Jezus is uniek

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Jezus is uniek

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 sep 2012 11:07

schaapje schreef:http://www.bijbels-panorama.nl/S03_wie_is_christus_2.html

Wij als gelovigen en volgelingen van Jezus Christus worden in de vele brieven opgeroepen Hem te volgen, en de loopbaan te lopen die ook Jezus gelopen heeft. Dit betekent dat ook wij ons zouden moeten richten op wat de Schrift ons te zeggen heeft en net als de Heere Jezus zouden moeten gehoorzamen (= geloven) wat God in Zijn Woord wil openbaren. Het lopen van deze loopbaan is echter alleen voor ons mogelijk als de Heere Jezus een mens was zoals u en ik. Indien de Heere Jezus in de dagen Zijns vleses (zijn aardse optreden) de Zoon van God zou zijn geweest dan is het voor ons onmogelijk om deze loopbaan te kunnen lopen. Maar gelukkig was Hij niet God in een menselijke vermomming, maar was Hij een normaal mens zoals u en ik.

Dus niet van mijn hand

Een dwaling en theologie van de koude grond-----En hoe is het nu werkelijk-----.Jezus de Christus is de Enige Geboren Zoon van God en Jezus de Christus was en is zonder zonden Hij is God en Mens.Jezus de Christus is de Verrezen Heer.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 sep 2012 14:56

ezus de Christus is de Enige Geboren Zoon van God en Jezus de Christus was en is zonder zonden Hij is God en Mens.Jezus de Christus is de Verrezen Heer.

Ik ben zo blij en gelukkig dat ik mag weten dat God dus Jehovah, Zijn Heerlijkheid heeft afgelegd en de mensen gelijk is geworden en daarom Zichzelf als Eerste de Zoon des Mensen noemt en nergens maar danook nergens Zichzelf als Zoon van God betiteld hoewel hij hen die dat riepen niet tegensprak.
Ik ben heel blij dat de Here Jezus ons dus mij gelijk is geworden zodat Hij alles voelt en ervaart wat ik ook meemaak./
Echter altijd zonder zonde.
Dat Hij de Enige geboren Zoon van God was en tot Heere en tot Christus werd gesteld en zonder zonde en de Opgestane Heer, ontkent ik absoluut niet.
Maar Hij was nooit God en mens tijdens Zijn rondwandeling op aarde.
Het was geen truc, noch een verkleedpartij.
Hij is mijn Heiland en mijn Heer. Verrezen en Hij leeft.
Maar tijdens Zijn bediening op aarde was er wat anders aan de hand.
Geen leer van de koude grond maar volkomen Bijbels.
Schaapje is niet de norm voor dergelijke zaken.
Bijbels Panorama legt dit heel goed uit.
Uw postings meneer, zijn zwak en slecht onderbouwd.
U blijft roepen dat de Heere Jezus de Zoon van God is en dat ontken ik nergens.
Ga eens werkelijk in op de bediening van de Zoon van God op aarde.
Waarom zegt Hij nergens: "Ik ben de Zoon van God". Nogmaals Hij was dat absoluut, en ontkent het nooit als anderen dat zeiden of riepen. "Waarlijk Gij zijt Gods Zoon". Leg mij eens uit waarom Hij nergens zegt: "
Ja hoor dat ben IK!!!!" Nergens zegt HIj dat.
Jawel...nà de opstanding.

En voor de volledigheid.

http://www.bijbels-panorama.nl/S03_wie_ ... tus_2.html

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 17 sep 2012 00:41

Ben nogal geshockeerd vanwege het feit dat veel mensen , waaronder de paus, Jezus helemaal niet zo uniek schijnen te vinden.
Wat is dat eigenklijk voor een man, die ook de laatste paar dagen ook bij de hezbollah weer op de thee ging.
En dan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=oIvbCoaR ... re=related

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2012 06:52

Lichtzwaard schreef:Een dwaling en theologie van de koude grond

Het is mij wel duidelijk dat jij het niet zo hebt op wat er in de Bijbel staat. Mijn onderbouwde antwoord noemde je theologie van de koude grond en het stuk wat schaapje citeerde heeft ook Bijbelse gronden. Echter is het woord van God niet koud maar levend en is Jezus mijn verlosser die ook buiten de koude muren van jouw kerk werkzaam is. Denk aan de gelijkenis van de barmhartige samaritaan voor je je Jezus toe-eigent. Ook de joden deden net alsof God van hun was, terwijl de samaritanen dezelfde geschriften lazen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2012 06:59

boer schreef:Ben nogal geshockeerd vanwege het feit dat veel mensen , waaronder de paus, Jezus helemaal niet zo uniek schijnen te vinden.
Wat is dat eigenklijk voor een man, die ook de laatste paar dagen ook bij de hezbollah weer op de thee ging.
En dan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=oIvbCoaR ... re=related

Uniek is latijn en betekent enkel, alleen, enig in zijn soort etc. Er staat geschreven dat ook de demonen geloven dat God Eén is maar sidderen. Dat wil zeggen dat zij sidderen voor afgoden waar ze geen angst voor zouden hebben als ze echt geloofden dat God Eén is.

'Wat dus het eten van afgodenoffers betreft: wij weten dat een afgod niets is in de wereld en dat er geen andere God is dan Eén.' (1 Kor 8,4)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 sep 2012 10:15

Nu toch maar weer naar de bron van deze draad dus------------

Jezus de Christus is de Enige Geboren Zoon van God en Jezus de Christus was en is zonder zonden Hij is God en Mens.Jezus de Christus is de Verrezen Heer.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2012 19:07

Lichtzwaard schreef:Nu toch maar weer naar de bron van deze draad dus------------

Jezus de Christus is de Enige Geboren Zoon van God en Jezus de Christus was en is zonder zonden Hij is God en Mens.Jezus de Christus is de Verrezen Heer.

Correctie, Jezus Christus is mens geweest (2 Kor 5,16) maar als hij nu nog mens was zouden wij hem kunnen zien.

Foppe1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Foppe1986 » 19 sep 2012 19:07

mohamed schreef:Uniek is latijn en betekent enkel, alleen, enig in zijn soort etc. Er staat geschreven dat ook de demonen geloven dat God Eén is maar sidderen. Dat wil zeggen dat zij sidderen voor afgoden waar ze geen angst voor zouden hebben als ze echt geloofden dat God Eén is.

'Wat dus het eten van afgodenoffers betreft: wij weten dat een afgod niets is in de wereld en dat er geen andere God is dan Eén.' (1 Kor 8,4)

Dat is ook uniek aan de Abrahamitische godsdiensten. Denken dat er maar Een is, en dat zij die toevallig dienen.
Wat dat betreft is dat wel uniek, maar wel om slechte redenen.

Dat de demonen sidderen heb ik vroeger wel gelezen, maar dat dat komt door afgoden is mij weer onbekend. Welke stroming is dit die dit beweert?

En een onzichtbare god die je willens en wetens goedpraat in daden is wel zondeloos en uniek. Bekijk je daarentegen de bijbel zoals het geschreven is (zonder interpretatie van: God moest dit en dat wel doen, anders....) dan komt de uniekheid van die God en van zijn zoon in een ander daglicht te staan.
Een worst is en blijft een worst, hoe hard je ook blijft geloven dat het je levend maakt.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 sep 2012 21:59

Het blijft lachen met die atheistjes ze maken zich druk over iets waar ze niet in geloven en niet bestaat;ja ja diep in hun hartje zouden ze die unieke Jezus de Christus graag willen volgen . 8) 8) 8) 8) :-({|=
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “[Religie] - Open forum”