schelpje3 schreef:Het is het open gedeelte, dus men mag van alles vinden.
Volgens mij wel. Anders hoor ik het graag van de mods..
schelpje3 schreef:Je moet op een bepaalde manier wel heel erg van jezelf overtuigd zijn als je alles onderuit schoffelt wat in de Bijbel staat en ongelovig blijft en toch actief wil blijven op een forum wat haaks op jouw overtuiging staat.
Ik denk dat verzuiling slecht is. Als iedereen onder z'n eigen zuil blijft hangen en bang is voor wat andere mensen denken/geloven dan wordt het nooit wat met deze wereld.
Ik heb in ieder geval veel geleerd in mijn tijd hier, zelfs positieve aspecten mbt het christelijke geloof. Daarnaast ben ik een stuk minder millitant in de discussies geworden, is dat niet positief?
En wat maakt het uit? Je hebt toch geen twijfel in je geloof? Dan maakt het toch niet uit wat ik hier neer zet?
schelpje3 schreef:Hoe zullen jullie hier later op terugkijken, denk ik dan.
Toen ik 20/30 was dacht ik er ook heel anders over dan nu.
Ouder worden laat je inzicht veranderen.
Misschien geloof jij over een aantal jaar niet meer. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat iemand mij kan overtuigen van het bestaan van (een) God.
schelpje3 schreef:En wat is kennis? Zo relatief. Kennis is macht. Beperkt ja. Want als je getroffen wordt door een hersenaandoening is al je kennis opgeborgen. Kan niet meer naar buiten komen.
Yep, dus?
schelpje3 schreef:Over die gynaecoloog gesproken. Ik las eens dat een gyn had gezegd: ik heb nu al zoveel zwangerschappen en bevallingen begeleid, ik weet wat er allemaal fout kan gaan. Het is een wonder dat het zo vaak goed gaat!
Evolutie heeft daar mooi voor gezorgd

door honderdduizenden generaties en miljarden bevallingen zijn de genen-combinaties die voor complicaties zorgen bij de bevalling steeds minder vaak "tot expressie gekomen"...niet zo gek dus.
schelpje3 schreef:Deze man geloofde niet in God! Maar zag toch het wonder van de schepping van een mens.
Er moet wel een Hogere Macht bezig zijn, zo zag hij dat.
Je weet dat er naast het christendom nog duizenden andere religies zijn? Misschien is er wel een hogere macht maar lijkt hij/zij/het totaal niet op waar jij in gelooft.....
schelpje3 schreef:Als je gelooft dat alles maar toeval is, je komt en je gaat, wat een onnut bestaan heb je dan.
Dan ben je slechts dust in the wind. All we are is dust in the wind.
Yep, en ik vind dat prachtig....
schelpje3 schreef:Christenen hebben dan beter Uitzicht!
Euhm, kans op eeuwig branden in de hel lijkt mij geen beter uitzicht schelpje. Volgens mij is het namelijk binnen de gereformeerde gemeente helemaal niet zo zeker dat je in de hemel komt, toch?
En daarnaast, wat Mortlach zegt; wat voor invloed heeft de mate waarop iets aangenaam is op het waarheidsgehalte??!!