Mens schreef:Nee, daar doelt de SGP helemaal niet op!!!!!!!!!!!!!!!
De SGP is in alle gevallen tegen abortus.
Dus, dat wil zeggen dat de SGP ook in dit geval er niet op doelde? Volgens mij heeft Van der Staaij zich niet uitgelaten zoals het nu naar voren wordt gebracht.
Mens schreef:Andere partijen hebben verschillende opvattingen over abortus, met als één gemeenschappelijk punt dat er beslist niet lichtvaardig over wordt gedacht. Dat siert hen, hoe je er verder ook over denkt.
Het siert de SGP niet dat zij regelmatig zeggen dat andere partijen er wél lichtvaardig over denken. Ik denk dat het een totaal zwaktebod is indien je eerst mensen met andere meningen moet zwartmaken of karikaturaal neerzetten, om enige geloofwaardigheid aan je eigen standpunt te geven.
Als de gedachte is dat ieder mens een ziel heeft die geschapen is voor een eeuwigheid, met daarbij de Bijbelse notie dat ieder mens geboren wordt met de erfzonde dan heeft het niets met zwartmaken te maken, maar is lichtvaardigheid een goed te begrijpen uitdrukking.
Mens schreef:Juist met het rigide standpunt om tegen iedere abortus te zijn, zonder enig onderscheid te maken tussen de verschillende situaties, vind ik dat de SGP uitermate lichtvaardig omgaat met dit gevoelige onderwerp dat zoveel mensen tot in het diepst van hun hart raakt.
Het ligt er maar aan hoe je 'lichtvaardig opvat'. Als het diepste dat er op deze aarde is, het hart van mensen is en niet Gods Woord, dan is je opmerking te onderbouwen. Maar nu niet, omdat er langs de basis, die de SGP onder het argument legt, wordt gediscussieerd.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.