Allereerst fijn dat hier een forum is waar zoveel mensen zoveel met elkaar contact hebben, altijd goed. En al helemaal mooi als dat als christenen onder elkaar kan, maar ook met niet-christenen, die zitten hier immers ook.
Ik heb al aardig lang een relatie met mijn vriendin en wil nu gaan verloven, omdat het praktisch nog niet mogelijk is om op de korte termijn te trouwen, en ik toch een stap verder wil gaan, evenals mijn vriendin. Welnu, ik heb al wel enigszins in gedachte hoe ik het wil gaan doen, maar als 'het puntje bij het paaltje komt' stuit je opeens op praktische zaken waar je voorheen niet over nadenkt, althans, ik niet

De praktische vragen waar ik mee zit:
1) Ik ga dus verloven, niet trouwen. We willen een verlovingsring en een trouwring. Er komt dus een aparte verlovingsring voor beide. Maar dit geldt ook voor de trouwring: wanneer ik ga vragen of zij mijn verloofde wil zijn, wat voor ring geef je dan? Als je iemand ten huwelijk vraagt heb je ook vaak een ring. Maar dat is niet de trouwring zelf, evenals het niet de verlovingsring zelf is. Kortom: wanneer je iemand vraagt heb je een ring gekocht, maar wat is dat voor ring? De verlovingsring of trouwring koop je toch immers beide, nadat je diegene al gevraagd hebt? (Ik hoop dat jullie het begrijpen)
2) Bij trouwen is het de normaalste zaak dat je op je knietjes gaat voor de vrouw. Echter, wanneer je vraagt of diegene wilt verloven met je, ga je dan ook op de knieën, of is dat enkel voor het ten huwelijk vragen?
Alvast bedankt