Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 25 okt 2012 13:38

Hier drinken ze vooral roosvicee, en we snoepen met mate. Ze vragen er (gelukkig) ook maar heel weinig om. Timon vindt cola en sinas erg lekker, dus we hebben sinds kort de afspraak dat hij op zondag 1 glaasje cola of sinas krijgt. Hij zit zich daar in de kerk dan al helemaal op te verheugen ;)

@Laura: geniet van de vakantie! Ik vind het altijd heerlijk om ze weer lekker even helemaal thuis te hebben :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 okt 2012 14:02

:arrow:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 29 okt 2012 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 okt 2012 14:05

hier drinken ze gewone ranja. 1 beker in de middag en manoel ook nog een in de ochtend. verder drinken ze voornl water.
Manoel drinkt de laatste tijd juist ontzettend veel, maar plast daarentegen erg weinig :?

Laura: fijne vakantie!!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 okt 2012 21:01

Evelien schreef:In Karvan Cevitam zit toegevoegd suiker en glucosfructosestroop.
In Diksap zit alleen suikers uit het fruit.

Dus in Karvan Cevitam zit meer suiker in dan Diksap.

Hier drinkt S. alleen melk en water.

Ik heb het toch nog even opgezocht, maar er zitten bij carvan geen toegevoegde suikers hoor. En als je dan het suiker vergelijkt is het toch nog altijd minder als diksap.
(sorry voor het zeuren hoor ;) )

H houd ook heel erg van koffie 8) Krijgt ze als ze bij opa en oma is :)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2012 21:03

haha JPC :) als het maar een beetje is gaan ze daar echt niet zo van stuiteren!

snoep zoals haribo, die redband zooi.. dat is pas stuiterzooi :( offuh, die glazuurtoestanden!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 okt 2012 21:26

jeepeecee schreef:Ik heb het toch nog even opgezocht, maar er zitten bij carvan geen toegevoegde suikers hoor. En als je dan het suiker vergelijkt is het toch nog altijd minder als diksap.
(sorry voor het zeuren hoor ;) )

H houd ook heel erg van koffie 8) Krijgt ze als ze bij opa en oma is :)

haha! Grappig. Hier zeggen ze altijd dat koffie voor papa's is en mama's drinken thee.

In diksap zit inderdaad meer suiker dan in roosvice of in Carvan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 06:25

JPC ik had het ook opgezocht. Zit vast verschil in welke diksap?

Haribo snoep is gewoon te ranzig.

Hier zijn de nachten nog steeds prut... ppff afgelopen nacht ook. Je zou toch zeggen dat hij moe is? Slaapt overdag amper, gaat er 's avonds rond half 8-8 uur (later gaat gewoon echt niet).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 okt 2012 07:42

Balen Evelien zou goed kunnen dat hij te moe is misschien eens proberen om hem om 19.00 op bed te leggen? Nina ging ook altijd rond half 8 kwart voor 8 maar dan ging ze helemaal over de zeik en 's nachts heel onrustig.
Nu ligt ze om 19.00 in bed en dat gaat echt VEEL beter.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 08:27

Tsja.. ook al eens geprobeerd. Maar goed. Ik hoop dat het snel over is/gaat.
Je merkt wel dat je op een gegeven moment echt op bent qua energie.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2012 08:36

Vervelend Evelien! Je zal inderdaad al wel veel geprobeerd hebben. Houd er ook rekening mee dat hij nu op een leeftijd komt dat ook hij gaat uitproberen. En dan is toch het enige dat helpt regelamaat en consequent hetzelfde blijven deon, ook 's nachts. Onze jongste telg moppert ook wel veel 's nachts hoor, al gaat het wel veel beter. Net wat Liefie zegt, regelmaat en altijd rond hetzelfde tijdstip naar bed doen en ook 's nachts als hij helpt hetzelfde doen, helpt hier ook het beste. Ze raden niet voor niets aan om 's nachts niet tegen ze te praten en gewoon in bed te houden.

Ik heb het vermoeden dat onze jongste telg het nu begint te snappen dat het nacht is. Hij krijgt nooit iets te drinken en eigenlijk haal ik hem er ook niet uit. Tenzij het overstuur wakker wordt, dan haal ik hem zonder tegen hem te praten er even uit en dan zakt hij tegen mij aan weer in slaap en kan ik hem wegleggen zonder gemopper.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 08:59

Zoonlief is continu overstuur 's nachts. Tsja dan laat je hem niet huilen, althans ik kan dat echt niet.

