blijblij schreef:Dat geaardheid iets is dat is aangeboren is pas 100 jaar bekend (en nog steeds niet bij iedereen, blijkt maar weer eens).
Bij mij is dat ook nu nog niet bekend. Volgens mij zijn de wetenschappers er nog lang niet uit en zijn er sterke aanwijzingen dat aanleg voor seksuele voorkeur aangeboren is, maar niet dat deze geaardheid bepaald is bij de geboorte. Misschien dat voorlichting voor jou of voor mij (met wetenschappelijke bronnen) wat licht op de zaak kan werpen.
Voor de rest maakt het voor het verhaal ook weinig uit zolang iedereen mensen als mensen blijft behandelen maar ondertussen ook de vrijheid heeft om zonde, zonde te blijven noemen (en natuurlijk zijn hier meningsverschillen over, al zijn degenen met de grootste bezwaren tegen deze benaming vaak mensen die het hele begrip zonde niet erkennen) en men niet over gewetens gaat heersen.
En ja ik vind ook dat iemand mag vinden dat Christenen het goed mis hebben en in iets moreel verwerpelijks geloven (als ze open staan voor discussie), ik ben het duidelijk niet met die mensen eens, maar hun geweten is vrij.