Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 16:51

blijblij schreef:Dat geaardheid iets is dat is aangeboren is pas 100 jaar bekend (en nog steeds niet bij iedereen, blijkt maar weer eens).

Bij mij is dat ook nu nog niet bekend. Volgens mij zijn de wetenschappers er nog lang niet uit en zijn er sterke aanwijzingen dat aanleg voor seksuele voorkeur aangeboren is, maar niet dat deze geaardheid bepaald is bij de geboorte. Misschien dat voorlichting voor jou of voor mij (met wetenschappelijke bronnen) wat licht op de zaak kan werpen.

Voor de rest maakt het voor het verhaal ook weinig uit zolang iedereen mensen als mensen blijft behandelen maar ondertussen ook de vrijheid heeft om zonde, zonde te blijven noemen (en natuurlijk zijn hier meningsverschillen over, al zijn degenen met de grootste bezwaren tegen deze benaming vaak mensen die het hele begrip zonde niet erkennen) en men niet over gewetens gaat heersen.

En ja ik vind ook dat iemand mag vinden dat Christenen het goed mis hebben en in iets moreel verwerpelijks geloven (als ze open staan voor discussie), ik ben het duidelijk niet met die mensen eens, maar hun geweten is vrij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 16:52

Wim2600 schreef:Die vraag heb ik toevallig vandaag nog beantwoord in een ander topic: viewtopic.php?f=10&t=26090#p1870529

Ah, ok, ik zal hier dan ook niet verder op ingaan.

Het is echter belangrijk dat wij als christen, God niet gaan zien of interpreteren om wat anderen zeggen of doen. David, bijvoorbeeld, werd "man naar Gods hart" genoemd, maar de moord op Uria en dat geflikvlooi met zijn vrouw dat eraan vooraf ging was niet echt "naar Gods hart" te noemen.

Òf je gelooft in God en daarmee Zijn woord, òf je gelooft Zijn woord niet en daarmee God zelf niet.
Het is wel zo: Zonder de bijbel weet ik niet goed en kwaad te onderscheiden. Dat geldt voor elk mens.

Zo ook het praktiseren van homofilie. In Gods woord zijn daar duidelijke uitspraken op gemaakt.
Uw regels geven mij inzicht, daarom haat ik elk bedrieglijk pad. (Ps.119:104)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 16:55

Lathron schreef:Zo ook het praktiseren van homofilie. In Gods woord zijn daar duidelijke uitspraken op gemaakt.

Van uitspraken als bovenstaande krijg ik altijd vlekken in mijn nek. Zo duidelijk is het allemaal niet.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 31 okt 2012 16:57

Tante Pollewop schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom Feike ter Velde het heeft over voorlichting en de GayParade. Het één heeft namelijk totaal niets met het ander te maken.

Is toch allemaal een pot nat?? rare jongens die homo's!
Waarschijnlijk denkt hij dat iedere homo zich prettig voelt in een string op een boot en dat die voorlichters zich dagelijks in dat kostuum hijsen. Dat er homo's zijn die dit feestje niet leuk vinden lijkt ook niemand te weten. (net zoals niet elke hetero het naar zijn zin heeft bij het zomercarnaval....)

even een leermomentje: het is Canal Parade, onderdeel van Gay Pride

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 16:59

blijblij schreef:Is toch allemaal een pot nat?? rare jongens die homo's!
Waarschijnlijk denkt hij dat iedere homo zich prettig voelt in een string op een boot en dat die voorlichters zich dagelijks in dat kostuum hijsen. Dat er homo's zijn die dit feestje niet leuk vinden lijkt ook niemand te weten. (net zoals niet elke hetero het naar zijn zin heeft bij het zomercarnaval....)

even een leermomentje: het is Canal Parade, onderdeel van Gay Pride

Daarnaast is het zo dat de 95% normaal geklede mensen die in Amsterdam rondlopen niet in beeld worden gebracht, maar de 5% die er voor reclamedoeleinden in een rafelige veter ronddartelen uitgebreid in beeld worden gebracht.

