Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peidy
Verkenner
Verkenner

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor peidy » 01 nov 2012 18:58

Prachtig om te lezen.

51 pagina's met lappen tekst om een christen te overtuigen van de evolutietheorie en de christen die de ongelovige probeert te overtuigen van zijn gelijk.

Beide partijen weten toch dat dit volledig nutteloos is?

1.God bestaat niet
2 Darwin had het mis

Het enige voordeel wat de wetenschap heeft is dat het met de tijd mee evolueert(hoe grappig) Door onderzoek worden bestaande aannames/waarheden aangepast en verder doorontwikkeld naar nieuwe waarheden en aannames.

Het geloof, en dan maakt het niet uit welke god/kerk je aanhangt staat stil en staat niet open voor dit soort dingen.

Daarom zeg ik het nog maar een keer, de discussie is nutteloos maar heerlijk om te lezen.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 01 nov 2012 19:41

peidy schreef:1.God bestaat niet

Oh? Waar baseer je dat op?
peidy schreef:2. Darwin had het mis

Vast op een paar punten maar het grote plaatje dat hij schetste is dus sowieso niet onwaar.

peidy schreef:Het geloof, en dan maakt het niet uit welke god/kerk je aanhangt staat stil en staat niet open voor dit soort dingen.
Mijn God staat niet stil hoor, Hij laat ons steeds meer ontdekken en steeds meer inzien dat we juist zo weinig inzien en inzagen. Hoe ingewikkeld het systeem dat Hij geschapen heeft en wij eventjes simpel trachten te verklaren met een zes dagen-hypothese...
"Een libelle zweeft over het water..."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2012 20:00

peidy schreef:Prachtig om te lezen.

51 pagina's met lappen tekst om een christen te overtuigen van de evolutietheorie en de christen die de ongelovige probeert te overtuigen van zijn gelijk.

Dat is niet mijn bedoeling, anderszins. Mijn bedoeling is wel christenen die het verdienen ontmaskeren als keiharde leugenaars en charlatans.

En mocht er in de tussentijd nog iemand wat opsteken over het een of ander, de gaswetten van Boyle (Kees, let je op?), bijvoorbeeld, dan is dat mooi meegenomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 01 nov 2012 20:22

Kees61 schreef:Sommige dingen gaan sneller dan je denkt. Zet een slang in een hyperbaric chamber ( zo'n tank waarin meer zuurstof aanwezig is en een hogere luchtdruk) en het gif verandert in korte tijd in een niet giftig eiwit. De omstandigheden voor de zondvloed waren anders dan die erna. Zo zie je maar weer, creationisten doen soms ook wetenschappelijke proeven
.
Oh, Carl Baugh, nog zo'n bedrieger, die z'n diploma's bij elkaar verzonnen heeft en waar zelfs het AIG mee in z'n maag zat.
Een AIG bericht bij Talkorigins:
http://www.talkorigins.org/faqs/paluxy/whatbau.html

Je hebt ook wel creationisten die wél zinnige onderzoeken doen, zoals die heren die gingen onderzoeken of de moderne dateringsmethoden wel klopten. (project RATE) Toen kwamen ze erachter dat er inderdaad overweldigend bewijs was is de aarde meer dan 500 miljoen jaar oud is. Maar dat kan niet volgens de bijbel, dus nu zouden ze RATE 2 beginnen om te onderzoeken of ergens een enorm versneld verval heeft plaatsgevonden. Maar ja. Dat overleeft niemand.

The key points of the book can be summarized as follows:
1. There is overwhelming evidence of more than 500 million years worth of radioactive decay.
2. Biblical interpretation and some scientific studies indicate a young earth.
3. Therefore, radioactive decay must have been accelerated by approximately a factor of one billion during the first three days of creation and during the Flood.
4. The concept of accelerated decay leads to two unresolved scientific problems, the heat problem and the radiation problem, though there is confidence that these will be solved in the future.
5. Therefore, the RATE project provides encouragement regarding the reliability of the Bible.

http://www.asa3.org/ASA/education/origins/rate-ri.htm

hettys schreef:Verder moeten alle fossielen die door de zondvloed ergens terecht gekomen zijn makkelijk te vinden zijn: en het zijn allemaal oerdieren. DNA uit die botten zou kunnen bewijzen dat het zon basis-type betreft met alle genetische diversiteit van alle beren. Dus het bewijs ligt in feite voor het oprapen, en toch bewijzen creationisten niets.

