hettys schreef:Je hebt veel meer honden in de natuur, die wel familie van elkaar zijn, maar niet kunnen kruisen, zoals vossen, wasbeerhonden, coyotes, jakhalzen etc. Maar ze zijn wel familie van elkaar.
Het is toch niet zo erg als je voordoet. Ik moest even zoeken naar een film bij youtube waarin prof. Dr. Veith het een en ander uitlegt. Er zijn nog veel meer interessante lezingen te zien van prof. dr. Veith, maar eigenlijk zijn ze niet geschikt voor evolutielui.
Hier bij 1:07:36 en verder, vertelt hij over het bovenstaande. Dat een verschillend aantal chromosomen niet perse betekent dat dieren niet kunnen voortplanten. Je kunt 32 lange chromosomen hebben, of 64 korte, maar ze bevatten dezelfde informatie.
Net als bij een ketting van 10 kralen, die kan je in 10 stukken knippen (ieder 1 kraal lang), of in 5 stukken (ieder 2 kralen lang), of in 6 stukken ( 4 van 2 kralen lang en nog twee stukken van 1 kraal) om wat te noemen. Die kralen zijn voor de indianen hier..
hettys schreef:Dat lijkt mij onzin. Ik weet dat er creationisten zijn die denken dat er bruine beren geweest zijn die alle genetische veranderingen tot ijsbeer en andere beersoorten al in hun genen haden, (en ook nog es na de zondvloed ff snel een ijsbeer werden) maar dat is gewoon een verzinsel.
Zie hier over grizzlybeer en ijsbeer hybride
hettys schreef:Op basis van de ouderdom van de alleroudste bacterien ooit gevonden kun je ongeveer nagaan sinds wanneer er in elk geval leven was.
Ach, wat zal ik er van zeggen.
Volgens het artikel:
De overblijfselen van het ruim 3,4 miljard jaar oude organisme zijn gevonden in sedimentair gesteente in de regio Pilbara in het noorden van de Australische deelstaat West-Australië.
Het gaat om een bacterie die leefde in een periode waarin er op aarde nog geen zuurstof was. Het organisme voedde zich waarschijnlijk met zwavel.
Sedimentair gesteente lees ik. Bedoelen ze dat dat sediment door water is afgezet? En water bestaat uit..... waterstof en zuurstof? En door het UV licht van de zon breekt het water af toch waterstofgas en zuurstofgas? Maar volgend de geleerde heren was er nog geen zuurstof in die tijd. Maar er dreef genoeg zwavel in het water om de bacterie in leven te laten. Het dna was iets totaal anders dan het dna van vandaag, want in het dna van die bacterie zat geen zuurstof want dat was immers niet aanwezig. In ons dna zit wel zuurstof. Maar je mag natuurlijk alles geloven.
hettys schreef:Je kunt ook nog geloven dat God die allereerste levensvormen ergens in de oersoep geschapen heeft, volgens mijn hangen de theistische evolutionisten iets dergelijks aan.
Ach dat kan toch niemand serieus nemen.
theïstische evolutie een dwaalleer en zo is er nog veel meer te lezen op het internet.
hettys schreef:Het is bewezen dat de walvis heel lang geleden nog rondliep op aarde. Maar wie niet gelooft dat fossielen iets kunnen aantonen voor wat betreft evolutionair verleden, heeft het geen enkele zin om erop door te gaan.
Nee dan heeft het geen zin om er op door te gaan. Ik vind het belachelijk dat men die relatief kleine botjes van de walvis als rudimentaire poten afdoet. Er is niks rudimentair, niet in dieren en niet in mensen.
hettys schreef:Maar het is wel duidelijk dat, als alle overgangsfossielen geen overgangsvormen vertegenwoordigen maar zelfstandige organismen, dan had de aarde wel iets groter mogen zijn. Alle planten en dieren die nu leven en die ooit hebben geleeft passen niet met elkaar op aarde.
De Aarde zag er totaal anders uit voor de zondvloed. Er was veeeeeel meer land dan nu.
hettys schreef:En slijkspringers kunnen boven water gewoon ademhalen, en ook onder water.
Ze kunnen niet buiten water. Het zijn de verkeerde vissen voor de evolutie (verkeerde soort vinnen). Ze kunnen "adem halen" door de huid. Was die optie er al in geëvolueerd voordat ze aan land kwamen? Je komt het bij geen andere vis tegen. Vissen hebben dat blijkbaar niet nodig. Maar het kan ook niet geëvolueerd zijn toen de vis al aan land gegaan was, want hoe kon het dan adem halen.
Je mag alles geloven, maar noem het dan geen wetenschap.