gehandicapt meisje dreigt doodstraf te krijgen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

beantsje
Mineur
Mineur

gehandicapt meisje dreigt doodstraf te krijgen

Berichtdoor beantsje » 03 sep 2012 08:46

Hoewel ik het gevoel heb, dat dit forum hier niet voor bedoeld is, post ik dit hier toch maar even.
Het gaat nl. om een 14-jarig verstandelijk gehandicapt meisje in pakistan uit een christelijk gezin.
Zij is beschuldigd van koranverbranding en dreigt nu de doodstraf te krijgen.

Je kunt hiertegen protesteren en helpen het leven van dit meisje te redden:
http://www.avaaz.org/en/pakistan_save_m ... nvdb&pv=28

Ik zag vanmorgen al een berichtje hierover in de krant staan; blijkbaar heeft het de belangstelling van de internationale media gewekt.
Het kind heeft wat papiertjes verbrand en een imam heeft op de verbrande papiertjes een paar blz van de koran bevestigd.
Help een christelijk gezin in een land waar ze onderdrukt worden!

maaarten

Re: gehandicapt meisje dreigt doodstraf te krijgen

Berichtdoor maaarten » 03 sep 2012 11:30

Ik las vanochtend in the krant dat er een imam is opgepakt, omdat hij die verbrande koran pagina's in de tas van het meisje zou hebben gestopt.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... lant.dhtml

Als dat zo is, dan is de haat van die imam tegen Christenen dus groter dan zijn liefde/respect voor zijn eigen geloof, omdat hij zijn eigen heilige boek in de fik steekt om een 14 jarig Christelijk meisje in de gevangenis te krijgen. Dit vind ik toch wel een heel naar idee...... :?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 sep 2012 12:48

Niet ongebruikelijk blijkbaar want bij de cartoonrel van enige tijd terug had een islamitische geestelijke er ook lustig bijgetekend zodat de relletjes nog groter werden.

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 03 sep 2012 19:21

Dat de imam nu gepakt is, zie ik als een teken dat de actie effect heeft. Al meer dan een miljoen handtekeningen!

Tekenen jullie ook?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 sep 2012 10:51

beantsje schreef:Dat de imam nu gepakt is, zie ik als een teken dat de actie effect heeft. Al meer dan een miljoen handtekeningen!

Tekenen jullie ook?

Wat denkt vooral bidden;een ook daar groeit de Kerk .Het Bloed der Martelaren is het zaad der Kerk.

Dat alle Christelijke broeders en zusters die daar gevangen zitten zeer spoedig vrij komen.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 sep 2012 11:13

beantsje schreef:Dat de imam nu gepakt is, zie ik als een teken dat de actie effect heeft. Al meer dan een miljoen handtekeningen!

Tekenen jullie ook?

Nu loopt alleen de imam kans om de doodstraf te krijgen voor blasfemie. Het is allemaal niet veel beter :-&
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 08 sep 2012 11:17

:^o Ach zielig he voor die imam :)bezem :)bezem :)bezem
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 sep 2012 11:20

Lichtzwaard schreef::^o Ach zielig he voor die imam :)bezem :)bezem :)bezem

Jij vind het dus goed dat iemand de doodstraf krijgt als hij God/Allah beledigd? Als God/Allah het zo erg vind, waarom doet het er zelf dat niet wat aan?

Christopher Hitchens

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 sep 2012 11:26

Sjaak84 schreef:Jij vind het dus goed dat iemand de doodstraf krijgt als hij God/Allah beledigd? Als God/Allah het zo erg vind, waarom doet het er zelf dat niet wat aan?

Het gaat wel even verder dan dat he.
Een christelijk minderjarig verstandelijk gehandicapt meisje een misdaad in de schoenen schuiven. Een misdaad waar de doodstraf opstaat en waarvan de imam weet dat als het gepleegd wordt er gigantische spanningen ontstaan tussen moslims en de christelijke minderheid. Een misdaad dus die ze niet gepleegd heeft maar die hijzelf wel gepleegd heeft om het land te ontwrichten en een verstandelijke gehandicapt christelijk meisje te zien hangen.

Inmiddels zijn er meerder zware misdaden uit dit duivelse plan van de imam voortgekomen.
Ik ben principieel tegen de doodstraf en ook in dit geval dus maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die niet tegen de doodstraf zijn hem het liefst aan de hoogste boom zien hangen.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 09 sep 2012 16:27

Faramir schreef:Het gaat wel even verder dan dat he.
Een christelijk minderjarig verstandelijk gehandicapt meisje een misdaad in de schoenen schuiven. Een misdaad waar de doodstraf opstaat en waarvan de imam weet dat als het gepleegd wordt er gigantische spanningen ontstaan tussen moslims en de christelijke minderheid. Een misdaad dus die ze niet gepleegd heeft maar die hijzelf wel gepleegd heeft om het land te ontwrichten en een verstandelijke gehandicapt christelijk meisje te zien hangen.

Is het terecht dat je voor blasfemie de doodstraf krijgt? Nee lijkt mij! Dan is deze hele veroordeling dus onzinnig geworden.

Inmiddels zijn er meerder zware misdaden uit dit duivelse plan van de imam voortgekomen.
Ik ben principieel tegen de doodstraf en ook in dit geval dus maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die niet tegen de doodstraf zijn hem het liefst aan de hoogste boom zien hangen.

Zware misdaden? Jij schaart blasfemie bij bijvoorbeeld moord en verkrachting?

Christopher Hitchens

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 sep 2012 16:40

Sjaak84 schreef:Nu loopt alleen de imam kans om de doodstraf te krijgen voor blasfemie. Het is allemaal niet veel beter :-&

Je snapt het echt niet he?

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 09 sep 2012 16:42

boer schreef:Je snapt het echt niet he?

Nou, verlicht me dan zou ik zeggen!

Christopher Hitchens

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 sep 2012 16:59

Sjaak84 schreef:
Nou, verlicht me dan zou ik zeggen!

Die imam heeft een gehandicapped kind de doodstraf willen toekomen voor iets wat hij zelf deed EN in feite poging tot het (laten)doden van iemand.
Beetje hetzelfde idee als een priester die zegt dat je geen seks met kinderen mag hebben, en het zelf doet, maar dat kind ervan de schuld geeft.
(wat een week terug het geval was)

Geen wonder dat mensen een hekel aan religie beginnen te krijgen, he?

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 09 sep 2012 17:33

boer schreef:Die imam heeft een gehandicapped kind de doodstraf willen toekomen voor iets wat hij zelf deed EN in feite poging tot het (laten)doden van iemand.
Beetje hetzelfde idee als een priester die zegt dat je geen seks met kinderen mag hebben, en het zelf doet, maar dat kind ervan de schuld geeft.
(wat een week terug het geval was)

Geen wonder dat mensen een hekel aan religie beginnen te krijgen, he?

Het ging om het feit of het terecht is dat iemand voor dit misdrijf de doodstraf krijgt. Het komt bij mij meer over als, jij wilde iemand de doodstraf in de schoenen schuiven dus geven we jou de doodstraf. Dat getruigd niet van een christelijk moraal maar eerder van, tand om tand, oog om oog. Ik verwerp ook wat de imam gedaan heeft maar ik vind de doodstraf geven voor zo'n misdrijf belachelijk. Het is überhaupt belachelijk dat het meisje kans liep op het krijgen voor de doodstraf vanwege blasfemie. Ik zou me eerder voorstellen dat je daarom een hekel aan religie krijgt. Maar goed, we hebben het over Pakistan, daar lopen ze nog een paar eeuwen achter.

Christopher Hitchens

Terug naar “Archief”