Flight schreef:
Juist...niets, helemaal niets!
Overigens de site van het oorspronkelijke artikel (zie de site die je linkt) is meer dan de moeite waard om te lezen...je zou daar zo maar wat van kunnen leren!
Zoals je hebt kunnen lezen staat er in dat stuk: Blijkbaar zond Mendel één van zijn wetenschappelijke werken naar Darwin, maar Darwin nam niet de moeite om het te lezen.
Dus jouw stelling dat genetische variatie binnen een soort een onderdeel was destijds van darwin is niet juist want darwin wilde er niks van weten.
flight schreef:
Oh...ik snap deze pseudo-wetenschappelijke theorie van de crea's heel goed hoor! Het is enkel totaal niet wetenschappelijk en dan is het per definitie geen voorstelling van de werkelijkheid. Leuk leesvoer wellicht en het zal het goed doen bij jouw achterban (lees: religieuze stroming).
Dus jij wilt zeggen dat er geen variatie binnen de soort bestaat?
Variatie binnen de soort is een wetenschappelijk bewijs voor de basistypentheorie, met zulke reacties die jij hiervoor staat bepaald al jouw positie namelijk het niet willen inzien dat de creationistische visie in deze ondersteunt wordt door de bewijzen van variatie binnen de soort.
Jammer is dat.
flight schreef:
Werkelijk? Variatie is door crea's gevonden en de ET heeft dat gepikt? That'll be the day...jij leeft echt in een fantasiewereld! Helaas voor je is ook dit weer een stukje geschiedvervalsing...je moet maar durven.
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat varaitie binnen een soort een wetenschappelijk bewijs is voor de basistypetheorie. Genetische variatie zoals mendel die voor stond destijds wilde darwin niks van weten en pas later heeft de evolutietheorie aanhangers de werken van mendel geaccepteerd.
Ik zie niet in wat er nou geschiedvervalsing is in deze, maar leg maar uit als je wilt.
flight schreef:
Je hebt gelijk...maar enkel en alleen als je door oogkleppen en oordoppen niet wilt zien en niet wilt horen wat de ET - met legio bewijs en aanwijzingen - nog verder te vertellen heeft. Dat is je in dit draadje 2.0 en het vorige draadje 1.0 al veelvuldig voor de voeten gegooid. Wees dan een vent (naar ik aanneem) en zeg dan eerlijk dat jij jouw visie op de bijbel boven de wetenschap prefereert en dat je daarom niet kan aanvaarden wat de ET te vertellen heeft. Pas dan ben je eerlijk in mijn ogen.
Volgens mij is dit de eerste keer dat jij met mij aan het quoten bent, en je refereert je aan draadje 1.0 en nu draadje 2.0 dat ik de bijbel boven de wetenschap stel en dat ik dat maar eens moet toe gaan geven dat ik dan pas eerlijk ben?
Ik geef ronduit toe dat waar ik voor sta een geloof is, maar dat geloof wordt steeds meer en meer bevestigd door feiten zoals variatie binnen de soort etc.
En daarentegen mag je (volgens de wetenschap) kritische vragen stellen, daar zijn de wetenschappers gek op.
flight schreef:
Nee hoor...er zullen zeker wat fouten in staan. De wiki-pagina's over evolutie staan wel veel en veel dichter bij de werkelijkheid dan jouw parodie op diezelfde werkelijkheid.
In december 2005 publiceerde het wetenschappelijk tijdschrift Nature de resultaten van een steekproef uit 42 natuurwetenschappelijke artikelen uit zowel de Encyclopædia Britannica als de Engelstalige versie van Wikipedia. Onafhankelijke beoordelaars vonden in de Britannica-artikelen 123 fouten en in de Engelstalige Wikipedia-artikelen 162 fouten.
Dus is het juist een voorrecht om aan te geven waar ze fout zitten zoals ik dat doe.

flight schreef:
Verder heb je de pagina niet gelezen?
Het is niet netjes om een vraag met een vraag te beantwoorden,dus die wacht ik eerst maar af.
flight schreef:
Je verhaal gaat dus weer niet op kirdneh. Zet die oogkleppen eens af en haal die proppen eens uit je oren.
Als je nou eerst aangeeft wat er niet klopt, ik weet wel dat als er genetisch materiaal door duplicatie er nu twee keer voorkomt betekent dat voor de informatie dat die nog steeds hetzelfde is als het was toch?
flight schreef:
Niet alleen aangegeven ook aangetoond met voorbeelden en referenties...en dat keer op keer. Je hardvochtige ontkenning dat er geen nieuwe genetische informatie met eventueel nieuwe eigenschappen bij kan komen door mutatie(s) is een gevecht tegen windmolens van je. Jouw eigen keus klaarblijkelijk om het niet te willen zien, niet te kunnen zien...of beiden!
Eerst geef je toe dat variatie binnen een soort voorkomt zoals bij die nylon bacterie, ik beaam dat en nu krijg ik ineens voor mn voeten dat er voorbeelden zijn gegeven van nieuwe genetsiche informatie?
De gegeven voorbeelden waar jij het over hebt waren de nylonbacterie en de antibiotica resistente bacterien, maar ik vermoed dat je een pb-tje heb gehad van de andere evolutionisten hier op het forum of heb ik dat mis?