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 17:03

Flight schreef:Oprecht vind ik het persoonlijk dieptriest om terug te vallen op een eeuwenoud boek om een moreel oordeel te vellen en een bevolkingsgroep zo minachtend weg te zetten. En nee, ik zie niet hoe serieus god het neemt...maar ja ik val dan ook niet terug op welk vermeend heilig schrift dan ook.

Kunnen we binnenkort een aanslag op homoseksuelen verwachten van je zoals je klaarblijkelijk opgedragen wordt in de bijbel? Kom jij met deze heilige daad binnenkort op de voorpagina van alle Nederlandse dagbladen? Of is die 'heilige opdracht' zelfs voor jou een brug te ver? Want ik snap niet waarom het oordeel in de bijbel wordt overgenomen en de opdracht niet.

Jij valt liever terug op meningen en gevoelens van mensen.... kijk eens om je heen wat dat voor goeds in de wereld heeft geholpen: moord, doodslag, terreur, ontucht, enz...

Waarom zou ik iets, wat nog nooit oprecht afbrekend is geweest, om willen wisselen voor iets wat nauwelijks opbouwend is geweest?

Let wel: God zet in de bijbel de gehele mensheid minachtend weer. Niet om minachtend te zijn, maar om te laten zien hoe belachelijk wij met z'n allen bezig zijn. God is dus niet specifiek minachtend naat homo's, maar Hij geeft wel duidelijk aan waar Hij van gruwelt.God heeft alles geschapen, heeft Hij dan niet het recht om te doen wat Hij ermee wil? Gelukkig voor ons heeft God alle goeds met ons voor. Wij, aan de andere kant, willen daar gewoon niet aan.

Als laatste: Ik heb geen autoriteit om oordelen te vellen. Bovendien zegt Jezus:"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen." Ik ben niet zonder zonde, maar dat houdt niet in dat ik Gods grenzen wat soepeler mag gaan zien.

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 17:06

Tante Pollewop schreef:Van uitspraken als bovenstaande krijg ik altijd vlekken in mijn nek. Zo duidelijk is het allemaal niet.

Dat iets niet duidelijk voor jou is, betekent niet dat het niet duidelijk tegen je gezegd wordt.

Jammer voor die vlekken in je nek, maar als je de bijbel blijft lezen en bestuderen, kom je erachter dat de bijbel duidelijk is, maar de mensen er zelf een lastig zooitje van maken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 okt 2012 17:08

Lathron schreef:Jij valt liever terug op meningen en gevoelens van mensen.... kijk eens om je heen wat dat voor goeds in de wereld heeft geholpen: moord, doodslag, terreur, ontucht, enz...

Nou, inderdaad, want in Bijbelse tijden was het allemaal zoveel beter. Wil je een lijstje met de volken die in Gods opdracht zijn uitgemoord?

Waarom zou ik iets, wat nog nooit oprecht afbrekend is geweest, om willen wisselen voor iets wat nauwelijks opbouwend is geweest?

Omdat je visie nogal - ironisch genoeg - door een roze bril is bezien.

Let wel: God zet in de bijbel de gehele mensheid minachtend weer. Niet om minachtend te zijn, maar om te laten zien hoe belachelijk wij met z'n allen bezig zijn. God is dus niet specifiek minachtend naat homo's, maar Hij geeft wel duidelijk aan waar Hij van gruwelt.

We are all equals in the eyes of God, but some are more equal than others?

God heeft alles geschapen, heeft Hij dan niet het recht om te doen wat Hij ermee wil?

Nee. Dat argument heb ik ook nooit begrepen trouwens...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 okt 2012 17:09

Tante Pollewop schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom Feike ter Velde het heeft over voorlichting en de GayParade. Het één heeft namelijk totaal niets met het ander te maken.

Klopt, en ook lang niet elke homoseksueel (waarschijnlijk de meerderheid) kan zich vinden in dat (half)naakt op een bootje gek doen over die uitgegraven sloten in het afvoerputje van Europa.
Die willen gewoon net zoals een doorsnee gezinnetje een huisje met tuintje en rust.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 17:10

Lathron schreef:Dat iets niet duidelijk voor jou is, betekent niet dat het niet duidelijk tegen je gezegd wordt.

