Schoonheidsideaal en schoon voor God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 19:00

Je moet gewoon jezelf zijn. Ik heb bv kleine borsten en dat accepteer ik. Ik zou nooit een borstvergroting laten doen omdat de mode nu zegt dat je minstens cup D moet hebben. 75b vind ik okee. Het voordeel van kleine borsten is weer dat ze niet gaan hangen als je ouder wordt. Zo heeft alles z'n voor- en z'n nadelen. Ik zou tegen jonge meisjes zeggen: wees gewoon jezelf, en zorg dat je haar goed zit, en dat je lekker schoon en verzorgd bent en lekker ruikt, en als je dan ook nog lief bent en positief in het leven staat, ben je echt een mooi meisje. Maar je moet niet verloederen, dat je in kapotte kleren loopt of vieze kleren, of dat je je haar niet wast en onverzorgde voeten hebt. Voeten zijn heel belangrijk. Met name in de zomer let ik er altijd op of iemand mooie verzorgde voeten heeft. Goed verzorgde voetjes zijn altijd mooi! Dan hoef je geen dure sandalen, maar staan teenslippertjes van 70 eurocent ook bijzonder charmant!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 mar 2004 21:13

Mariamagdalena schreef:Daar hoef jij je helemaal niet druk over te maken, jongen, want ik heb een aantal fotos van jou gezien, en je bent echt een knappe man, geloof me maar, want ik heb er best kijk op. Niks mis mee, een mooie jonge god, zoals wij dat noemen :wink:

:oops:
Er zijn er meer die dat tegen me zeggen, die me vertellen dat ik me voor niets druk maak. Toch doe ik het, en niet zo'n klein beetje ook... Ik lig sowieso voordurend met mezelf in de clince (schrijf ik dat goed? :S)

Maar wat mij echt zorgen baart zijnde hoge en specifieke eisen voor met name vrouwen die je van alle kanten wordt opgedrongen.

Niet mee eens. Ook voor mannen is dat namelijk het geval... En weet je wat ook opvallend is? Dat de beide geslachten het zichzelf aanpraten...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 01 mar 2004 23:27

meschianza schreef:Ik ben er niet gevoelig meer voor maar dat zeg niet fdat ik het vreselijk haat om er mee geconfronteerd te worden.

Dat zeg je nou precies goed, mez!
Ik haat het ook verschrikkelijk als ik er mee geconfronteerd wordt. Ik weet heus wel dat ik niet zo slank ben, maar daar hoef ik niet elke dag mee geconfronteerd te worden! :x

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2004 10:19

bloempie19 schreef:
meschianza schreef:Ik ben er niet gevoelig meer voor maar dat zeg niet fdat ik het vreselijk haat om er mee geconfronteerd te worden.

Dat zeg je nou precies goed, mez!
Ik haat het ook verschrikkelijk als ik er mee geconfronteerd wordt. Ik weet heus wel dat ik niet zo slank ben, maar daar hoef ik niet elke dag mee geconfronteerd te worden! :x

Maar nu geef je zelf toe dat je het eigenlijk wel zou willen zijn. Terwijl al die slankheidsidealen eigenlijk helemaal niet mooi, en laat staan natuurlijk zijn.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2004 11:03

Als het zo is dat anderen daar niet naar moeten kijken, waarom doen mensen dat dan?
Je wordt beoordeelt op je gewicht.
En dat dus ook gewoon in de Christelijke kringen.
Iedereen heeft het over hoe zwaar die ander dus is.
Niet hoe goed die ander is in........Of wat een leuk karakter heeft die persoon. Ze kijken eerst naar hoe zwaar je bent en keuren je daar al op af.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 02 mar 2004 12:02

sinds wanneer moet je slank zijn? onzin dames, ik als rasechte heer (in spe misschien) kijk daar niet na. Nee duh, zo'n moddervette kamerolifant is natuurlijk niet wat, maar een zak botjes nog minder.

Wat maakt het nou uit? niks toch? een ware liefde kijkt daar niet na, en als iemand er wat van zegt, neem het niet op.. ik weet dat het moeilijk is, ik ben ook niet knap, puisten uhm te hoog voorhoofd te grote neus etc
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 mar 2004 12:08

Grijnz.. vind dat je grappig schrijft skoezz...;) (ff opmerking vooraf)

Als ik naar mezelf kijk, is het heel wisselend hoe ik mezelf waardeer. Soms maak ik me behoorlijk druk over hoe ik eruit zie. Dan kijk ik in de spiegel en vind ik mezelf dik en lelijk. Andere keren, bv als ik anderen laat spreken, of in een andere stemming vind ik t wel meevallen, en ben ik wel blij met mezelf. Kan niet zeggen dat ik me vreselijk happy voel in m'n bikini..zeker niet, maar (dat klinkt behoorlijk lullig, maar tis wel ff eerlijk....) als ik dan naar anderen kijk moet ik zeggen dat het met mij nog wel meevalt...

