schaapje schreef:Wat ik me afvraag is, wáárom is het zo belangrijk voor evolutie-gelovigen om te bewijzen dat God niet alles heeft geschapen?
Ten eerste, evolutie-gelovigen bestaan niet. Je onderschrijft de wetenschappelijke methode, of je doet dat niet. Je kan evolutie niet los zien van de gehele wetenschap. Als evolutie niet klopt, klopt de wetenschap niet.
Daarnaast zie je het toch een beetje verkeerd ben ik bang. Zoals al eeder is aangegeven houdt de wetenschap, dus ook de evolutietheorie, zich helemaal niet bezig met de vraag of god bestaat of niet. Het zijn gelovigen
zelf die de verdediging van de evolutietheorie als een aanval op hun god zien.
Mij heb je nergens horen zeggen dat god niet bestaat of dat hij dit alles niet heeft gemaakt. Ik verdedig alleen de validiteit van de evolutietheorie. En dat deze theorie niet strookt met jouw interpretatie van het christelijke geloof is niet het probleem van de theorie..
En waarom het belangrijk is?
Wat nou als Galileo geen voet-bij-stuk had gehouden?
Wat nou als we de Bijbel als verklaring voor alles was genomen?
Denk je dan echt dat we nu mensen van de kanker kunnen redden? Dat we dan schoon stromend water uit de kraan hadden gehad? Nee schaapje, dan hadden we nog in de vroege middeleeuwen gewoond....
Het is belangrijk omdat wanneer je de wetenschappelijke methode gaat afschuiven omdat een paar theorieen niet stroken met de interpretatie van sommige mensen van één van de vele gelovigen het hek van de dam is.