee is toch ook gewoon een mens, die kan toch een fout maken? En je mag daar toch wel op reageren? Ik maak ook tijd vrij om een vraag te beantwoorden, maar wedden dat ik wel kritiek krijg (wat ik niet erg vind).

aan de ene kant vind ik dat ook wel eens jammer ( zojuist is er weer eens een posting van me verwijdert die niet eens héél tegenstrijdig was met het antwoord ) , maar ook wel begrijpelijk. De vragenrubriek is geen plek voor discussie, daar is het forum voor bedoeld.

En het staat je natuurlijk vrij om in het forum een discussie te starten over het antwoord van een dominee. ik doe dan graag mee hoor!

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 08 nov 2011 15:17

Mag dat dan?

Dan zal ik dat meteen even doen

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 nov 2011 23:19

Theosoof schreef:Mag dat dan?

Dan zal ik dat meteen even doen

ja natuurlijk, als je het topic dezelfde titel als de vraag meegeeft is het herkennen nog makkelijker

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 sep 2012 20:59

Hen met een persoonlijk relatie met de Verrezen Heer en een doorleefd geloofsleven en niet bang zijn om een Militia Christi te zijn en te staan voor Zijn zaak zijn broeders en zusters in de Heer en die vindt men op alle forums ook hier . En je hebt Katholieke/ Christelijke forums en katholieke/Christelijke forum ;gun al die forums hun plaats.Op wat voor forum men ook lid is men is er altijd vrijwillig en meer niet :-({|= :-({|= :-({|=
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 sep 2012 15:23

Beste Lichtzwaard, ik vind je een van de vermakelijkste katholieken die ik in tijden heb meegemaakt. Wat hebben we ook met elkaar gelachen op credible nietwaar? ;)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 11 sep 2012 19:39

mohamed schreef:Beste Lichtzwaard, ik vind je een van de vermakelijkste katholieken die ik in tijden heb meegemaakt. Wat hebben we ook met elkaar gelachen op credible nietwaar? ;)

Volgens ons ben je niet helemaal lekker. :-k :-k :-k :-k

En drukken wij ons nog netjes uit.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 sep 2012 20:22

mohamed schreef:Beste Lichtzwaard, ik vind je een van de vermakelijkste katholieken die ik in tijden heb meegemaakt. Wat hebben we ook met elkaar gelachen op credible nietwaar? ;)

Lichtzwaard schreef:Volgens ons ben je niet helemaal lekker. :-k :-k :-k :-k

En drukken wij ons nog netjes uit.

Dat mag u rustig denken, de farizeeërs dachten ook dat Jezus een boze geest had. Zegt u dit iets: een Latijns woord voor priester? :lol:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 nov 2012 21:45

meribel schreef:een christelijk forum onderscheidt zich met betrekking op de onderwerpen. Hier worden geloofsleven, bijbeluitleg, en meer van dat soort zaken besproken.

Daarnaast weet je dat er veel mensen zijn met ongeveer dezelfde visie, maar toch genoeg verschillend om over zaken te discussieren.

En natuurlijk ook mensen met helemaal niet dezelfde visie. Maar wel met interesse om over geloofszaken te discussieren.

Je hebt gelijk maar spreken over geloofs zaken en de Kerk dan wel met mensen die weten waar ze over spreken;eigenwillige godsdienst is er al genoeg helaas.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 nov 2012 20:50

Wij hebben ook zo gelachen op andere christelijke fora, nietwaar broeder?
Wij hebben heel wat potjeslatijn geleerd! [-( :-k

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 nov 2012 20:55

Wilsophie schreef:Wij hebben ook zo gelachen op andere christelijke fora, nietwaar broeder?
Wij hebben heel wat potjeslatijn geleerd! [-( :-k

Toevallig zeg, wij ook al, maar zij weten zogenaamd niet wat we bedoelen en doen alsof we gek zijn. Laat maar l*llen denken we dan. :-({|= ](*,) :-oo =; :-&

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 nov 2012 21:01

Lichtzwaard schreef:Je hebt gelijk maar spreken over geloofs zaken en de Kerk dan wel met mensen die weten waar ze over spreken;eigenwillige godsdienst is er al genoeg helaas.

Toen wij de waarheid over u zeiden deed u anders of wij gek waren.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 nov 2012 21:49

Nee Mohamed je moet in meervoud praten, dus ...."toen wij de waarheid over ulieden zeiden lieten ulieden de moederkerk prevaleren".
Was je ook getuige van de heerlijke maaltijden, bereid door de broeders van de keuken, die men nuttigde onder het genot van een glas heerlijke pleegzusterwijn of een biertje van de Abdij?

Wat een gelofte van armoede toch? :wink:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 nov 2012 00:34

Wilsophie schreef:Nee Mohamed je moet in meervoud praten, dus ...."toen wij de waarheid over ulieden zeiden lieten ulieden de moederkerk prevaleren".

Het spijt ons! ;)
Wilsophie schreef:Was je ook getuige van de heerlijke maaltijden, bereid door de broeders van de keuken, die men nuttigde onder het genot van een glas heerlijke pleegzusterwijn of een biertje van de Abdij?

Wat een gelofte van armoede toch? :wink:

Mijn waarde Sophie, het is vreselijk, laten we ons ongenoegen over deze kwestie nader bespreken onder het genot van zusterwijn nadat we van het Abdijbier hebben gedronken. In die chronologische volgorde gaarne, want wijn op bier geeft plezier en het moge duidelijk zijn dat Sacerdos teveel bier op wijn heeft gehad.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 nov 2012 13:13

Overigens moeten wij Lichtzwaard nageven dat zij een echte militia Christi zijn, weliswaar in digitale vorm maar toch! :-oo :mrgreen: :lol: :? :D [-X 8-[

Terug naar “[Religie] - Open forum”