Wíl God mensen bekeren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Wíl God mensen bekeren?

Berichtdoor mona » 10 sep 2012 17:45

Race406 schreef:Als God door Zijn genade in je werkt, heb je deelgekregen aan het verlossende werk van onze Zaligmaker!

Ik zag dat je eerder al een topic had geopend over de toeleidende weg.
Ik heb deze topic helemaal doorgelezen, inclusief de vraag plus antwoorden op refoweb hierover.
Ik ben er echt een beetje van ontdaan, en toen ik klaar was met lezen dacht ik:
Wat erg toch dit! 'twas beter geweest dat ik dit niet gelezen had!
Wat heb ik nu van de discussie geleerd hier op het forum?

Ik weet zo weinig, ik weet alleen dat ik voor God niet kan bestaan, en ik vol zonden ben.
Mijn hart is koud en vol onwil, en ik wil niet weten in welke stand of staat ik ben, ik heb de Heere Jezus nodig! Hoe kan ik Hem vinden, hoe wordt Hij mijn Borg?
ik dacht dat ik dingen hierover kon lezen op het forum, maar ik denk niet dat dat het goed adres is. Het maakt mij helemaal in verwarring.
ik kan mij beter bij de Bijbel en een goede preek houden.
want zoals ik het beschreef, dat is mijn beleving. Maar het is denk ik beter om dat maar voor mezelf te houden.
want iedereen denkt dat hij gelijk heeft, maar misschien is het wel beter om te zwijgen.
Simon Petrus zei het al: Heere, tot wie zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden de eeuwigen levens.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 10 sep 2012 18:11

Dan heb je toch veel geleerd hierop dit forum Mona en wel:
Houd je aan Gods Woord vast en niet aan mensen!
Sterkte met je zoektocht.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 sep 2012 09:41

Race406 schreef:Als God door Zijn genade in je werkt, heb je deelgekregen aan het verlossende werk van onze Zaligmaker!
mona schreef:Ik zag dat je eerder al een topic had geopend over de toeleidende weg.
Ik heb deze topic helemaal doorgelezen, inclusief de vraag plus antwoorden op refoweb hierover.
Ik ben er echt een beetje van ontdaan, en toen ik klaar was met lezen dacht ik:
Wat erg toch dit! 'twas beter geweest dat ik dit niet gelezen had!
Wat heb ik nu van de discussie geleerd hier op het forum?

Ik weet zo weinig, ik weet alleen dat ik voor God niet kan bestaan, en ik vol zonden ben.
Mijn hart is koud en vol onwil, en ik wil niet weten in welke stand of staat ik ben, ik heb de Heere Jezus nodig! Hoe kan ik Hem vinden, hoe wordt Hij mijn Borg?
ik dacht dat ik dingen hierover kon lezen op het forum, maar ik denk niet dat dat het goed adres is. Het maakt mij helemaal in verwarring.
ik kan mij beter bij de Bijbel en een goede preek houden.
want zoals ik het beschreef, dat is mijn beleving. Maar het is denk ik beter om dat maar voor mezelf te houden.
want iedereen denkt dat hij gelijk heeft, maar misschien is het wel beter om te zwijgen.
Simon Petrus zei het al: Heere, tot wie zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden de eeuwigen levens.
Als je de Here Jezus nodig hebt gekregen, dan ZUL je Hem ook vinden (Luk 11:9)!
Het klopt hoor, al die discussies kunnen je in verwarring brengen.
Hou je maar vast aan God en Zijn Woord, daar ben je veel beter af dan bij de discussies van mensen!
Luister preken maar hou 1 ding voor ogen: Laten het preken zijn die je leiden naar Hem. Luister geen preken waar allerlei voorwaarden worden verkondigd, waar je wordt verteld dat je toch eerst dit of dat moet kennen of meegemaakt hebben wil je God kunnen kennen, of waar je wordt verteld dat je toch eerst en voor alles je zonden moet kennen etc. God leert je op Zijn tijd en wijze je zonden zien. Paulus leerde dat ook in zijn leven geleidelijk aan steeds meer en meer. En dat jezelf beter leren kennen en jezelf als steeds groter zondaar zien leidt tot 1 ding: God de eer geven voor Zijn onuitsprekelijke genade dat Hij naar jou, zondaar als je bent, toch om Christus wil heeft willen omzien. Dan komt God aan Zijn eer!
Het eenvoudige Woord is: Zoek Mij en LEEF (Amos 5:4)!
Niets meer en niets minder.
Ik wens je Gods zegen toe bij je zoektocht. En op grond van wat onze God in Zijn Eigen Woord zegt mag ik je ook zeggen dat je Hem zult vinden omdat Hij dat Zelf belooft aan ieder die Hem zoekt!

Mocht je nog eens willen doorpraten: de mail is gewillig :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 sep 2012 09:49

d:)b :8>
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 14 dec 2012 13:15

Als God geen mensen wilde bekeren, had Hij al meteen korte metten gemaakt met Adam. Dan had Hij Noach niet behouden tijdens de zondvloed. Dan had Hij ook de rest van de wereld wel afgebrand, samen met Sodom en Gomorra. Dan had Hij geen onderscheid gemaakt tussen het legen van Farao en het volk Israel tijdens de doortocht door de rode zee. Dan had Hij ook niet voor een Verlosser gezorgd, waardoor wij behouden kunnen worden.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit is wel genoeg bewijs dat God uit is op ons behoud, toch?

Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Ik denk dat een realistischere vraag zou wezen:
Willen wij bekeerd zijn?
Uw regels geven mij inzicht, daarom haat ik elk bedrieglijk pad. (Ps.119:104)

Misael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Misael » 14 dec 2012 21:01

Lathron schreef:Als God geen mensen wilde bekeren, had Hij al meteen korte metten gemaakt met Adam. Dan had Hij Noach niet behouden tijdens de zondvloed. Dan had Hij ook de rest van de wereld wel afgebrand, samen met Sodom en Gomorra. Dan had Hij geen onderscheid gemaakt tussen het legen van Farao en het volk Israel tijdens de doortocht door de rode zee. Dan had Hij ook niet voor een Verlosser gezorgd, waardoor wij behouden kunnen worden.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit is wel genoeg bewijs dat God uit is op ons behoud, toch?

Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Ik denk dat een realistischere vraag zou wezen:
Willen wij bekeerd zijn?

Amen :)

Lang geleden dat ik dit topic geopend heb, intussen heb ik antwoord gekregen van God Zelf!
Het was niet makkelijk om te accepteren dat God het wel wilde maar dat ik Hem niet durfde te vertrouwen.. Ik durfde niet alleen te bouwen op Jezus Christus en Zijn werk maar wilde meer bewijs, meer grond onder mijn voeten. Maar gelukkig laat Hij Zijn liefde niet echt van ons afhangen :)

Bedankt voor alle reacties!
Afbeelding

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 dec 2012 13:28

Heel fijn om te lezen Misael :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 15 dec 2012 15:03

Ik ben blij voor je, dat je het zo mag zien:)

Hartelijke groet

Terug naar “Archief”