mohamed schreef:Is dat zo? Volgens mij staat er:
'Als u volmaakt wilt zijn, ga dan heen, verkoop wat u hebt, en geef het aan de armen....' Mat 19,21
Oftewel als je volmaakt wil zijn en Jezus NIET nodig hebt om je onvolkomenheden aan te vullen moet je die dingen doen om rechtvaardig te worden voor God. Voorts neem ik het je niet kwalijk dat je denkt dat het onmogelijk is om Jezus te volgen, want dat is nou eenmaal een hardnekkig misverstand wat niet uit te roeien is.
Mortlach schreef:Als je goed leest zie je dat ik nergens zeg dat het onmogelijk is, alleen dat het onmogelijk is volledig aan de Bijbelse norm op te leven. Jouw kijk op die tekst lijkt me niet juist. Alleen al het koppelen van 'volmaakt zijn' en 'Jezus niet nodig hebben' lijkt me uiterst dubieus. En daarmee vervalt je gehele bezwaar
Wat jij zei is dat als je 100% voor Jezus wilt gaan je je oog moet uitrukken wat je tot zonde verleidt en al je spullen verkopen en dat is gewoon niet waar.
Mat 19
16 En zie, er kwam iemand naar Hem toe en die zei tegen Hem: Goede Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te hebben?
17 Hij zei tegen hem: Waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed behalve Eén, namelijk God. Maar wilt u tot het leven ingaan, neem dan de geboden in acht.
18 Hij zei tegen Hem: Welke? Jezus zei: U zult niet doden; u zult geen overspel plegen; u zult niet stelen; u zult geen vals getuigenis afleggen;
19 eer uw vader en moeder; en: u zult uw naaste liefhebben als uzelf.
20 De jongeman zei tegen Hem: Al deze dingen heb ik in acht genomen van mijn jeugd af; wat ontbreekt mij nog?
21 Jezus zei tegen hem: Als u volmaakt wilt zijn, ga dan heen, verkoop wat u hebt, en geef het aan de armen, en u zult een schat hebben in de hemel; en kom dan en volg Mij.
22 Toen de jongeman dit woord gehoord had, ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.
Deze man vroeg niet hoe hij een volgeling van Jezus kon worden maar wat voor goeds hij moest doen om het eeuwige leven ZELF te verdienen. Het moge duidelijk zijn dat hij geenszins van doel was om Jezus te volgen, nee, hij wilde volmaakt zijn en het zelf voor volle 100% doen, terwijl niemand gerechtvaardigd wordt (Rom 3,20) uit de werken van de wet. Kortom, wat je zegt klopt niet, maar ga vooral door met je kruistocht tegen Jezus en het vroege christendom.
Mortlach schreef:Maar goed, misschien is dat wel waar JeeWee het over heeft: Jezus volgen, totdat hij iets vervelends van je vraagt, zoals al je spullen verkopen...
Dat vraagt hij niet, want de aarde is van God en wij hebben alles in bruikleen. Jammer dat ik dit steeds weer moet herhalen, terwijl je wel begrip kan opbrengen voor roomsen die zich verzetten tegen leugens en onwaarheden over jullie kerk.
mohamed schreef:Nergens in de Bijbel staat dat wij alles moeten verkopen om Jezus te kunnen volgen, dat is een grote leugen die mensen onterecht bij Christus vandaan houdt.
Mortlach schreef:Dat is jouw mening en dat recht heb je. Ik vermoed dat je die regel verkeerd interpreteert, zoals hierboven aangegeven. Dat is mijn mening en dat recht heb ik dan weer.
Een mening is een opmerking zonder gedegen onderbouwing en aangezien ik mijn bewering heb onderbouwt en jij niet, verkondig niet ik, maar jij een mening.