Kees61 schreef:Datzelfde geldt voor de evolutie-aanhangers die dat dna niet vinden. De pot verwijt de ketel.

Er is natuurlijk wel erg veel DNA bewijs voor evolutie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschap ... r_evolutie

Creationisten hoeven alleen een paar fossielen op te graven die tijdens de zondvloed zijn overleven (die zijn er legio, volgens henzelf) het genoom te onderzoeken van zo'n 'oerbeer' en bewijzen dat die alle beren in potentie als in z'n genoom had zitten. Hoe moeilijk kan het zijn voor mensen met verstand van DNA

hettys schreef:Er is overweldigend DNA-bewijs voor een gezamelijke afkomst. jullie noemen dat toch hetzelfde bouwplan? Volgens mij is er ook nog wel genetisch bewijs te vinden wat betreft het tijdstip waarop een voorvader zich opspsplitste in mens en chimp. Hier wordt in elk geval veel onderzoek naar gedaan.
wij behoren in elk geval gewoon tot de primaten, biologisch (genetisch) gezien.

Kees61 schreef:Het is toch wel grappig dat je dit volhoudt en ook nog met dat staartverhaal komt. Mensapen hebben geen staart en mensen ook niet. Daarmee wordt de bewering dat een aanleg voor een staart bewijst dat we van de apen afstammen, een geloofsuitspraak. Maar evolutie kan je er echt niet mee aantonen.
En toen kwam de tepel bij mannen als bewijs voor een rudimentair lichaamsdeel. Nee begin daar maar niet over want dat is nog steeds een noodzakelijk onderdeel.

Apen en mensen hebben dezelfde voorouder die wél een staart had. Er zijn ook veel apen met een staart. Wij hebben als embryo ook een staart. Die wordt na een week of 6 zwangerschap afgevoerd door bepaalde genen, door celdood. (apoptose )

hettys schreef:Jullie zijn werkelijk ontzettend inconsequent wat betreft afstamming. Alles kan van een oerbeer/ vis/ hondachtige/ katachtige/ eendachtige etc etc afstammen, alleen een mens kan nergens vanaf stammen. Wat raar.

Dan heb je niet goed opgelet want ik noemde ergens ook de verdeling van mensen, of was dat na jouw bericht?
De mensen zijn over de wereld verdeeld in allerlei soorten. Europeanen, negers, indianen, polynesiërs, aziaten enz.. en die stammen uiteindelijk ook van 1 mens af.

Nee, dat zijn geen verschillende soorten. allemaal H. Sapiens met hetzelfde aantal chromosomen. Een mens en een chimpansee verschillen niet meer dan een paard en een ezel.

Kees61 schreef:De eerste bacteriën die in zee leefden, zetten bij hun stofwisseling kooldioxide om in zuurstof. We weten dit, omdat de eerste zuurstof meteen werd verbruikt in oxidatie-reacties (roesten).

Ik vind dat wel een erg kort door de bocht conclusie.
Eerst beweren mensen dat het ik weet niet hoe lang regende. En er was nog geen zuurstof, dus ook geen ozonlaag, dus het UV licht werd niet tegengehouden. Water splitst door UV licht, dus er was al voldoende zuurstof aanwezig in de zee. Het is een rare gedachte dat er leven in de zee ontstond, wat misschien ook al zoveel miljoen jaar duurde, en dat er nog geen spetter zuurstof in de zee aanwezig was.
Dus ik kan net zo goed beweren dat het ijzer oxideerde door de zuurstof die in het water aanwezig was. Zonder ook maar 1 bacterie te noemen.[/quote]

Ik weet natuurlijk niet waarvoor jij precies geleerd hebt, maar ik probeer toch wel een beetje de wetenschap te volgen.
Of de UV straling was, zoals nu is maar de vraag. De zon is gewoon een ster, in die tijd een stuk jonger dan nu.

