Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 24 okt 2012 10:03

Zielig misschien even langs de HA? Is S lang wakker 's nachts of gaat hij elke keer wel snel slapen? Wij zijn er eigenlijk ook al 1,5jaar lang uitgemoeten voor Nina maar die gaat snel weer slapen en dat scheelt echt wij hebben er alle twee helemaal geen last van (terwijl mijn man best wat slaap nodig heeft)

jansje1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jansje1 » 24 okt 2012 16:57

Als S. er veel last van heeft zou ik ook even langs de HA voor wat Losec!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 okt 2012 17:29

M. heeft al wekenlang een wond op zijn tong die elke keer weer open gaat en daardoor bloed. Hij is nu 10 maanden. Heb niet echt het idee dat het kan komen door zijn tanden want volgens mij krijgt hij dat niet zo voor elkaar maar wat wel??!!

@ evelien; als hij er last van heeft zou ik ook ff langs de dokter gaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2012 17:59

Wat sneu Evelien, idd even langs de huisarts. Frederiek kreeg toen ze 2 maanden was medicijnen tegen reflux, en dat hielp toen heel goed tegen het omhoogkomen van haar melk. Maar ze heeft er met vlagen nog tot ze bijna een jaar was last van gehad, dat het af en toe weer omhoog kwam, alleen was het dan maar zo weinig dat het geen pijn ging doen ofzo.

Juffiejuf, wat vreemd zeg, zo'n plek, hopen dat het vanzelf weer over gaat

Pas ging het hier over hoeveel je kind drinkt. Nu dacht ik altijd al dat Frederiek weinig dronk, maar steeds meer mensen zeggen het tegen me, dat ze wel erg weinig drinkt. ze redt tegenwoordig een halve beker per dag maximaal denk ik. En dan dus meestal nog een fles 's avonds, maar zonder die fles is het denk ik toch echt te weinig.
Maar wat kan ik eraan doen? Heeft iemand tips? Ze drinkt melk een paar slokjes, en roosvicee ook. Ik heb zelfs limonade van Karvan Cetivam geprobeerd, hoewel ik daar helemaal niet echt achter sta voor zo'n uk. Nog meer tips voor lekker drinken, dat niet zo ongezond is?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 okt 2012 18:19

@MissF: een tip van mij is verschillende soorten bekers/ flessen/ tuitbekers/ zuigbekers/ rietjes enz. afwisselen.
Dat hielp hier goed tegen slecht drinken.
Verder pap? Fruithap met veel sap?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 okt 2012 18:25

MissF, hier hetzelfde probleem hoor! Vianne drinkt ook onwijs slecht, met uitzondering van dr ochtendfles. Verder overdag niet meer dan 100cc melk en 20cc sap ofzo. Heb hier alles al geprobeerd, fles, tuitbeker, rietje, maar ze hoeft het gewoon niet. Eten gaat verder prima en zolang ze genoeg plasluiers heeft maak ik me er maar niet zo druk om. Maar tis wel vervelend ;-)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 okt 2012 20:04

Dochterlief dronk hier ook zo weinig. Kinderarts adviseerde om lekker een paar keer fruit te geven ( is ook vocht), yoghurt na het eten ( mag ook als vocht meegeteld worden). Misschien 's morgens pap als ontbijt ipv brood en melk. Heeft ze nog natte luiers?

Hier een mannetje dat momenteel niet zo goed wil eten. Vermoed dat hij tanden krijgt. Drinken gaat daarentegen super, alleen wil hij vooral melk drinken. Weet iemand of dat slecht is. Hij drinkt nu vooral halfvolle melk en is daar echt stapel op.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 okt 2012 20:25

missf, waarom geen carvan? Ik heb eens zitten kijken maar bijvoorbeeld in diksap zit veeel meer suiker. E krijgt hier dus carvan, maar wel met veel water.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2012 20:30

hier een enrom slechte drinkster, de oudste, na klachten van de blaas moet ze eerst een beker leegdrinken....

