Lathron schreef:
Als jij jezelf met een dier wilt vergelijken, ga je gang, maar maak van je mening geen maatstaf. Bovendien lezen we van homofilie in de bijbel pas ná de zondeval. Het gaat er ook niet om hoe wij er tegenaan kijken, maar hoe God er tegenaan kijkt.
God zet een natuurlijke standaard al in genesis. (Deze standaard wordt ook weer aangehaald in de evangeliën):
Gen.2:22-24
22 En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam.
23 Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn beenderen, en vlees van mijn vlees! Deze zal mannin genoemd worden, want uit de man is zij genomen. 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn.
En nu even kijken wat God er zelf van zegt:
Romeinen 1:18-32
Ik licht er even een gedeelte uit: vs.25-28
25 Zij hebben de waarheid van God vervangen door de leugen, en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, Die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke.
27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.
28 En omdat het hun niet goeddacht God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan verwerpelijk denken, om dingen te doen die niet passen.
Leviticus 18:22 zegt:
U mag niet slapen met een mannelijk persoon, zoals u met een vrouw slaapt. Dat is een gruwel.
Als een gruwel normaal en natuurlijk voor je wordt, is het tijd om je normen en waarden te toetsen aan de bijbel.
Heerlijk! Alsof alle christenhomo's die teksten niet kunnen dromen!
Ken jij die honderden(!) teksten die over heteroseksuele uitspattingen gaan ook allemaal zo goed?
Het oog ziet van zich af.
En wat is er makkelijker om anderen te wijzen op 'zonde' waar je zelf nooit in zult vallen!
Wat Feike ter Velde in feite doet, is het wegzetten van een groep waarvan er ook ooit veel in de kerken zaten, maar die er tot op de dag van vandaag uitgejaagd worden. Misschien niet letterlijk, maar toch...