Kees61 schreef:Tja, van ademen door de mond ging het zomaar floepsa naar ademen door een gat in de kop.
Kan je fossielen naast elkaar leggen waarbij je ziet dat het ademgat van de mond langzaam naar boven schuift, door de neus (arm beest) en dan door het voorhoofd en nog verder over het hoofd schuift?
Ik vind dit echt niet te geloven.
Hoewel, bij de mens blaast ook wel eens ergens lucht uit. Op youtube zag ik een Mr. Methane die er ook lucht door in kon 'ademen'. Zou dat misschien een bewijs zijn dat we van walvissen afstammen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_walvissen. Het verhuizen van de neusgaten naar boven heet 'nasale drift.

Je kunt natuurlijk ook geloven dat God al die dieren apart geschapen heeft met slingerende luchtwegen in plaats van kieuwen.

Kees61 schreef:Het wordt ook vaak genoeg op historische wijze nagetrokken. Maar een historisch verslag kan toch ook dingen vertellen die je op een wetenschappelijke manier kunt bewijzen. Ik snap niet waarom je dat altijd zo strikt moet scheiden. Er is een historisch verslag van de Titanic die verging. Waarom gaat men dan op een wetenschappelijke manier uitzoeken hoe het schip zo snel kon zinken?

Hoe bedoel je 'strikt scheiden' ?? Er wordt inderdaad wetenschappelijk onderzoek naar allerlei historische gebeurtenissen, en wel uit nieuwsgierigheid en omdat je er iets van kunt leren. Bijvoorbeeld hoe je beter geen boten kunt bouwen. Van alles.

Kun jij me een wetenschappelijk paper of iets laten zien waarin het scheppingsverhaal als historisch verslag wordt bewezen?
Bijvoorbeeld het daglicht dat er al was voor er een zon en een maan bestond? Of hoe vruchtbare grond geschapen kon worden voordat er erosie was, voordat er wormen waren en allerlei organisch afval?

Kees61 schreef:Bij de zondvloed werd de Aarde onder water gezet. En water is waar vissen in leven. De slijkspringer heeft zelfs kieuwen en kan heel goed in het water overleven.

Oh, dus van de vissen zijn geen basistypen geweest?
Dus die baarsachtigen zijn geschapen als zijnde gevarieerd??

Kees61 schreef: Vissen zijn er al vanaf de schepping en hoefden niet opnieuw na de zondvloed over de wereld te verspreiden en te variëren.

Nou, je hebt bijvoorbeeld zoetwatervissen, die niet tegen zout water kunnen. die zijn allemaal doodgegaan. Je hebt vissen die in symbiose leven met bepaalde planten of koraal. En aangezien het hele ecosysteem in zee naar de haaien was, ook wat betreft temperatuur etc, zijn er erg veel vissen uitgestorven tijdens de zondvloed.

Kees61 schreef: Slijkspringers waren er al voor de zondvloed en ook daarna
.

Die kunnen nog niet eens in een aquarium gehouden worden omdat ze precies de goede temperatuur en omgeving moeten hebben. En in zee kunnen ze ook geen prooien vangen.

Kees61 schreef: het probleem niet zo. Als alle hondenrassen zomaar in het wild zouden leven dan zou je ook zeggen dat het miljoenen jaren heeft geduurd, wat nu in een paar honderd jaar gedaan is.

Nou, een paar honderd jaar... mensen zijn al wel 14.000 jaar geleden begonnen met de domesticatie en honden worden al duizenden jaren gebruikt voor de jacht of als bewaking.

Raar ook dat creationisten het onderscheid tussen kunstmatige selectie en natuurlijke selectie nooit kunnen zien.

Het is toch volkomen logisch dat als je uit alle nesten steeds de pups met elkaar laat kruisen met de langste oren, dat je dat veel sneller honden hebt met lange oren, dan wanneer je niets doet en ze het zelf maar wat uit laat zoeken.
Ook gif is geschapen.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 02 nov 2012 01:46

Flight schreef:Vergeet niet dat genetische modificatie (want dat is eigenlijk een betere term) veel voordelen heeft. Resistentie van gewassen voor allerlei ziekten, vermeerderen van voedselstoffen in een gewas. Maak kijk ook vooral naar de medische kanten: nieuwe geneesmiddelen en gentherapie.
Jouw houding - en ik zeg het maar in mijn eigen woorden - dat god alles zo gemaakt heeft, zag dat het goed was en daarom moeten wij als mens er niet mee stoeien brengt je ook in problemen. Allerlei gewassen zijn al lang niet meer zoals ze oorspronkelijk waren...ga je ze nu niet meer in de Appie kopen?

