Zondag rustdag of herdenkingsdag?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Zondag rustdag of herdenkingsdag?

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2012 11:39

Lichtzwaard schreef:Je hoeft ook niet te snappen als je maar weet (...)

Een lastige combinatie voor mensen die ZELF nadenken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2012 11:43

mohamed schreef:Een lastige combinatie voor mensen die ZELF nadenken.

Een populaire uitspraak maar die inhoudelijk kant noch wal raakt.
Veruit de meeste mensen denken over meer dan 90% van de zaken die ze tegenkomen helemaal niet na. De meeste kennis van mensen bestaat voor het grootste deel uit aannames waar zelden (diepgaand) over nagedacht is.
Mensen die wel overal over nadenken belanden binnen de kortste keren in een gesloten inrichting.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 sep 2012 11:46

Lichtzwaard schreef:
Je hoeft ook niet te snappen als je maar weet dat de Zondag de dag des Heren is een Heilige dag de Verrijzenis dag van Jezus Christus Zij Enige Geboren Zoon.

Word een beetje moe van dit soort zinnen zonder komma's en woorden die niet af zijn. Zeker als ze al eens eerder zijn gepost.

@mohamed: ach so.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2012 09:12

mohamed schreef:Een lastige combinatie voor mensen die ZELF nadenken.

Faramir schreef:Een populaire uitspraak maar die inhoudelijk kant noch wal raakt.

Kennelijk inspireert een inhoudsloze opmerking jou om inhoudelijk te reageren!
Faramir schreef:Veruit de meeste mensen denken over meer dan 90% van de zaken die ze tegenkomen helemaal niet na. De meeste kennis van mensen bestaat voor het grootste deel uit aannames waar zelden (diepgaand) over nagedacht is.

Dat klopt maar dat de zondag vereren geen gebod is van Jezus, noch van een van zijn apostelen kan een kind nog snappen.
Faramir schreef:Mensen die wel overal over nadenken belanden binnen de kortste keren in een gesloten inrichting.

Of een open inrichting genaamd het klooster.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 sep 2012 09:37

mohamed schreef:Dat klopt maar dat de zondag vereren geen gebod is van Jezus, noch van een van zijn apostelen kan een kind nog snappen.

Dat is jouw mening en dat is prima maar misschien wordt het eens tijd om te accepteren dat niet iedereen het zoals jou ziet.
Of een open inrichting genaamd het klooster.

In je wanhopige pogingen om maar te beledigen doe je wederom een domme uitspraak. Zo te zien weet je ook niets van kloosters.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 sep 2012 09:43

In je wanhopige pogingen om maar te beledigen doe je wederom een domme uitspraak. Zo te zien weet je ook niets van kloosters.===CITAAT.

Wij zagen het ook en dachten laat maar,
hoe oliekoeken dom kan iemand zijn.

Maar goed leve het Klooster /Abdij.
VERITAS VOS LIBERABIT.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2012 10:04

In het klooster waar maar 2x per dag de maatijd geserveerd wordt?

Ik vraag me toch af wie WIJ zijn.......die dachten, laat maar ?
Hebben ze ook oliekoeken in het klooster? :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 sep 2012 10:21

schaapje schreef:
Ik vraag me toch af wie WIJ zijn.......die dachten, laat maar ?

Ik zag het in een ander topic ook al, verklaart misschien wel de warrige zinnen!
Maar ik vind het wel mooi die pluralis majestatis.

Net zo mooi als de feestpluralis die het Grieks kent ;)

@lichtzwaard: quoten gaat als volgt: (quote="bv: blijblij) tekst (/quote)
als je nu ( en ) vervangt door: [ en ] en bv: niet invoert wordt het een quote in en apart frame! Leest iets makkelijker mee!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 sep 2012 11:22

Lichtzwaard schreef:In je wanhopige pogingen om maar te beledigen doe je wederom een domme uitspraak. Zo te zien weet je ook niets van kloosters.===CITAAT.

het lukt nog steeds niet, he, dat citeren?

Losse flodders als ''leve het klooster'' klinken niet echt intelligent.
leg es uit, wat is zo goed aan een gemeenschap die zich afzondert van anderen, in tegenstelling tot de opdracht:ga uit en evangeliseer?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 sep 2012 13:55

Ontopic, ladies and gentlemen!
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 sep 2012 20:43

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK ... bben.dhtml

Ook hier komt de zondag weer aan bod, en zegt dhr Dijkgraaf dat deze dag de rustdag is, door God geschonken.
Dat is een erg domme uitspraak en niet te onderbouwen, want anders zouden joodse ''christenen'' deze dag wel in ere houden ipv de zaterdag, en dat doen ze niet.En om dit dan ook nog op te willen leggen aan andersgelovigen en niet-gelovigen is absoluut NIET de manier waarop Jezus ons verteld heeft het Evangelie te verspreiden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2012 20:46

mohamed schreef:Dat klopt maar dat de zondag vereren geen gebod is van Jezus, noch van een van zijn apostelen kan een kind nog snappen.

Faramir schreef:Dat is jouw mening en dat is prima maar misschien wordt het eens tijd om te accepteren dat niet iedereen het zoals jou ziet.

Een ieder is vrij om te geloven wat hij wil en wat hij niet wil. Zo geloof ik niet in leringen van mensen en daarom accepteer niet zomaar een bewering zonder gedegen onderbouwing. Als je mij kunt aantonen waar Jezus heeft geboden om zondags te rusten dan blijf ik komende zondag de hele dag zitten waar ik zit.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 sep 2012 20:49

Nog eens over 1 Kor 16;2, welke misbruikt wordt om de zondag te legitimeren als nieuwe samenkomst/-rustdag of allebei, er staat dat de mensen THUIS naar vermogen geld apart moeten leggen, ....etc
Dat is weer heel wat anders dan geld mee moeten nemen naar de samenkomsten, lijkt me.
De huidige collecte-dienst, zeg maar.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 sep 2012 20:51

mohamed schreef:Een ieder is vrij om te geloven wat hij wil en wat hij niet wil. Zo geloof ik niet in leringen van mensen en daarom accepteer niet zomaar een bewering zonder gedegen onderbouwing. Als je mij kunt aantonen waar Jezus heeft geboden om zondags te rusten dan blijf ik komende zondag de hele dag zitten waar ik zit.

En ik geef 1000 euro aan een goed doel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2012 20:55

mohamed schreef:Een ieder is vrij om te geloven wat hij wil en wat hij niet wil. Zo geloof ik niet in leringen van mensen en daarom accepteer niet zomaar een bewering zonder gedegen onderbouwing. Als je mij kunt aantonen waar Jezus heeft geboden om zondags te rusten dan blijf ik komende zondag de hele dag zitten waar ik zit.

boer schreef:En ik geef 1000 euro aan een goed doel.

Als hij dat aantoont niet op zondag, want een financiele transactie uitvoeren is werk. :mrgreen:

Terug naar “[Religie] - Open forum”