Dus, s morgens, tussen de middag, smiddags en s avonds alleen een drie kwart bekertje wat leeg moet!
Maar jah, ze is altijd een slechte drinker geweest. Nu gaat het wel beter, maar blaasklachten blijven, ws wel vanwege de langdurige niet en weinig drinken van haar. Dus hopelijk kunnen we het doorzetten dat ze meer bljft drinken.

Maar jah, soms moet je dan maar wat ongezonds geven..... beetje vollere ranja oid.....Hier trouwens juist alleen maar carvan! dun aanmaken! heerlijk1

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 okt 2012 20:35

In Karvan Cevitam zit toegevoegd suiker en glucosfructosestroop.
In Diksap zit alleen suikers uit het fruit.

Dus in Karvan Cevitam zit meer suiker in dan Diksap.

Hier drinkt S. alleen melk en water.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2012 21:29

miss stuitert M daarom zo erg!

Moet zeggen dat de huisarts zei dat het op die mega kleine beetjes suiker niet echt uitmaakte. Het is het enige wat hij krijgt aan toegevoegde suikers.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2012 07:17

Suiker is suiker...
Hier zo weinig mogelijk zoetigheid. Vandaar dat S. dus water en melk krijgt.
Ieder moet dat voor zich weten natuurlijk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 okt 2012 09:52

Ik merk idd dat als M snoep krijgt, hij daarna bijna niet van het plafond te halen is :mrgreen: Hij kreeg als baby alleen volle biologische melk (@ajl, hier wordt geadviseerd kinderen onder 2 jaar volle melk ipv halfvolle melk te geven) of water. Nu krijgt hij ook wel puur sap en ranja (zonder toegevoegde suiker). Ik ben daar wel een stuk relaxter in geworden hoor, naarmate hij ouder werd 8-[ 8-[
Hier vanaf morgen een week vakantie, manlief is ook vrij dus dat wordt heerlijk genieten met elkaar. Merk enorm dat M er echt doorheen zit na 8 weken school :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2012 10:11

Wij zijn helemaal niet moeilijk met zoetigheid Nina mag best een snoepje/koekje alleen geeft ze er weinig om. Wat ik wel vervelend vind is dat je hier in elke winkel wel wat krijgt... Pas ging ik even naar de markt bij het stoepje kreeg ze een grote koek,bij de groenteboer een trosje druiven,bij de kaasboer een stukje kaas,bij de visboer kibbeling en we liepen langs de loempiakraam en daar kreeg ze kroepoek... Is heb op het stukje kaas na alles maar afgeslagen haha eigenlijk niet normaal meer voortaan zonder ontbijt maar naar de markt :-)

Nina heeft net een halve paprika gegeten (wist niet eens dat ze dat zo lustte :D )

Drinken is lastig als kinderen niet willen je kan het er moeilijk in proppen... Maar wat iemand al zei in fruit,groente,yoghurt zit ook allemaal vocht.
Je kan niet meer dan proberen Nina drinkt ook niet zo veel meer als in de zomer maar ze heeft gewoon plasluiers (niet hele volle maar goed)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 okt 2012 12:01

Evelien schreef:In Karvan Cevitam zit toegevoegd suiker en glucosfructosestroop.
In Diksap zit alleen suikers uit het fruit.

.

Niet in alle smaken zit glucosefructosestroop, in de cranberry en grenadine bv niet.

Ik doe niet zo moeilijk meer over een snoepje of drinken waar suiker in zit. Ze krijgen het niet continue en drinken ook rustig thee. Bij H deed ik er veel moeilijker over, maar ik merk nu al dat J veel sneller meedoet. Hij krijst echt alles bij elkaar als hij niet hetzelfde krijgt als de rest. Snoep krijgt hij ( nog) niet, maar dat zal ws ook wel sneller gaan dan bij de andere twee. Daarbij vind ik het ook een beetje zielig om een kind helemaal niets te geven. Zelf eet je toch ook wel eens wat lekkers bij je thee of drink je wat anders dan melk of water? Als ik iets drink neem ik er zelf ook altijd wel wat bij, een plakje ontbijtkoek, fruit, biscuitje, in het weekend vaak nog wat anders. Dan krijgen zij eigenlijk wel hetzelfde.
Laatst gewijzigd door ajl op 25 okt 2012 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”