Kijk eens naar deze film (5 kwartier) en zeg dan dat je nog steeds graag genetisch gemodificeerd voedsel eet. Nou ja gemaakt van genetisch gemodificeerde planten. Of van dieren die dat soort planten aten.
Geneesmiddelen vind ik wat anders. Als je een stof kunt laten maken mbv bacteriën en je isoleert die stof dan is dat net zo goed bruikbaar, maar bij voeding is het veel te link omdat je dan ook de rommel er bij eet. Het kan een sluipmoordenaar zijn. Ik heb nog nooit opgelet of ergens een etiket op zit dat aangeeft of er genetisch gemodificeerd voedsel aan te pas is gekomen maar als ik dat nu zou tegenkomen dan denk ik dat ik het laat liggen.

Hetzelfde dilemma in de gezondheidszorg...ga je die medicijnen of gentherapie weigeren mocht je ze onverhoopt nodig hebben.
Ik denk dat je daarin niet veel keus hebt. Blijven leven of sterven. Dan kiest men toch snel voor overleven.

Flight schreef:Consequentie hiervan is dat dat deel van de wetenschap wat, na talloze onderzoeken, tegen deze letterlijk visie op de bijbel ingaat bestreden moet en zal worden. Geologie, Biologie, Paleontologie, Astronomie...alles wat daar ontdekt is en in tegenspraak is met de letterlijke bijbel moet per definitie als onwaar worden betitteld

Als een ontdekking wordt gedaan die men kan aantonen door een experiment, dan zal je daarvan nooit iets in de bijbel tegenkomen dat daarmee in strijd is.
Maar.. als er iets wordt waargenomen en men geeft een interpretatie, dan kan dat wel in strijd zijn met een bijbels gegeven en dan mag je aan de interpretatie twijfelen. Als iemand een paar fossielen vindt en beweert dat een walvis vroeger benen had en op het land liep, dan is dat een interpretatie, want het is niet experimenteel aan te tonen, omdat men dan miljoenen jaren moet wachten en een heleboel koeien moet verdrinken tot het experiment is afgelopen. En dan is in dit geval een andere interpretatie net zo geldig.

Flight schreef: Onbegrijpelijk voor mij dat mensen zo eenvoudig te neppen zijn! Als de sprekers politici waren die onwaarheid op onwaarheid stapelen was het land te klein...maar nu blijkbaar niet. Food for thought!

Waarom zouden de evolutielui hun interpretatie wel als absolute waarheid mogen afdwingen?
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2012 13:53

kees61 schreef:Kijk eens naar deze film (5 kwartier) en zeg dan dat je nog steeds graag genetisch gemodificeerd voedsel eet.

Ik zie 'chemtrails' en ben al geneigd om af te haken. Misschien onterecht, maar ze laden zo wel de verdenking van de samenzweringstheorieën op zichzelf.

Nou ja gemaakt van genetisch gemodificeerde planten. Of van dieren die dat soort planten aten.

Werkelijk waar alles wat er in de supermarkt ligt is genetisch gemodificeerd door zorgvuldig telen. Maïs is zo ver veredeld dat experts niet eens zeker weten van welke natuurlijke plant het precies afstamt. En een wilde banaan zou je echt niet herkennen als iets eetbaars.

Afbeelding

Geneesmiddelen vind ik wat anders. Als je een stof kunt laten maken mbv bacteriën en je isoleert die stof dan is dat net zo goed bruikbaar, maar bij voeding is het veel te link omdat je dan ook de rommel er bij eet. Het kan een sluipmoordenaar zijn. Ik heb nog nooit opgelet of ergens een etiket op zit dat aangeeft of er genetisch gemodificeerd voedsel aan te pas is gekomen maar als ik dat nu zou tegenkomen dan denk ik dat ik het laat liggen.

