Als er meer oudvaders NAAST de Bijbel zouden worden gelezen, zou dit forum er heel anders uitzien.
Nu is een oppervlakkige (uiterlijke) bekering blijkbaar genoeg.
Ik ga niet mee in deze moderne verderfelijke theologie.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Schelpje3 schreef:
ELK mens is hardnekkig en onbekeerbaar van nature!
Inderdaad sommige kerken zitten er vol mee, met deze, ook al zitten ze er met de neus boven op.
Riska schreef:
Dat kan en mag je niet zo stellen.
Dan kom je in: "ik ben zo goed als het om geloof gaat en al die anderen, die misschien iets anders denken en uitleggen dan ik, zitten zeer verkeerd".
Nog altijd vind ik dat velen van jullie (laat ik de term ook eens gebruiken) op de Rechterstoel van God gaan zitten.
boer schreef:Het is veel makkelijker iemand iets aan te leren dan af te leren.
De meeste mensen laten zich inderdaad nog steeds, net als toen, niets gezeggen .
Traditie en wat er ingestampt is, wordt aangenomen, en dat verdedigen we.
Als de mens onbekeerbaar is van nature, waarom doop je dan pasgeboren mensen?
schelpje3 schreef:Het offer boer, is niet voor alle mensen. Er zijn er die Hem verworpen hebben, nog steeds doen.
Kruist Hem, kruist Hem! Weet je nog?
Het offer is volbracht om God aan Zijn eer te laten komen.
Bij jou blijft de mens centraal staan. Onbijbels!
boer schreef:Nee, het Offer is gebracht als gehoorzaamheid aan Zijn Vader en tot voorbeeld voor ons om ook gehoorzaam te zijn.
Wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden.
Daarnaast is dit verzoeningsoffer voor eens en altijd voldoende voor iedereen die Hem aanneemt.
Alleen door geloof, niet door bloedlijn, verbond of de wil van een ander.(Joh 1;10)
De mens stond en staat bij God centraal, en Hij wil dat we onze bedorven relatie door Zijn Middelaar herstellen.
Hij kwam tot het Zijne en de Zijnen hebben hem niet aangenomen.
ALs ik zeg het offer is voor allen, bedoel ik daarmee, dat een ieder het aan kan nemen.
helaas betalen de meesten liever voor zichzelf.
Zij willen het zelf verdienen.
Het wonder is juist dat wij helemaal niets goeds meer kunnen doen, en Hij toch nog een kans geeft.
Noem dat maar eens dat Hij niet de mens centraal stelt.
Riska schreef:Dat kan en mag je niet zo stellen.
Dan kom je in: "ik ben zo goed als het om geloof gaat en al die anderen, die misschien iets anders denken en uitleggen dan ik, zitten zeer verkeerd".
Nog altijd vind ik dat velen van jullie (laat ik de term ook eens gebruiken) op de Rechterstoel van God gaan zitten.
schelpje3 schreef:Dat is een vals evangelie dat jij verspreidt zo. Het gaat niet om de mens ten diepste, het gaat om de eer van God! Het blijft bij jou om de mens draaien en dat is niet goed.
We hebben geen bedorven relatie, maar zijn door de zondeval ver afgeweken. Dat is wel wat anders dan hoe jij het schrijft.
Had toch maar meer aan het evangelie uit je jeugd vastgehouden, zonder de wettische regeltjes, maar het was wel zuiver. Nu heb je een eigen theologie ontwikkeld, levensgevaarlijk!
boer schreef:Wettische regeltjes, maar wel zuiver.
Kind wat spreek je jezelf toch voortdurend tegen.
Indien er gerechtigheid door de Wet is, dan is Christus tevergeefs gestorven.(Gal 2:21)
Wet en genade gaan dus niet samen.
Wie ook maar iets van de wet verwacht , valt af van de genade.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten