Jurian heeft boxers maat 86/92, de kleinste die ik kan vinden, maar eigenlijk zou hij nog een maatje kleiner mogen hebben. Maar dan krijg je onderbroeken, en dat vind ik niet zo mooi eigenlijk
Wat een gemiddelde is weet ik niet, ze laat elke keer zo'n scherm zien met een grafiek en daarin de gemiddelde lijn, en dan is te zien dat hij afwijkt qua gewicht en lengte. Maar misschien nemen ze idd de lengte van de ouders erin mee, want wij zijn beiden aardig klein (ik 1.65 en mijn man 1.70) en vergeleken daarbij is hij echt lang. En dan zullen ze n.a.v. die lengte wel een gemiddeld gewicht berekenen.
Frederiek weegt ook minder dan gemiddeld, maar is qua lengte wel weer gemiddeld, terwijl ze echt een ukkie is vergeleken bij andere kinderen van haar leeftijd.
Liever te weinig wegen dan teveel, dat lijkt me zo vervelend, om bij kinderen al zo op te moeten letten qua gewicht. Nu eten we sowieso wel aardig gezond, maar ik zou het vervelend vinden om Jurian een boterham te moeten ontzeggen omdat hij teveel zou wegen ofzo
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...