Dan vermoed ik dat je vrij snel wel honger zult krijgen. :-)

Een voorbeeldje van genetische modificatie. In Azië is het aantal vrouwen die sterven tijdens of na de bevalling enorm. Dit komt omdat ze vaak lijden aan bloedarmoede omdat rijst te weinig ijzer bevat. Nu is er een bedrijf dat rijst zo heeft gemodificeerd dat het meer ijzer opneemt uit de grond. Sluipmoordenaar? Ik zeg 'levenredder'.

Als een ontdekking wordt gedaan die men kan aantonen door een experiment, dan zal je daarvan nooit iets in de bijbel tegenkomen dat daarmee in strijd is.

Noem eens wat, de experimenten die aantonen dat de Aarde 4 miljard jaar oud is. Dat kun je gewoon meten namelijk.

En dan is in dit geval een andere interpretatie net zo geldig.

Nee, dat is het niet, omdat die interpretatie gevolgen heeft en zowel intern en extern consistent moet zijn.

Waarom zouden de evolutielui hun interpretatie wel als absolute waarheid mogen afdwingen?

Omdat die niet staan te liegen dat het gedrukt staat voor hun Heere.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 02 nov 2012 15:44

Mortlach schreef:Ik zie 'chemtrails' en ben al geneigd om af te haken.

Dat moet jij weten. Het gaat helemaal niet over chemtrails.
Het komt hier vandaan

Nou ja gemaakt van genetisch gemodificeerde planten. Of van dieren die dat soort planten aten.
Mortlach schreef:Werkelijk waar alles wat er in de supermarkt ligt is genetisch gemodificeerd door zorgvuldig telen.

Je bent echt kampioen verkeerd lezen.
Sjaak ook trouwens.
Het gaat helemaal niet over gewassen en dieren die door telen verkregen zijn. Genetisch gemodificeerd betekent dat er aan het DNA gerommeld is. Daar heeft men dingen in gestopt die er vanm nature niet in horen.

Mortlach schreef:Een voorbeeldje van genetische modificatie. In Azië is het aantal vrouwen die sterven tijdens of na de bevalling enorm. Dit komt omdat ze vaak lijden aan bloedarmoede omdat rijst te weinig ijzer bevat. Nu is er een bedrijf dat rijst zo heeft gemodificeerd dat het meer ijzer opneemt uit de grond. Sluipmoordenaar? Ik zeg 'levenredder'.

Ten koste van wat?
Het gaat altijd ten koste van iets.

Mortlach schreef:Noem eens wat, de experimenten die aantonen dat de Aarde 4 miljard jaar oud is. Dat kun je gewoon meten namelijk.

Met een elastieken duimstok?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2012 15:59

kees61 schreef:Het gaat helemaal niet over gewassen en dieren die door telen verkregen zijn. Genetisch gemodificeerd betekent dat er aan het DNA gerommeld is. Daar heeft men dingen in gestopt die er vanm nature niet in horen.

Wat denk je dat telers doen anders dan met het DNA rommelen? Het enige verschil is dat het ene in een lab gebeurt en je gericht kunt werken (gen mod) en het andere is wachten op natuurlijk voorkomende mutaties en die dan selecteren (telen), maar in principe kan het gaan om dezelfde verandering en het is allebei 'rommelen'. Mag je me toch het verschil eens uitleggen.

Ten koste van wat? Het gaat altijd ten koste van iets.

Waarom moet het altijd ten koste gaan van iets? Het is geen 0-som en als je vindt van wel, mag je me uitleggen waarom. Maar goed, om toch iets te zeggen: het gaat ten koste van de hoeveelheid ijzer in de grond, maar of dat nou zo'n probleem is....

Met een elastieken duimstok?

Met hele mooie apparaten genaamd massa spectrometers.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 02 nov 2012 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2012 16:00

Je zou me trouwens nog uitleggen hoe de gaswet van Boyle verbiedt dat sterren worden gevormd...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 02 nov 2012 16:19

Mortlach schreef:Je zou me trouwens nog uitleggen hoe de gaswet van Boyle verbiedt dat sterren worden gevormd...

