Waar ga je heen op het moment dat je sterft?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Waar ga je heen op het moment dat je sterft?

Berichtdoor elbert » 10 okt 2011 08:41

Moderator opmerking: dit topic gaat over de vraag waar je heengaat op het moment dat je sterft, niet over de voors en tegens van het boeddhisme. Daarom (en vanwege de niet-zo-nette wederzijdse toonzetting in sommige posts) zijn hier een aantal posts weggehaald.
Graag weer ontopic.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 10 okt 2011 15:25

Naar mijn Hemelse Vader...
Gods geduld is groot maar niet oneindig

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 10 okt 2011 15:46

quote="meisje20"Naar mijn Hemelse Vader...

:D Ik ga ook naar mijn Vader, dan zie ik je daar :8>
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 21 sep 2012 16:26

Daar wordt ik stil van.
Van meisje 20 en Schaapje.
Want dat is toch prachtig als je dat kan schrijven.
Ik denk, wat ik eens hoorde over het toeziens.Dit werd gezegd bij een sterfbed.
En tegelijk denk ik,is daar herkenning?
Zonder enige twijfel geloof ik, dat we de Here Jezus en ook God de Vader zullen herkennen.
Zelf heb ik nooit mijn vader gekend,hij overleed toen ik nog geen 3 was.
En ik denk aan die jongen,die tegen zijn stervende moeder zei,dan zie David,en hij noemde nog vele namen,
en weer vraag ik,is dat zo?
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2012 19:17

Waar je heen gaat als je sterft? Meestal blijf je liggen waar je ligt. :mrgreen:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 sep 2012 20:38

Als mensen dood gaan gaat het lichaam een graf in en sommigen laten zich verbranden;maar waar een mens echt heen gaat zijn er twee bestemmingen 1 de hel 2 de Hemel het eeuwig vaderhuis;en dat naar de Hemel gaan is onverdiende Genade en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor lekkerbek » 21 sep 2012 21:05

en dat naar de Hemel gaan is onverdiende Genade en meer niet.[/quote]

Minder ook niet!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 21 sep 2012 21:06

mohamed schreef:Waar je heen gaat als je sterft? Meestal blijf je liggen waar je ligt. :mrgreen:

Precies. Wie dood is is gewoon ook dood. Dat is gewoon ook bijbels.

Prediker 3:
9 Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij met zijn gezwoeg tot stand brengt? 10 Ik heb gezien dat het een kwelling is, die hem door God wordt opgelegd. 11 God heeft alles wat er is de goede plaats in de tijd gegeven, en ook heeft hij de mens inzicht in de tijd gegeven. Toch kan de mens het werk van God niet van begin tot eind doorgronden. 12 Ik heb vastgesteld dat voor de mens niets goeds is weggelegd, behalve vrolijk te zijn en van het leven te genieten. 13 Want wanneer hij zich aan eten en drinken te goed doet en geniet van al het goede dat hij moeizaam heeft verworven, is dat een geschenk van God. 14 Alles wat God doet, zo heb ik vastgesteld, doet hij voor altijd. Daar is niets aan toe te voegen, daar is niets van af te doen. God doet het zo opdat wij ontzag voor hem hebben. 15 Wat er is, was er al lang; wat zal komen, is er altijd al geweest. God haalt wat voorbij is altijd weer terug.
Onrecht en onderdrukking
16 Ik heb nog iets onder de zon gezien: op de plaats waar recht gesproken wordt, heerst onrecht. Ik zag de plaats waar gerechtigheid zou moeten zijn, en er heerst onrecht. 17 Ik zei tegen mezelf: God zal zowel de rechtvaardigen als de goddelozen aan zijn oordeel onderwerpen, want er is bij hem voor alles wat gebeurt en voor elke daad een tijd en een plaats. 18 Ik zei tegen mezelf dat God de mensen heeft bevoorrecht: ze beseffen dat ze als de dieren zijn. Niet meer dan de dieren zijn ze, 19 want de mensen en de dieren treft hetzelfde lot. Zoals een dier sterft, zo sterft ook een mens; ze delen in dezelfde adem. Dat is hun beider lot. Een mens is niet beter af dan een dier, want alles is leegte. 20 Alles gaat naar dezelfde plaats, alles is uit stof ontstaan en alles keert terug tot stof. 21 Wie zal ooit weten of de adem van een mens naar boven opstijgt en die van een dier afdaalt naar de aarde? 22 Daarom, zo heb ik vastgesteld, is het maar het beste voor een mens dat hij vreugde put uit alles wat hij onderneemt. Dat is wat hem is toebedeeld, want wie zal hem van iets laten genieten na zijn dood?
Noot
Ook gif is geschapen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 sep 2012 21:29

1 Gedenk dan uw Schepper in uw jongelingsjaren, voordat de kwade dagen komen en de jaren naderen, waarvan gij zegt: Ik heb daarin geen behagen; 2 voordat de zon verduisterd wordt evenals het licht en de maan en de sterren en de wolken na de regen wederkeren; 3 op de dag, dat de wachters van het huis beven en de sterke mannen zich krommen, en de maalsters ophouden, omdat haar aantal gering geworden is, en zij, die uit de vensters zien, hun glans verliezen, 4 en de deuren naar de straat gesloten worden; als het geluid van de molen verzwakt, en de stem hoog wordt als die van een vogel en alle tonen gedempt worden; 5 op de dag, dat men ook vreest voor de hoogte, en er verschrikkingen op de weg zijn, de amandelboom bloeit, de sprinkhaan zich voortsleept en de kapperbes niet meer helpt – want de mens gaat naar zijn eeuwig huis en de rouwklagers gaan rond op de straat –; 6 voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, 7 en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft.