Overdag zit er ritme in. Na het ontbijt gaat hij nog even spelen en dan gaat hij naar bed en slaapt hij ongeveer 1 uur -1,5 uur. Gezellig spelen boven of beneden. Dan samen fruit eten daarna naar buiten (boodschap doen of naar de diertjes of een rondje fietsen hangt van het weer af). Lunch en na de lunch slaapt hij een uurtje. Gezellig spelen en meestal even naar buiten of binnen spelen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2012 09:22

Wat is de reden dat hij zo overstuur is?
Ik vind dat het overdag ook nog wel aardig slaap, in ieder geval meer dan onze aap. En dat kende ik van de andere twee helemaal niet. Die sliepen op deze leeftijd nog ruim 4 uur per dag.

Laten huilen hoeft zeker niet. Wat ze bij al die kinderprogramma's zoals de nanny en schatjes wel zeggen is dat je ze er niet uit moet halen. Troosten in bed en daarna weggaan en vooral niet tegen ze praten. Als ze blijven huilen na een bepaald aantal minuten weer terug gaan en hetzelfde ritueel herhalen en zo doorgaan. Vaak zie je na een aantal nachten dat het effect begint te krijgen.
Het is bed troosten helpt hier bij de jongste ook niet. Hier is het beter om hem er een paar minuten uit te halen en even op schoot en dan kan ik hem zo wegleggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 09:30

Klopt helemaal... Geen idee waar dat vandaan komt.

Wel is hij overdag zo ontzettend druk, druk aan het spelen etc. Ik probeer altijd wel rustig bij hem op de grond te gaan zitten en dan samen een puzzel te maken of boekje lezen enzo. Het is overigens echt een klauteraar, hij is dus vrij onrustig/druk.
Zit me suf te zoeken naar ontspanning voor zijn leeftijd.

Ben ook al op zoek naar een baan voor een paar dagen in de week, dit trek ik echt niet. Maar tsja de banen zijn ook niet voor het oprapen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 okt 2012 09:57

Evelien valt niet mee allemaal was je nog wel naar de HA geweest vanwege het maagzuur? En als je S bij jullie in bed laat slapen misschien met een co sleeper? Slaapt hij dan wel goed? Anders zou je dat misschien nog wel kunnen proberen. Is hij bij anderen 's nachts ook zo onrustig?

Nina heeft ook 1,5 jaar gemieterd in de nacht en ook van alles geprobeerd tot kamertje verbouwen aan toe haha wat bij ons wel heel erg hielp om het vol te houden jezelf erbij neer leggen (klinkt misschien makkelijk gezegd) maar dat heeft ons wel door die tijd heen geholpen en wij zeiden altijd liever 's nachts een onrustig meisje en overdag heel lief en vrolijk dan 's nachts een slapend kindje en overdag een ''vervelend'' meisje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 okt 2012 10:01

Wat lastig Evelien :( Lijkt me echt zwaar ja, zo vaak 's nachts eruit. Ik zou het ook niet trekken denk ik.
Wel goed dat je een baan zoekt, misschien is dat ook goed, er even uit. Ik merk hier dat ik na een week niet werken veel meer moe ben dan als ik 3 dagen heb gewerkt. Dan ben ik anders moe, ofzo. Lekkerder moe, als dat bestaat :mrgreen:

Ik dacht steeds dat Frederiek gewoon een langzame is, en lekker de tijd voor alles neemt. Nu is ze zeker niet de snelste, maar ik vermoed dat ze alles gewoon pas doet als ze het kan, ze oefent niet ofzo. Lopen ging ook opeens goed, en meteen hele einden achter elkaar. Maar ook qua praten. Vanmorgen zei ze:' Mama, sok uit?' Echt duidelijk. Ik was helemaal verbaasd, want tot nu toe zei ze alleen 'mama, papa, hallo, auto', zelfs opa en oma kan ze nog niet.
Ze is een heerlijk eigenwijs ding, dat goed weet wat ze wil. Ze is op zich wel makkelijk, zolang alles maar gaat zoals zij het wil. Zo weigert ze gevoerd te worden, en eet ze alles zelf, ze probeert het met een lepel, maar dat gaat nog niet, dus het is elke maaltijd een enorme bende onder de tafel. ach, stofzuiger doet wonderen :D

Sinterklaas komt weer in zicht. Ik heb voor Jurian alle cadeautjes al binnen zag ik gister. Wel erg vroeg, maar ach, dan ligt het er maar. Heeft iemand nog ideeen voor meisjes van 1? Ik heb echt geen flauw idee wat ik haar moet geven, ze speelt toch nergens mee, eigenlijk. Soms met de duplo, maarja, dat hebben we al.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”