Dat moet ie dan wel snel doen, want ondertussen worden er voor onze ogen nieuwe sterren gevormd:

http://www.nasa.gov/multimedia/imagegal ... e_643.html

Afbeelding
"NASA's Spitzer Space Telescope captured a glowing stellar nursery within a dark globule that reveals the birth of new protostars, or embryonic stars, and young stars never before seen."
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 02 nov 2012 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 02 nov 2012 16:53

Wars van enig vorm van logica, wars van enig vermogen tot kritisch nadenken, wars van enig onderbouwing, wars van argumentatie, wars van wat voor een bron dan ook, wars van het noemen van namen en rugnummers komt Antoon, onze eigen creationistische hofnar, weer eens wat roepen. Antoon, hoe groot is die plaat voor je kop eigenlijk...ik begin toch echt zo langzamerhand te vermoeden dat er weer een Nederlander in het Guinness Book of Records terecht gaat komen...Antoon, met plaat en al!

Je zal zelf moeten nadenken, echt niet zo moeilijk, ik hou mij bij harde waarheden en ik heb niet de behoefte er diep op in te gaan, kijk ook naar boven te topictitel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2012 18:05

antoon schreef:Je zal zelf moeten nadenken,

Check!

echt niet zo moeilijk,

Voor sommigen valt het blijkbaar nog tegen...

ik hou mij bij harde waarheden en ik heb niet de behoefte er diep op in te gaan,

Nee, je zou er eens diep op ingaan... dan loop je alleen maar het risico dingen te weten te komen die je niet te weten wilt komen omdat dan je dogmatische denkbeelden zo lastig houdbaar zijn...

kijk ook naar boven te topictitel.

Ik zie alleen maar een stelling zonder bewijs. Dat is voor sommigen misschien genoeg, maar niet voor mij.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 03 nov 2012 12:10

Mortlach schreef:Je zou me trouwens nog uitleggen hoe de gaswet van Boyle verbiedt dat sterren worden gevormd...
Ik zou helemaal niks. Je legt me woorden in de mond die ik niet gesproken heb.

Lock&Stock schreef:Dat moet ie dat wel snel doen, want ondertussen worden er voor onze ogen nieuwe sterren gevormd:
Kan je daar een film van laten zien, zodat wij ook kunnen zien hoe een ster gevormd wordt? Geen animatie maar gewoon ff filmen hoe zo'n wolk in een ster verandert..

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 nov 2012 12:49

kees61 schreef:Kan je daar een film van laten zien, zodat wij ook kunnen zien hoe een ster gevormd wordt? Geen animatie maar gewoon ff filmen hoe zo'n wolk in een ster verandert..

Gewoon ff filmen hoe een wolk in een ster verandert? Ik hoop dat je begrijpt dat dit soort processen duizenden jaren duren?

Hier een film van NASA/ESA over één de meest actieve stellar nurseries:

http://www.youtube.com/watch?v=pV9R5sqRnW8
This Hubblecast features a spectacular new NASA/ESA Hubble Space Telescope image - one of the largest ever released of a star-forming region. It highlights N11, part of a complex network of gas clouds and star clusters within our neighbouring galaxy, the Large Magellanic Cloud. This region of energetic star formation is one of the most active in the nearby Universe.

En lekker toch een animatie:
http://www.youtube.com/watch?v=YbdwTwB8jtc

Waarom toch? Omdat de simulaties in elk stadia resultaten geven die we overal in het heelal kunnen vinden. Daarnaast is het ook helemaal niet zo ingewikkeld. Gaswolken zijn nooit homogeen, er zijn altijd plekken met een hogere dichtheid dan andere plekken. Door simpele zwaartekracht beginnen die plekken steeds een hogere dichtheid te krijgen en trekken zo steeds meer gas naar zich toe. Op een bepaald moment is de druk zo hoog dat er fusie ontstaat, et voila; een ster.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 nov 2012 12:49

Heerlijk deze draad van wel waar niet waar net een stel kleine kinderen :?db :?db :?db :?db :?db :?db

Maar hoe dan ook de evolutie bestaat niet dat is de aapleugen van de evolutiesprookjesgelovigen ten diepste vijandschap tegen God en Zijn Schepping.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “Archief”