Is dit direct na mijn sterven? Of moet ik wachten op de jongste dag?
Volgens mij zijn in de geschiedenis kerken op deze vraag gescheurd...
Tijd (en ruimte) zijn geen absolute grootheden, maar zijn relatief (Newton). Ik geloof ook dat God boven de dimensie 'tijd' staat. Of ik / mijn ziel nog aan de aardse tijd vastzitten als ik gestorven ben, is maar zeer de vraag en daarmee eigenlijk is het ook niet zo belangrijk meer. Moet ik wachten? Wachten is gekoppeld aan tijdsverloop.
Dit zijn dingen die mijn bevattingsvermogen te boven gaan. Dus verwonder ik me slechts en zal me vol vertrouwen aan de Heer overgeven. Hopelijk. Want angst en twijfel zijn maar al te menselijk...
Maar nu het aardse leven. Ik las even terug dit;
marin schreef:Niemand kan gerechtvaardigd worden door enig werk van hemzelf.
Pasker schreef:Wat wil je nu beweren Marin, heeft het geen enkele zin voor een zoon van God om rechtvaardig te zijn?
Pasker, wat is je punt? Dat rechtvaardig zijn zinloos is, als het toch niet bijdraagt aan je redding? Dan zou rechtvaardigheid toch hele verkeerde motieven hebben, alleen je eigen schaapjes op het droge krijgen?
Het heeft juist het meest zin om rechtvaardig te zijn ook al brengt het je geen winst, omdat je met rechtvaardigheid God dient.
Het dienen van God is zou je doel in dit aardse leven moeten zijn, in plaats van een middel om in de hemel te komen.