Overigens... als ik echt redeneer, vind ik iedereen mooi. Dan bedenk ik dat iedereen mooi is, en dat dik of dun niet uitmaakt, en voor vrienden ofzo.. een puist meer of minder... lekker boeiend!!!
Tja.. andere eisen voor mezelf dan voor een ander.. vreemd :S

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 02 mar 2004 12:52

heh... een puist meer of minder tja, echte vrienden kijken daar niet na. Een bikini, zo'n Berlijns badpak met twee zones en een stukje niemandland. Veel mensen staat het gewoon echt niet (heelmaal die driehoekding) bermuda-triangles met borstophogers :-P

Ik voel me bijvoorbeeld naakt zonder t-shirt, dus mijn zul je niet in mijn blote bas zien lopen (ten zij ik op het strand lig maar dan nog niet snel). Heel gek, maar gewoon zomaar.

Ik weet de oorzaak, ik heb dan het gevoel dat er 10 dingen op mijn rugstaan wat ik allemaal heb gedaan. Ook een van de reden waarom ik heel lang nog lange mouwen aan heb...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 mar 2004 13:22

kijk, tendele geloof ik direct dat veel jongens menen wat ze zeggen. Maar ga je er met ze op door dan geven ze toch vaak toe dat ze wel naar het uiterlijk kijken. En dat geld evenzo voor veel meiden.
Ik denk dat het ook logisch is. Net als Meschianza al zei: het oog wil ook wat. Maar zoals al eerder is genoemd; wanneer je iemand heel leuk gaat vinden (verliefd) ga je soms mooie dingen in iemand zien die een ander niet ziet. En vind je iemand echt mooi, ook al is diegene 'te dik' of kloppen er andere dingen niet. Daar zit de liefde ook in denk ik.
Ik zie van vrienden van mij vaak na een tijdje niet meer of ze nu echt knap zijn of niet. Kijk je weet wel of ze er leuk uit zien of niet, maar dat is meer naar hun kleding haar e.d. Dat geld ook voor meiden. Ik denk dat bij vriendschap het uiterlijk weg gaat vallen. Ik geef toe dat ik ook wel eens tegen een vriend/in zeg dat wanneer hij/zij het haar iets anders zou doen of bepaalde kleding anders draagt het mooier zou zijn. Maar dat is niet negatief bedoeld. Ik durfde in het begin niet eens te gaan zwemmen e.d. met vrienden. Nu zal ik het nog niet snel doen, maar bij echte vrienden maakt het me niet meer uit. Die kijken daar niet eens naar.

Ik denk dat de wereld om je heen je heel onzeker kan maken, hoe je er ook uitziet. Er is altijd wel wat te verbeteren. Want ik kan me soms echt ergeren aan 'magere' meiden die over hun lijn zeuren. Maar die meiden hebben zelf wel het gevoel dik te zijn..
Time flies when you have none!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 mar 2004 14:26

Toch zijn er een heleboel mannen die dikke vrouwen mooi vinden. Ik vind een stevige vrouw ook veel mooier dan een "gratenpakhuis" hoewel iemand die mager is, daar ook vaak niks aan kan doen. Ik zal iemand die mager is ook niet veroordelen, het gaat toch denk ik om iemands uitstraling. Een liefdevolle uitstraling is schoonheid van binnenuit.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 02 mar 2004 15:04

Niet alleen de media, maar ook wijzelf praten elkaar aan dat we supermooi moeten zijn. Ik weet zeker dat veel meisjes en jongens hierdoor in grote problemen kunnen komen. Onzekerheid is een probleem dat zooo heel erg groot is. En dan praat ik over onzekerheid over het uiterlijk. Persoonlijk hou ik wel van een vent met een lekekr buikie hor...die van mij heeft dat ook. Ik denk ook dat dat komt omdat ikzelf nou niet bepaald mager ben. Ondanks dat hij veel zegt dat ik mooi ben enz.enz. blijf je toch onzeker door alle mooie vrouwen die je op je tvbeeld voorbij ziet komen.
Engaged @ 07-01-2005

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 mar 2004 15:07

Die eerste zin, dat is het 'm...

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 02 mar 2004 15:08

Ja, vrouwen geven mannen de schuld van het beeld waaraan ze moeten voldoen en andersom :|
Engaged @ 07-01-2005

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 mar 2004 15:09

Terwijl het onzin is... Toch raakt het me telkens weer als men iets over me zegt of iets dergelijks...

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 02 mar 2004 15:10

Denken mannen trouwens nog steeds dat ze een gespierd lijf moeten hebben om aantrekkelijk te zijn? Of zijn ze er ondertussen achter dat t nie zo hoeft van de vrouwen? :lol: :lol: :lol:
Engaged @ 07-01-2005

Terug naar “Archief”