Jammer voor die vlekken in je nek, maar als je de bijbel blijft lezen en bestuderen, kom je erachter dat de bijbel duidelijk is, maar de mensen er zelf een lastig zooitje van maken.

Over het lezen van de Bijbel en de 'homoteksten' is op dit forum al heel wat geschreven.
In dit topic komt vanaf ongeveer de 4e pagina uitgebreid aan bod welke teksten er in de Bijbel staan en hoe we dat wellicht kunnen interpreteren.

De mensen hebben inderdaad een lastig zooitje van de Bijbel gemaakt. Dat heb je als God zelf de Bijbel niet schrijft.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 17:19

mohamed schreef:Ook zal ik mijn kinderen leren dat zoiets niet normaal is en niets met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht te maken heeft. Er is een verschil tussen liefde en lust, maar dat verschil mag je tegenwoordig niet meer benoemen zonder voor homofoob versleten te worden. Nou, dan maar een homofoob het zal me worst wezen.

Flight schreef:Jammer voor je kinderen dat je dat niet doet, dat je ze niet leert dat homoseksuelen gewoon mensen zijn. Mensen die zeer zeker niet enkel lust hebben maar ook liefde voor elkaar. Nee, leer je kinderen vooral niet zelfstandig na te denken, leer ze vooral om met de bijbel in de hand deze bevolkingsgroep weg te zetten als gruwelijk. Lekker zo'n homofobe vader!!!

Eerder schreef ik al dat men de nuances niet kan benoemen zonder weggezet te worden als homofoob en dat bevestig jij met deze reactie. Nogmaals dan: ik heb moeite met de excessen van homoseksualiteit maar dat heb ik ook bij hetero's.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 17:22

Als je dan moeite hebt met de excessen van homoseksualiteit, waarom ben je het dan eens met dit artikel?

Feike Ter Velde schildert een nuttige zaak zoals eerlijke voorlichting op school af als iets vreselijks.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 17:23

mohamed schreef:Verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht kun je het ook over hebben zonder de excessen te willen normaliseren. Want nooit, maar dan ook nooit van mijn leven zal ik een dansende nicht in roze kostuum op een boot accepteren en normaal vinden.

Tante Pollewop schreef:Klik hier.
En zeg dan dat je dansende hetero's in Rotterdam nooit van je leven zult accepteren en normaal zal vinden.
Stoute hetero's! [-X

Zie bovenstaande reactie en ja, ik trek één rechte lijn want al die parenclubs e.d. moet ik ook niks van hebben.

Hans61
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans61 » 31 okt 2012 17:24

Wim2600 schreef:[ homoseksualiteit komt voor bij tientallen, zelfs honderden diersoorten, homofobie slechts bij één. Welk van de twee is dan onnatuurlijk, denk je?

Dit is totaal geen argument wat hout snijdt,integendeel.

In 2001 beschreef Kees Moeliker een geval van homoseksuele necrofilie bij de wilde eend. Een mannetjeseend vloog zich te pletter tegen een raam, waarachter Moeliker zat te werken. Een tweede eend, ook een mannetje, streek neer bij het dode dier, waarna hij het lijk langer dan een uur achtereen verkrachtte.

Is daardoor necrofilie ineens normaal omdat het in de natuur voorkomt,dacht het niet he!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 17:27

Tante Pollewop schreef:Als je dan moeite hebt met de excessen van homoseksualiteit, waarom ben je het dan eens met dit artikel?

Feike Ter Velde schildert een nuttige zaak zoals eerlijke voorlichting op school af als iets vreselijks.

Voorlichting is een ding, maar ik vind dat we hier in Nederland veel te ver doorschieten. Ik krijg tegenwoordig een dansende nicht op een boot met ontbloot torso op mijn netvlies als we het over homo-emancipatie hebben. Maar ja, dat ligt vast allemaal aan mij, ik zal mijn homoseksuele gevoelens wel onderdrukken vanwege mijn streng gereformeerde achtergrond.

Terug naar “Archief”