Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 17:29

Tante Pollewop schreef:En wanneer praktiseer ik homofilie? :shock:

Als ik een mooie jongen zie lopen?
Als ik me aangetrokken voel tot een jongen?
Als ik flirt met een jongen?
Als ik hand in hand loop met een jongen?
Of gaat het gewoon om de seks?

Sorry voor de late reactie, maar het loopt even storm.

Mattheüs 5:17-48 is een stuk waarin Jezus antwoord geeft op vragen zoals deze. Het antwoord is al wel bekend, maar misschien is er nog wat onduidelijkheid te zaaien, zodat de grenzen nog een beetje op te rekken zijn. Zo zit een mens in elkaar.

Wanneer je niet zeker weet of iets schadelijk voor je is of niet..... dan doe je het gewoon niet.

Maar als je mijn mening wilt weten op jouw vraag:
Seks hebben met hetzelfde geslacht is sowieso afgekeurd in de bijbel = not done!

Voor de rest: Alles wat je in verleiding kan brengen om dat uiteindelijk te doen... Op afstand houden.
Uw regels geven mij inzicht, daarom haat ik elk bedrieglijk pad. (Ps.119:104)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 17:30

mohamed schreef:Voorlichting is een ding, maar ik vind dat we hier in Nederland veel te ver doorschieten. Ik krijg tegenwoordig een dansende nicht op een boot met ontbloot torso op mijn netvlies als we het over homo-emancipatie hebben.
Dat ligt inderdaad aan jou.

Tip: http://www.homoindeklas.nl

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 17:32

Lathron schreef:Sorry voor de late reactie, maar het loopt even storm.

Mattheüs 5:17-48 is een stuk waarin Jezus antwoord geeft op vragen zoals deze. Het antwoord is al wel bekend, maar misschien is er nog wat onduidelijkheid te zaaien, zodat de grenzen nog een beetje op te rekken zijn. Zo zit een mens in elkaar.

Wanneer je niet zeker weet of iets schadelijk voor je is of niet..... dan doe je het gewoon niet.

Maar als je mijn mening wilt weten op jouw vraag:
Seks hebben met hetzelfde geslacht is sowieso afgekeurd in de bijbel = not done!

Voor de rest: Alles wat je in verleiding kan brengen om dat uiteindelijk te doen... Op afstand houden.

Volgens mij keurt de Bijbel alleen ongelijkwaardige seks (knapenschender - schandknaap) en tempelprostitutie af. Ik lees namelijk niets over homo's.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 17:38

Tante Pollewop schreef:Volgens mij keurt de Bijbel alleen ongelijkwaardige seks (knapenschender - schandknaap) en tempelprostitutie af. Ik lees namelijk niets over homo's.

Dat is met recht de Bijbel door een roze bril bekijken! :lol:

Zet die bril maar eens af lieve schat, dan praten we dan weer.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 17:40

mohamed schreef:Dat is met recht de Bijbel door een roze bril bekijken! :lol:

Ten eerste ben ik jouw lieve schat niet.
Ten tweede is over wat ik zeg brede consensus onder theologen die hun studie serieus genomen hebben.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 31 okt 2012 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 17:56

mohamed schreef:Dat is met recht de Bijbel door een roze bril bekijken! :lol:

Tante Pollewop schreef:Ten eerste ben ik jou lieve schat niet.
Ten tweede is over wat ik zeg brede consensus onder theologen die hun studie serieus genomen hebben.

Ik heb niet gezegd dat je mijn lieve schat bent, want daarvoor ken ik je niet goed genoeg maar wat homoseksualiteit betreft is Paulus eerlijk en helder:

'Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.' (1 Kor 6,10)

Als Theologen jou wat anders voorhouden dan de gezonde leer die Paulus verkondigde zeg ik je doodeenvoudig: Theo loog!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 18:06

mohamed schreef:Ik heb niet gezegd dat je mijn lieve schat bent, want daarvoor ken ik je niet goed genoeg maar wat homoseksualiteit betreft is Paulus eerlijk en helder:

'Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.' (1 Kor 6,10)

Als Theologen jou wat anders voorhouden dan de gezonde leer die Paulus verkondigde zeg ik je doodeenvoudig: Theo loog!

Theologen houden mij niets voor, zij komen na bestudering van de Bijbel, de historische context en de bedoeling van de schrijver tot deze conclusie. Niks liegen, al die mensen die niet gehinderd door enige accurate kennis maar blijven roepen wat ze altijd gehoord hebben, nl. dat het zo 'duidelijk' is, komen daarvoor eerder in aanmerking.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 okt 2012 18:44

Lathron schreef:
Als jij jezelf met een dier wilt vergelijken, ga je gang, maar maak van je mening geen maatstaf. Bovendien lezen we van homofilie in de bijbel pas ná de zondeval. Het gaat er ook niet om hoe wij er tegenaan kijken, maar hoe God er tegenaan kijkt.

God zet een natuurlijke standaard al in genesis. (Deze standaard wordt ook weer aangehaald in de evangeliën):
Gen.2:22-24
22 En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam.
23 Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn beenderen, en vlees van mijn vlees! Deze zal mannin genoemd worden, want uit de man is zij genomen. 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn.

En nu even kijken wat God er zelf van zegt:
Romeinen 1:18-32

Ik licht er even een gedeelte uit: vs.25-28
25 Zij hebben de waarheid van God vervangen door de leugen, en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, Die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke.
27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.
28 En omdat het hun niet goeddacht God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan verwerpelijk denken, om dingen te doen die niet passen.

