Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 16 okt 2012 14:54

Nina is nu 84/85 cm en weegt 10.5 kg (laatste maanden niets in gewicht aangekomen maar wel 5 cm gegroeid en dat is goed te zien) Gewicht zit mooi in het midden en lengte zit tegen de bovenkant van de curve aan vind het niet heel raar mijn man is 1.91 en ik ben 1.76 en komen alle twee uit een familie met lange mensen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 okt 2012 15:16

liefje schreef:De oudste heeft hier kledingmaat 134 en schoenmaat 31 een mooie lange dame! :D

wow dan is ze inderdaad lang zeg!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 16 okt 2012 18:50

Levi is dan wel klein geloof ik. Hij is nu 3 jaar en 7 maanden en weegt 14,5 kg ongeveer. Hij is ongeveer 98cm lang/kort. Had me zelfs een beetje misrekend met de maat kleren voor de winter. Had heel enthousiast maat 110 gekocht van shirts en 104 van broeken. Nu blijken een aantal shirts en broeken echt nog veel te groot! Winterjas heb ik maat 104 maar genomen, want 110 verzoop hij in. Volgende keer ga ik alle kleren maar in de winkel passen, of gelijk als ik thuis kom. Tot nu toe klopte mijn inschatting altijd aardig, en nam ik gewoon elk seizoen een maatje groter van alles. Niet meer klakkeloos doen dus :oops: . Maar ach, hij groeit er vanzelf in! Schoenen heeft hij nu een kleine maat 27 al, dat vind ik dan wel weer groot vergeleken bij zijn lengte. Verder gaat het heel goed met hem. We zijn net terug van 3 weken Sicilie. We hebben op de bonnefooi rondgereisd met een huurauto en echt genoten met zn drietjes! Levi vond het allemaal prachtig, al miste hij wel de vriendjes en vriendinnetjes van de PSZ heel erg. Hij was maandagmorgen dan ook dolblij dat hij weer mocht! Volgende week alweer herfstvakantie, dus dan moet hij ze weer een weekje missen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 okt 2012 19:33

leuk al die maten en lengtes te lezen. Juul heeft nu maatje 110-116 aan, schoenmaat 27/28 en weegt iets van 16 kg, marij n minimannetje, maatje 80/86, 10,8 kg en maat 22

ik shop nog steeds bij die babykleertjes :) scheelt wel, want dan zijn ze nog wel goedkoper.. maar niet altijd zijn daar erg leuke dingen.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 17 okt 2012 20:32

Opruimen van kleding, hoe doen jullie dat??? Ik vind het ieder seizoen weer een ramp. Natuurlijk ben ik nog wel zo handig om winter en zomer te scheiden en dan ook nog jongen en meisje apart en dan ook nog maat bij maat. Maar vroeg of laat gaat het toch vaak ergens mis. Ik had verwacht voor onze 2e dochter binnen mum van tijd kleding van d'r zus tevoorschijn te kunnen trekken. Maar vaak klopt de maat bij weer niet helemaal, of heeft zuslief iets langer doorgedragen in een seizoen zodat het in de winterdoos is opgeruimd. E n nu weer de zomerkleren opruimen, maar ze dragen nu best veel nog door met lange mouwen. Pft, ik ben al niet zo geordend van mijzelf en krijg er soms echt wat van! Heb me nu in ieder geval voorgenomen kleding alleen maar te bewaren als ik het echt nog leuk vind. Das alvast stap 1:-) hebben jullie nog tips om alles overzichtelijker te houden?? Zo, dat moest ik even kwijt ](*,)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 okt 2012 21:03

niks opgeruomd, alles ging na eenvriendin en gbbruik zomer en winter vaak hetzelfde, alleen met shirt erover of bolero

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 okt 2012 22:07

- Ik hou in ieder geval winter en zomerkleren gewoon in de kast! Ga dat niet uitzoeken! (omdat ze polo's ook wel dragen met shirt eronder enz.).
- ong. 4 á 5 stelletjes per persoon, per seizoen (word wel wat door elkaar gedragen soms)
- Oude/kapotte kleding gaat weg
- Kleding wat de oudste niet meer past en nog mooi is gaat naar de jongste.
- Kleding wat de jongste niet meer past en nog redelijk is gaat naar neefje.
- Héééle mooie kleding gaat naar zolder. Maar het is echt heel zelden dat dat gebeurd.

