Godslasteraars zwaarder straffen, zoals men in Rusland wil?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mango

Re: Godslasteraars zwaarder straffen, zoals men in Rusland w

Berichtdoor Mango » 12 okt 2012 18:12

Ik denk dat weinig mensen die 'nobele motieven' wel zien ;)

Overigens ben ik van mening dat als beledigen strafbaar is we aan die wet genoeg hebben en niet nóg een wet voor godslastering hoeven in te stellen

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 12 okt 2012 19:49

Mango schreef:Ik denk dat weinig mensen die 'nobele motieven' wel zien ;)

Overigens ben ik van mening dat als beledigen strafbaar is we aan die wet genoeg hebben en niet nóg een wet voor godslastering hoeven in te stellen

Tsja, dat kan lastig worden, zoals het nu in de wet staat, wordt belediging slechts vervolgd wordt na een klacht van de beledigde. In het geval van Godslastering zie ik dat niet gaan gebeuren. Het zijn immers niet de gelovigen, die beledigd/belasterd zijn. (Mocht dit oneerbiedig overkomen; dat is beslist niet het geval!)

Mango

Berichtdoor Mango » 12 okt 2012 22:01

het lijkt me nogal onhandig als andere mensen alle uitspraken van iedereen moeten uitspitten om te kijken of er voor iemand iets beledigends bij zit. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de beledigde in kwestie zelf aangeeft beledigd te zijn en een rechtzaak of iets anders aanspant.

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 12 okt 2012 22:58

Vandaar dat een apart artikel over godslastering wel degelijk nuttig is.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 okt 2012 14:52

beantsje schreef:Vandaar dat een apart artikel over godslastering wel degelijk nuttig is.

Inderdaad; godslastering moet gewoon bestraft worden elke mens met gezond verstand zal daar ook mee instemmen 6:) 6:) 6:) 6:) 6:)
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 okt 2012 19:10

Natuurlijk kan ik sympathie opbrengen voor vergevingsgezindheid, maar vergis je niet: onder het oude verbond werden godslasteraars zonder pardon gedood (Lev 24,16) en onder het nieuwe verbond wordt lastering van de Geest eveneens NIET vergeven (Mat 12,31-32) dus wees er voorzichtig mee!

savagemm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor savagemm » 19 okt 2012 10:15

mohamed schreef:Natuurlijk kan ik sympathie opbrengen voor vergevingsgezindheid, maar vergis je niet: onder het oude verbond werden godslasteraars zonder pardon gedood (Lev 24,16) en onder het nieuwe verbond wordt lastering van de Geest eveneens NIET vergeven (Mat 12,31-32) dus wees er voorzichtig mee!

Ik heb laatst op youtube een filmpje gezien waarin ex christenen (tientallen totaal) specifiek de 'Geest' ontkennen als een soort van schepen achter je verbranden.

Hoe denkt men hier daar over? Zou dat strafbaar moeten zijn voor de NL wet aangezien het zo'n beetje de ergste zonde/blasfemie is die er is?
Carpe Noctum.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 okt 2012 19:09

savagemm schreef:Ik heb laatst op youtube een filmpje gezien waarin ex christenen (tientallen totaal) specifiek de 'Geest' ontkennen als een soort van schepen achter je verbranden.

Hoe denkt men hier daar over? Zou dat strafbaar moeten zijn voor de NL wet aangezien het zo'n beetje de ergste zonde/blasfemie is die er is?

Ze doen maar. Uiteindelijk zullen ook zij geoordeeld worden.
Overigens bewijst het wat mij betreft juist het tegenovergestelde. Geen afstand kunnen doen van je verleden en er daarom meer tegenaan trappen.

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 21 okt 2012 09:35

Faramir schreef:Ze doen maar. Uiteindelijk zullen ook zij geoordeeld worden.
Overigens bewijst het wat mij betreft juist het tegenovergestelde. Geen afstand kunnen doen van je verleden en er daarom meer tegenaan trappen.

Precies!

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 21 okt 2012 10:27

Lichtzwaard schreef:Onze Russische broeders en zusters in de Heer hebben volkomen gelijk.Blasfemie is onacceptabel ook hier op dit forum.

Godslastering volgens Bijbels definitie is jezelf als God verhogen of als je zondes denkt te kunnen vergeven. Als je God belachelijk maakt of iets kwetsends zeg over God dan gebruik je zijn naam ijdel. Dat is gewoon een overtreding van de 10 geboden meer niet. Maar God heeft ons toch de vrij keus gegeven. Dus als iemand God wil lasteren. Laat hem lekker zijn gang gaan. Zijn straf zal hij toch wel krijgen.

savagemm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor savagemm » 22 okt 2012 14:42

Faramir schreef:Ik heb laatst op youtube een filmpje gezien waarin ex christenen (tientallen totaal) specifiek de 'Geest' ontkennen als een soort van schepen achter je verbranden.

Ze doen maar. Uiteindelijk zullen ook zij geoordeeld worden.

Dat laatste kan je gelijk in hebben, niet dat dat iets zegt over de waarheid van dat 'verleden'.
Carpe Noctum.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 okt 2012 19:27

mohamed schreef:Natuurlijk kan ik sympathie opbrengen voor vergevingsgezindheid, maar vergis je niet: onder het oude verbond werden godslasteraars zonder pardon gedood (Lev 24,16) en onder het nieuwe verbond wordt lastering van de Geest eveneens NIET vergeven (Mat 12,31-32) dus wees er voorzichtig mee!

savagemm schreef:Ik heb laatst op youtube een filmpje gezien waarin ex christenen (tientallen totaal) specifiek de 'Geest' ontkennen als een soort van schepen achter je verbranden.

Ik heb dat filmpje ook gezien en naar mijn inzicht spelen ze met vuur.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 okt 2012 15:21

Ik ben zeer benieuwd naar dat filmpje. En om open en eerlijk te zijn ben ik nog benieuwder waarom de inhoud van dat filmpje je zo raakt dat je deze mensen wilt vervolgen.
Heb je een link naar dat filmpje?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 nov 2012 10:26

Blasfemie is inderdaad het ergst wat er is;een mens gelovig of ongelovig die weet heeft van het leven in tijd en eeuwigheid zal dat nooit en nooit doen totaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 nov 2012 13:09

Lichtzwaard schreef:Blasfemie is inderdaad het ergst wat er is;een mens gelovig of ongelovig die weet heeft van het leven in tijd en eeuwigheid zal dat nooit en nooit doen totaal niet.

God bestaat niet.

Ow jee, nu heb ik het wel gedaan! :shock:

Terug naar “Archief”