Faramir schreef:Ware het niet dat Sint Nicolaas tijdens zijn leven gewoon Nicolaas hete. De toevoeging Sint kwam pas ver na zijn dood bij de heiligverklaring.

Waarmee je dus mijn gelijk aantoont dat sinterklaas afgoderij verering is. Ten eerste is sinterklaas niet heilig, en ten tweede is dat de mythe en de legende. Sinterklaas is al een leugen en dus ook de mythe en de legende. Want Sint-Nikolaas was de heilige van de Nikolaiten. Maar goed dat willen ze je ook niet laten geloven natuurlijk aangezien je dan begrijpt dat je aan afgoderij doet en dat je in leugens gelooft, Die je nog doorgeeft aan je kinderen ook nog.
Ik laat mijn kinderen geloven in de enige die echt Heilig is en ook als zodanig genoemd mag worden. Dat is Jezus Christus en verder niemand anders. Ik laat ze niet geloven in een fictieve God figuur die helemaal niet bestaat. Want kinderen komen er altijd achter dat het nep is en dat ze voorgelogen zijn door hun ouders. Als je ze dan nog moeten leren dat Jezus eigenlijk God is dan geloven ze je natuurlijk ook niet meer. Want als ouder heb je al het lef gehad om te liegen over Sint-Nikolaas de Nikolaiet, Dus laat staan dat ze je nog wel geloven als je over Jezus begint. Nu ik denk dat ze dat dan ook niet geloven.
Ook vind ik het een beetje zielig dat de ZDA zo aangevallen word op dit forum, En dat ik constant voor extremist word uitgemaakt. Maar goed, Ik dank God alleen maar voor deze openbaring en dat hij mij deze pijnlijke waarheid heeft getoond. De hypocrisie, de hoogmoed, de haat en de ongehoorzaamheid aan Gods woorden zitten tegenwoordig diep genesteld in de Christelijke denominaties. Ik merk in ieder geval dat vele Christenen als makke schapen van het rechte pad zijn afgedwaald de wildernis in.
Gelukkig heb ik een denominatie gevonden die nog wel bereid is Gods woorden te volgen. En daarvoor prijs ik de ZDA.