Dus waarom is opruimen van kleding moeilijk ;-)?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 17 okt 2012 22:16

Ik heb alle kleren die niet gedragen worden in plastic opbergdozen op zolder. Een paar weken voor het nieuwe seizoen (meestal als er kledingbeurs is) haal ik die allemaal van zolder en kijk wat het is. Wat niet past of niet mooi meer is, gaat weg. De rest zet ik dan in de doos weer terug zodat ik het makkelijk kan pakken. Ik weet dan wat ik heb en wat ik nog moet kopen.
Als de kasten uit en ingeruimd moeten worden, doe ik alles uit de kast wat niet kapot of met vlekken is in de krat waar de andere kleren uitkomen. Als het weerbv. zomer wordt kijk ik wel wat wel of niet meer past.
Op zich werkt dat aardig goed. Ik krijg ook nog weleens kleren. Als ik die op dat moment niet direct kan gebruiken zet ik ze op zolder achter het schot. Dat komt dan vanzelf tevoorschijn op het moment dat ik kleren uitzoek.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 okt 2012 07:04

Ik heb ook alle kleding in dozen op zolder. Ik scheid het niet op winter en zomer kleding, maar meer op maat. Zodra ze uit een maat gegroeid zijn, haal ik de betreffende doos met de opvolgende maat tevoorschijn. Jongens- en meidenkleding heb ik wel gescheiden en ik heb ook nog een doos met trappelzakken ( die draag ik gewoon door elkaar. Onze dochter sliep in een auto trappelzak en nu slaapt de jongste in een rose; he ligt er net aan welke maat ik in welke kleur heb).
Al merk ik nu wel met de 3e en het j-m verschil dat het rommeliger wordt. Ik bewaar eigenlijk wel alles. J heeft nu aales van zijn broer aan en dat gaat prima. Rompers schuif ik nu voor de 3e keer door, al had ik natuurlijk ook welechte meisjesrompers en die schuif ik niet door.
Laatst gewijzigd door ajl op 18 okt 2012 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2012 07:25

Hier ook per maat in dozen met deksel. Etiket erop met 'meisje maat...' of 'jongen maat...'. Scheiding tussen zomer- en winterkleding doe ik niet, zou denk ik ook niet lukken, omdat ze vaak maar 1 seizoen een maat hebben. behalve nu Jurian groter wordt natuurlijk. Van die maat ligt alles gewoon in zijn kast, zomer en winter. eigenlijk bewaar ik sowieso erg weinig van hem als het te klein is geworden. Broeken zijn toch kapot of niet mooi meer, shirts vaak net zo.
Soms duik ik even de zolder op om rompertjes tevoorschijn te halen in een volgende maat, of effen shirtjes. Die draagt Frederiek gewoon van Jurian. Maar dat houdt nu ook een beetje op, alles wat zij aan kan van Jurian in 80/86 ligt al in de kast, en in maat 92 heb ik volgens mij bijna niks bewaard van hem.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 okt 2012 10:31

Ik verkoop veel op MP. Als het niet meer mooi is gaat t weg, en een paar dingen wil ik niet weg doen omdat ik t zonde vindt. We hebben één doos op zolder staan met spullen van Floris. Hebben ook niet de ruimte om alles te bewaren.
En mn moeder vertelde pas dat mn zusje en ik nooit iets van elkaar hebben gedragen, of omdat het niet uitkwam met de maat en het bijpassende seizoen, of omdat het tegen die tijd niet meer 'in' was.

Floris gaat denk ik richting de 90 cm, al zn broeken in 86 zijn te kort. Sommige worden al wat aan de korte kant in 92... bij 14mnd op t consultatiebureau was hij 85cm en 12kg. Lengte helemaal de bovenste lijn, gewicht 1 lijn boven t gemiddelde, maar prima me zn lengte.
Inmiddels schoenmaat 25. T gaat zo hard!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2012 10:39

Lekker grote knul Jannoek :D Gaat het goed met hem?
voor jongens vind ik het meeste redelijk tijdloos. spijkerbroeken, shirtjes, rompers, dat kan een eventueel-ooit-misschien-broertje gewoon weer aan.
Bij meisjes vind ik het ook anders, dat vind ik veel tijdelijker. We hebben hier de ruimte om alles te bewaren, dus stel dat we echt ooit nog een kindje krijgen, dan zoek ik het wel weer uit wat wel en niet meer kan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 okt 2012 12:03

Ik bewaar alleen de kleertjes van dierbare mensen die we voor Nina's geboorte hebben gehad voor de rest verkoop ik het via marktplaats en de rest gaat in de kleding zak.
Bewaren doe ik voor de rest niet aan vind het over 2 jaar toch niet mooi meer en grote kans dat de maten dan niet kloppen met het seizoen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 18 okt 2012 12:33

Ik bewaar ook amper wat. Vind het ook wel afgedragen als beide jongens het aan hebben gehad. En is het nog mooi (soms een blouse of jas) dan maak ik er iemand blij mee. Vind het niet nodig om het op zolder te leggen/ uit te zoeken. Alle kleding wat de jongens hebben hangt gewoon in hun kast, makkelijk. Nog te groot hangt bij de oudste in de kast.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2012 13:00

Ik ben hier ook aan het opruimen geslagen qua kleding. Sommige spullen gaan op MP.
En verder kijk ik wel wat ik er mee doe (weg geven bijv.).

Terug naar “Archief”