Dat staat ook in Prediker!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 sep 2012 13:53

De doodsjordaan door. En een wedergeborene komt dan in het Hemelse Kanaän.

Een stukje uit Eens christenreize naar de Eeuwigheid:
Christen woont samen met zijn vrouw in de stad Verderf. Hij komt erachter dat hij een zondig mens is en moet vlieden van de toekomende toorn. Christen gaat op reis met op zijn rug een pak, dat de zonde uitbeeld. Christen reist door de enge poort en wordt van zijn zondepak verlost. Hij ontmoet vele mensen met namen als Evangelist, Onkunde, Bijbedoeling en Geldbeminnaar. Twee metgezellen van Christen zijn Hopende en Getrouwe. Op de kermis van de stad IJdelheid wordt Getrouwe gearresteerd en ter dood gebracht. Christen en Hopende reizen verder en worden later gevangengenomen door Reus Wanhoop. Na de ontsnapping komen ze voor de Doodsjordaan, die het sterven van een Christen verbeeld. Na het oversteken hiervan worden Christen en Hopende opgenomen in de Eeuwige Heerlijkheid.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 22 sep 2012 14:00

RogierV schreef:Tenzij ze mijn Brain chemistry kunnen nabootsen buiten mijn lichaam.
Ben je er dus niet meer.

Afbeelding

Een vers bevruchte Zygote, het begin van een nieuw leven, tjah niet echt indrukwekkend he ik weet het.
Maar wijs mij is aan waar de ziel zich bevind in deze Zygote?

Zuurstof kun je ook niet zien........toch is het er.........

h.g. Learsi

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 22 sep 2012 14:01

schelpje3 schreef:De doodsjordaan door. En een wedergeborene komt dan in het Hemelse Kanaän.

Een stukje uit Eens christenreize naar de Eeuwigheid:
Christen woont samen met zijn vrouw in de stad Verderf. Hij komt erachter dat hij een zondig mens is en moet vlieden van de toekomende toorn. Christen gaat op reis met op zijn rug een pak, dat de zonde uitbeeld. Christen reist door de enge poort en wordt van zijn zondepak verlost. Hij ontmoet vele mensen met namen als Evangelist, Onkunde, Bijbedoeling en Geldbeminnaar. Twee metgezellen van Christen zijn Hopende en Getrouwe. Op de kermis van de stad IJdelheid wordt Getrouwe gearresteerd en ter dood gebracht. Christen en Hopende reizen verder en worden later gevangengenomen door Reus Wanhoop. Na de ontsnapping komen ze voor de Doodsjordaan, die het sterven van een Christen verbeeld. Na het oversteken hiervan worden Christen en Hopende opgenomen in de Eeuwige Heerlijkheid.

d:)b d:)b d:)b
VERITAS VOS LIBERABIT.

...
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ... » 22 sep 2012 15:12

Wonderbaarlijk mag ik door God's genade naar het Vaderhuis...

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 sep 2012 17:36

schaapje schreef:1 Gedenk dan uw Schepper in uw jongelingsjaren, voordat de kwade dagen komen en de jaren naderen, waarvan gij zegt: Ik heb daarin geen behagen; 2 voordat de zon verduisterd wordt evenals het licht en de maan en de sterren en de wolken na de regen wederkeren; 3 op de dag, dat de wachters van het huis beven en de sterke mannen zich krommen, en de maalsters ophouden, omdat haar aantal gering geworden is, en zij, die uit de vensters zien, hun glans verliezen, 4 en de deuren naar de straat gesloten worden; als het geluid van de molen verzwakt, en de stem hoog wordt als die van een vogel en alle tonen gedempt worden; 5 op de dag, dat men ook vreest voor de hoogte, en er verschrikkingen op de weg zijn, de amandelboom bloeit, de sprinkhaan zich voortsleept en de kapperbes niet meer helpt – want de mens gaat naar zijn eeuwig huis en de rouwklagers gaan rond op de straat –; 6 voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, 7 en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft.

Dat staat ook in Prediker!

Ik zit te denken, hoe kan zoiets, Dat soort verschillen in één bijbelboek. Maar in Prediker 12 zien we dat het bijbelboek bestaat uit de verzameling van spreuken van meerdere wijzen, dus dan is hety logisch dat er meer meningen instaan.

Voor zover ik weet gaat er in het OT maar één persoon naar de hemel en dat is Elia. De rest ligt allemaal in z'n graf. Daarom zijn er ook veel christenen die denken dat je 'slaapt' in je graf tot aan de wederkomst. Maar ja, die zou al 2000 jaar geleden plaatsvinden. Bovendien is er tegen die tijd, bijbels gezien, ook een nieuwe aarde.
Bijbels gezien zie ik geen aanwijzingen dat je bij je dood naar de hemel zou gaan. Bovendien wordt het begrip 'hemel' niet echt gedefinieerd.

Wie zien dat het de woonplaats is van God, dat het vrij dichtbij is, en voorraden regen, sneeuw, zand en hagel bevat. Dat het 'boven' is en dat er eventueel meer hemelen zijn.
Ook gif is geschapen.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 22 sep 2012 19:24

hettys schreef:Ik zit te denken, hoe kan zoiets, Dat soort verschillen in één bijbelboek. Maar in Prediker 12 zien we dat het bijbelboek bestaat uit de verzameling van spreuken van meerdere wijzen, dus dan is hety logisch dat er meer meningen instaan.

Ja dat, of, wat mij een stuk waarschijnlijker lijkt, de auteur van Prediker heeft een genuanceerde mening waarin hij verschillende kanten laat zien.

hettys schreef:Voor zover ik weet gaat er in het OT maar één persoon naar de hemel en dat is Elia. De rest ligt allemaal in z'n graf.

Vergeet Henoch niet.

Terug naar “[Religie] - Open forum”