Leviticus 18:22 zegt:
U mag niet slapen met een mannelijk persoon, zoals u met een vrouw slaapt. Dat is een gruwel.

Als een gruwel normaal en natuurlijk voor je wordt, is het tijd om je normen en waarden te toetsen aan de bijbel.

Heerlijk! Alsof alle christenhomo's die teksten niet kunnen dromen!
Ken jij die honderden(!) teksten die over heteroseksuele uitspattingen gaan ook allemaal zo goed?

Het oog ziet van zich af.
En wat is er makkelijker om anderen te wijzen op 'zonde' waar je zelf nooit in zult vallen!

Wat Feike ter Velde in feite doet, is het wegzetten van een groep waarvan er ook ooit veel in de kerken zaten, maar die er tot op de dag van vandaag uitgejaagd worden. Misschien niet letterlijk, maar toch...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 18:50

mohamed schreef:Ik heb niet gezegd dat je mijn lieve schat bent, want daarvoor ken ik je niet goed genoeg maar wat homoseksualiteit betreft is Paulus eerlijk en helder:

Tante Pollewop schreef:Theologen houden mij niets voor, zij komen na bestudering van de Bijbel, de historische context en de bedoeling van de schrijver tot deze conclusie. Niks liegen, al die mensen die niet gehinderd door enige accurate kennis maar blijven roepen wat ze altijd gehoord hebben, nl. dat het zo 'duidelijk' is, komen daarvoor eerder in aanmerking.

Homoseksualiteit is iets van alle tijden en mannen die met mannen slapen heeft niks met een historische context te maken. Elke theoloog die anderzijds beweert heeft zijn roeping duidelijk gemist.

Wat zulke theologen doen is censuur op de Bijbel plegen onder de vlag van homoactivist, maar door de schrift te verdraaien helpen ze helemaal niemand.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 31 okt 2012 18:55

parsifal schreef:
Je kunt zoeken op andere citaten van Lichtzwaard. Hij reageert over het algemeen in twee regels en lijkt voornamelijk als doel te hebben mensen op de kast te krijgen.

Hij studeert al 3 maanden op leren quoten, maar het wil maar niet lukken.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 19:08

mohamed schreef:Homoseksualiteit is iets van alle tijden en mannen die met mannen slapen heeft niks met een historische context te maken.

Pas halverwege de 19e eeuw rees het besef dat homoseksualiteit misschien wel eens door een geaardheid veroorzaakt zou kunnen worden.

'Homofilie' wat overigens een verouderd woord is, is pas in 1987 van de lijst van geestesziekten van WHO gehaald.

En jij wil beweren dat Paulus wist dat iemand een homoseksuele geaardheid kon hebben?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 okt 2012 19:16

Tante Pollewop schreef:En jij wil beweren dat Paulus wist dat iemand een homoseksuele geaardheid kon hebben?

Maakt het ook maar iets uit voor de praktijk?

Een beetje een vreemde vergelijking maar maakt het uit of een dierenbeul een aangeboren afwijking heeft en daardoor geen geweten heeft ontwikkeld? Maakt dat voor het leed van de dieren en hun baasjes iets uit?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 19:27

Faramir schreef:Maakt het ook maar iets uit voor de praktijk?

Natuurlijk. Er zijn wel meer zaken in de Bijbel die niet kloppen met de werkelijkheid die later is ontdekt.

Een beetje een vreemde vergelijking maar maakt het uit of een dierenbeul een aangeboren afwijking heeft en daardoor geen geweten heeft ontwikkeld? Maakt dat voor het leed van de dieren en hun baasjes iets uit?

Een hele vreemde vergelijking, en het doet geen recht aan het punt dat ik maak.

Het gaat mij er niet om of homoseksualiteit aangeboren is of niet, maar om de veronderstelling dat homoseksualiteit in de tijd van de Bijbel ook al bekend was zoals we het nu kennen.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 19:35

mohamed schreef:Ook zal ik mijn kinderen leren dat zoiets niet normaal is en niets met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht te maken heeft. Er is een verschil tussen liefde en lust, maar dat verschil mag je tegenwoordig niet meer benoemen zonder voor homofoob versleten te worden. Nou, dan maar een homofoob het zal me worst wezen.

mohamed schreef:Eerder schreef ik al dat men de nuances niet kan benoemen zonder weggezet te worden als homofoob en dat bevestig jij met deze reactie. Nogmaals dan: ik heb moeite met de excessen van homoseksualiteit maar dat heb ik ook bij hetero's.

Nu kan ik geen enkele nuance vinden in de eerste reactie van jouw hierboven. En - toegegeven dat kan aan mij liggen - vind ik je tweede reactie hierboven nogal in tegenspraak met de eerste. Uit je eerste reactie lees ik dat je moeite hebt met homoseksualiteit PUNT. In je eerste reactie vind jij dat homoseksualiteit blijkbaar enkel op lust is berust. En in de tweede reactie heb je enkel moeite met de excessen. Wat is het nou?
Laatst gewijzigd door Flight op 31 okt 2012 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 okt 2012 19:36

Tante Pollewop schreef:aar om de veronderstelling dat homoseksualiteit in de tijd van de Bijbel ook al bekend was zoals we het nu kennen.

Dat is dus precies het punt wat ik maak. De medische achtergrond van homoseksualiteit was wellicht niet bekend, en ook nu wellicht nog niet maar de praktijk was hetzelfde en dat werd verafschuwd.

Terug naar “Archief”