Lathron schreef:Er is helemaal geen bewijs voor. Er is nooit vastgelegd dat een reptiel in pluimvee verandert. Het is nooit gezien, nooit aangetoond. Er is alleen maar over gefantaseerd.
De politie is nog nooit uitgenodigd om getuige te zijn van een moord. En toch worden er moordenaars opgespoord. Hoe kan dat nou? Door sporenonderzoek, getuigenverklaringen en DNA.
als een perverse moordenaar wordt opgepoord dankzij moderne technieken is er niemand die moord en brand schreeuwt.
Als paleontologen erin slagen stukje verleden te reconstrueren dan zijn ze er volgens creationisten niet bijgeweest en is dat fantasie. Heel vreemd.
Ooit van een fossielenbestand gehoord? Daarin worden fossielen gevonden van dinosaurussen die steeds meer vogelachtigachtig zijn

Vogels zijn vliegende dino’s
De meeste dinosauriërs zijn uitgestorven. Alleen de vogels, rechtstreekse afstammelingen van de vleesetende dinosauriërs, herinneren nu nog aan het dinosaurustijdperk.
Fossielen uit Liaoning in China vertellen het verhaal van het ontstaan van de eerste vogels in verbijsterend detail. Sommige fossielen uit Liaoning zijn zó uitzonderlijk goed bewaard gebleven, dat zelfs de kleinste veren nog te zien zijn. Uit het Maastrichtse Krijt kennen we de fossielen van de volgende stap in de evolutie, dino-vogels die al redelijk op hedendaagse vogels leken, maar nog wel een bek vol vlijmscherpe dinosaurustanden hadden.
http://www.falw.vu.nl/nl/voor-het-vwo/w ... uriers.asp
Lathron schreef:Heb je er wel eens over nagedacht dat een soortgelijke bottenstructur er wel eens op kan wijzen dat het om dezelfde ontwerper gaat? Oh ja! Dat lijkt me sowieso al een veel aannemelijkere verklaring.
Mij niet. Geef me één goede reden waarom God bepaalde dinosaurussen veren geeft en ze erg op vogels laat lijken, en ze dan ook nog in precies een volgorde van aardlagen laat fossiliseren dat ze door de tijd heen steeds meer op vogels gaan lijken.
Lathron schreef:Om het vanuit de bijbel nog eens te bevestigen met Genesis 1:20-31:
20 En God zei: Laat het water wemelen van wemelende levende wezens; en laten er vogels boven de aarde vliegen, langs het hemelgewelf!
21 En God schiep de grote zeedieren en alle krioelende levende wezens waarvan het water wemelt, naar hun soort, en alle gevleugelde vogels naar hun soort. En God zag dat het goed was.
22 En God zegende ze en zei: Wees vruchtbaar, word talrijk, en vervul het water van de zeeën; en laten de vogels talrijk worden op de aarde!
23 Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de vijfde dag.
24 En God zei: Laat de aarde levende wezens naar hun soort voortbrengen: vee, kruipende dieren en wilde dieren van de aarde, naar zijn soort! En het was zo.
25 En God maakte de wilde dieren van de aarde naar hun soort, het vee naar hun soort, en alle kruipende dieren van de aardbodem naar hun soort. En God zag dat het goed was.
26 En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en laten zij heersen over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht, over het vee, over heel de aarde en over al de kruipende dieren die over de aarde kruipen!
27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
28 En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar, en heers over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen!
29 En God zei: Zie Ik geef u al het zaaddragende gewas dat op heel de aarde is, en alle bomen waaraan zaaddragende boomvruchten zijn; dat zal u tot voedsel dienen.
30 Maar aan al de dieren van de aarde, aan alle vogels in de lucht en aan al wat over de aarde kruipt, waarin leven is, heb Ik al het groene gewas tot voedsel gegeven. En het was zo.
31 En God zag al wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed. Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de zesde dag.
Vogels zijn eerder geschapen dan de reptielen.
Volgens Genesis 2 dan weer niet:
18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. 19 Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten.
Lathron schreef:Het oudste, nog levende paard is het prezwalskipaard. Die heeft een ander aantal chromosomen dat de huidige paarden. En een ezel en paard kunnen ook geen vruchtbare nakomelingen krijgen en zijn dus verschillende soorten. Dat is dus gewoon evolutie, hoe je het ook wendt of keert.
Die redenering is nou precies de flauwekul waar ik op doel: Je vergelijkt 2 dingen en vervolgens ga je dat toepassen op iets heel anders.
In feite snap ik absoluut niet wat je hiermee bedoeld. Ik vergelijk verschillende paardachtigen met elkaar die geen vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen en dus verschillende diersoorten zijn.
Lathron schreef:Evolutie betekent trouwens gewoon ontwikkeling. Als jij vindt dat de verandering van beer naar ijsbeer geen ontwikkeling is, nee, dan is het ook geen evolutie.
Zie je nou wat voor onzin je hier vertelt? Een ijbeer is al een beer, daar hoeft ie niet voor te veranderen hoor.
De ijsbeer heeft zich ontwikkeld tot een beer die in extreem koude omstandigheden kan leven en daarvoor allerlei aanpassingen heeft gekregen. Dat heet evolutie.
Holle haren die warmte vasthouden en camouflage geven
Een extra ooglid bij wijze van zonnebril
Een andere vorm om beter te kunnen zwemmen
zwemvliezen tussen de tenen.
Isolerend vet.
Andere jachttechnieken. Ect.
Lathron schreef:Het is inderdaad geen evolutie. Het is een gegeven dat mensen en dieren zich aanpassen aan hun omgeving. Zo krijg je verscheidenheid binnen de soort. Als je een eskimo in de jungle in India neerzet verandert hij echt niet in een tijger, hij blijft mens. Zo is het ook met alle diersoorten. Het is gewoon ronduit belachelijk om te gaan beweren dat een salamander verandert in een kanarie.
Als je een eskimo in de jungle van Afrika zet wordt ie niet ineens een neger, met allerlei oeroude traditie's en jachttechnieken. Zo kunnen de zonen van Noach ook niet ineens veranderd zijn in aboriginals, Indianen, eskimo's chinezen en Indiërs. In amper 1500 jaar.
Er wonen nu al zowat 400 jaar blanken in Z-Afrika, en ze blijven precies even blank.
Het creationisme leert dat de kinderen van Noach zich over het midden-oosten verspreidden en daarna blijkbaar over de wereld en toen snel even spleetogen, een donkere huid en alles kregen. Dat is werkelijk veel grotere onzin.
Lathron schreef:In genesis 1:31 staat: En God zag al wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed.
Zou het logisch zijn dat God een wrede manier van ontwikkeling zou loslaten op een schepping diezeer goedwas? Nee toch?
Wat het punt is: Elke leer wat betreft evolutie gaat regelrecht in tegen Gods woord. Het kan niet samen gaan.
Het hangt ermaar vanaf wat je goed vindt. We kunnen vaststellen dat elk dier is geschapen met verdedigings en aanvals kenmerken. Ik stel vast dat creationisten niet geloven in de geschapen werkelijkheid. Of bestonden spinnewebben al in het paradijs??
Of bestonden er in het paradijs al wel wormen, insecten en kevers, waar een mens of olifant op konden gaan staan zodat ze geplet werden?