Willem Holleeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Willem Holleeder

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 13:21

schelpje3 schreef:Hij vangt per column(!) nog meer dan de hoofdredacteur per kwartaal verdient!

Dat is mooi bedongen van hem. Maar zo te lezen verdient hij zijn geld nu dus op een eerlijke manier. Goed om te weten.
Hij maakt reclame voor een kitsch groot horloge, ook gratis soms?

Waarschijnlijk niet. Maar ook niet zo heel uniek, er zijn wel meerdere mensen die werken in een reclame. Maar wederom dus weer een eerlijke manier van inkomen.
En iedere schurk trekt helaas bepaalde vrouwen aan.

Elke voormalig crimineel is gebonden aan een door de staat opgelegd celibaat?
En hij heeft niets overgehouden aan zijn "avonturen" denk jij?

Zo te zien verdient hij zijn geld nu op een eerlijke manier.
Van dat geld kunnen we een heleboel scholen en ziekenhuizen bouwen in Afrika.

Voor het geld van de 2 nieuwe kerkgebouwen in Barneveld ook. Maar zo te zien moet een voormalig crimineel die zijn straf heeft uitgezeten werkloos thuiszitten, celibatair leven en rondkomen van een uitkering.

Is dat jouw idee van een tweede (of derde of vierde) kans, de christelijke vergevingsgezindheid?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 13:28

Ook hier heb je weer helemaal gelijk @Faramir. Ook Willen Holleeder kan zich ten goede keren en in de Kerkelijke geschiedenis zijn er heel wat voorbeelden van te noemen zie en lees over de Heilige Apostel Paulus Apostel der Heidenen .

Als Willem Holleeder nu zijn geld op een eerlijk wijze binnen haalt is elke commentaar daar op abject.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 14:10

Punt is alleen dat deze meneer nu zijn geld verdient met het feit dat hij een grote boef was. Hij verdient zijn geld niet omdat hij een vak uitoefent ofzo. Nee, alleen het feit dat hij "top" crimineel is/was, zorgt ervoor dat hij geld verdient. Ik kan me zo voorstellen dat dat iets is wat steekt bij veel mensen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 14:23

Katlheen schreef:Punt is alleen dat deze meneer nu zijn geld verdient met het feit dat hij een grote boef was. Hij verdient zijn geld niet omdat hij een vak uitoefent ofzo. Nee, alleen het feit dat hij "top" crimineel is/was, zorgt ervoor dat hij geld verdient. Ik kan me zo voorstellen dat dat iets is wat steekt bij veel mensen.

Jaloers wellicht????
VERITAS VOS LIBERABIT.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 14:29

Katlheen schreef:Punt is alleen dat deze meneer nu zijn geld verdient met het feit dat hij een grote boef was. Hij verdient zijn geld niet omdat hij een vak uitoefent ofzo.

Want columns schrijven en daarvoor betaald krijgen is geen werk?
Nee, alleen het feit dat hij "top" crimineel is/was, zorgt ervoor dat hij geld verdient. Ik kan me zo voorstellen dat dat iets is wat steekt bij veel mensen.

Ongetwijfeld maar voor een christen zal het eigenlijk geen moeite moeten zijn. Hij heeft een nieuwe kans gekregen in onze maatschappij en hij heeft die kans aangegrepen om een leven te leiden waarin hij op eerlijke wijze geld verdient.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 okt 2012 14:31

Lichtzwaard schreef:

Jaloers wellicht????

We hebben hier wellicht te maken met een bewonderaar van de top-crimineel Holleeder!
In ieder geval een groot Fan. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 14:37

Ongetwijfeld maar voor een christen zal het eigenlijk geen moeite moeten zijn. Hij heeft een nieuwe kans gekregen in onze maatschappij en hij heeft die kans aangegrepen om een leven te leiden waarin hij op eerlijke wijze geld verdient.-----CITAAT.

Juist en niet anders =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 15:26

Nee, verre van jaloers hoor. En nee, prima dat hij geld verdient met het schrijven van een column. Maar waarom wordt hij gevraagd om een column te schrijven? Juist, puur en alleen om het feit dat het een bekende misdadiger is geworden. En ik kan me zo voorstellen dat dat iets is wat mensen steekt. Jij vindt zeker ook dat ik een mooie column moet schrijven nadat ik een paar jaar in de bak heb gezeten voor het neersteken van een 87 jarige vrouw, omdat ik haar handtasje wilde hebben?

Die man wordt louter en alleen gevraagd omdat hij een berg misdaden heeft gepleegd, niet omdat hij bekend staat als groot weldoener of wereldverbeteraar.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 15:28

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 15:35

schelpje3 schreef:Lees dit maar eens:
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... leeder.htm

Gelezen, een mening van een journalist. En nu?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 15:41

Net zo (on)belangrijk als jouw mening :-oo

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 15:43

schelpje3 schreef:Net zo (on)belangrijk als jouw mening :-oo

Klopt helemaal. En natuurlijk ook net zo onbelangrijk als jouw mening. Alleen trachtte ik uit te gaan van hoge christelijke idealen als vergeving en dergelijke.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 15:46

Vergeving vind ik anders dan maar dwepen met een ex-crimineel, alleen maar OMDAT hij een ex-crimineel is. Wees er maar trots op denk ik dan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 15:48

Katlheen schreef:Vergeving vind ik anders dan maar dwepen met een ex-crimineel, alleen maar OMDAT hij een ex-crimineel is. Wees er maar trots op denk ik dan.

Wie dweept er dan mee?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 15:52

Faramir schreef:Klopt helemaal. En natuurlijk ook net zo onbelangrijk als jouw mening. Alleen trachtte ik uit te gaan van hoge christelijke idealen als vergeving en dergelijke.

De Bijbel is dan in jouw optiek misschien een verhalenboek van geitewollensokken-peacemakers.
Waarom denk je dat de vrijsteden er waren?
Het begon al met Kaïn en Abel, denk je dat de mensen nu beter zouden kunnen zijn?
Ook worden in de Bijbel diverse mensen om het leven gebracht, vanwege hun wandaden.
De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs!
En ik gun iedereen een tweede kans, van harte!
Maar dan zou meneer Holleeder eerst aan de betreffende families zijn spijt moeten betuigen, (niet aan mij dus) al het geld terug moeten betalen en eerlijk zijn over zijn aandeel in alle misdadige gebeurtenissen.
Elke betrokkenheid dus!
Nu is hij gewoon slim bezig.
Maar dan nog! Je kunt voor de mensen op de vlucht blijven, of je mooier voordoen, er is er Eén die alles aanschouwt!

Terug naar “Archief”