Sexualiteit in het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sexualiteit in het huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2012 12:28

elbert schreef: Heel concreet: in Nederland hoef je maar naar de voorpagina van de Telegraaf of het AD te kijken (al raad ik het niet aan) om daar berichten die alles met seks, overspel, naakt enz. te maken hebben te zien. Elke dag.

Elke dag? Daar geloof ik dus niets van. En zelfs als het zo zou zijn, zou dat eerder aan de zorgvuldige selectie van de media liggen dan aan de staat van het land. Ik vermoed trouwens dat sommigen een strandfoto al in door jouw aangeduide categorie vinden vallen.

Maar misschien is het in Ierland (toch nog een katholiek land) anders.

O, nee, hier is het echt vele malen erger. De Telegraaf? Daar lach ik om als je die vergelijkt met kwaliteitsbladen (kuch kuch) als de Daily Mail. De 'Page-3-girl' is hier een instituut!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2012 12:41

Mortlach schreef:Elke dag? Daar geloof ik dus niets van.

elke dag geloof je niet?

Mortlach schreef:O, nee, hier is het echt vele malen erger. De Telegraaf? Daar lach ik om als je die vergelijkt met kwaliteitsbladen (kuch kuch) als de Daily Mail. De 'Page-3-girl' is hier een instituut!

"daily" mail klinkt ook vrij dagelijks, en ik weet wat je met het pagina drie meisje bedoelt.

En zo is het bij het ad ook. Nog geen dagelijks bloot meisje, maar wel dagelijkse berichtgeving over bn-er jantje die met marietje vreemdgaat terwijl getrouwd met angela

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2012 12:47

meribel schreef:elke dag geloof je niet?

Niet op de voorpagina in ieder geval.

"daily" mail klinkt ook vrij dagelijks, en ik weet wat je met het pagina drie meisje bedoelt.

En zo is het bij het ad ook. Nog geen dagelijks bloot meisje, maar wel dagelijkse berichtgeving over bn-er jantje die met marietje vreemdgaat terwijl getrouwd met angela

Ja, ergens op pagina 24! Het gaat er mij maar om dat je dat soort dingen niet kunt veralgemeniseren. Ik ken namelijk meer mensen die de sectie 'Glamour' overslaan dan mensen die het daadwerkelijk iets interesseert.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 aug 2012 12:54

Mortlach schreef:Elke dag? Daar geloof ik dus niets van. En zelfs als het zo zou zijn, zou dat eerder aan de zorgvuldige selectie van de media liggen dan aan de staat van het land. Ik vermoed trouwens dat sommigen een strandfoto al in door jouw aangeduide categorie vinden vallen.
Kuch. Laat ik dan maar een bloemlezing geven van wat er momenteel op de sites van de Telegraaf en het AD staat (op een heel normale dinsdag):

Het AD:
- Harry fans massaal uit de kleren om prins te steunen (met foto's)
- Estelle: 'Ik betrapte Ruud met een ander in de woonkamer'
- Verpleegster heeft 100 orgasmes per dag
- Vrouw plaatst stalen rugpin van 37cm voor beter orgasme
- Kelly heeft spijt dat ze geen sperma liet invriezen
- Vrouwen eisen recht om topless te lopen

De Telegraaf:
- Sylvie laat Britten smelten (over een fotoshoot in lingerie)
- Politica naakt op verkiezingsposter (met foto natuurlijk)

Allemaal zaken die zo ontzettend belangrijk zijn (oorlog in Syrie? Nauwelijks te vinden!) dat ze direct in het oog vallen op hun website.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2012 12:56

pipgirl schreef:Maar seksualiteit is tegenwoordig zo'n ding, het draait alleen maar om sex, mooie vrouwen etc.
Schuine moppen, iedereen weet wat ik bedoel....walgelijk gewoon.

toch ook ik ben het eens met pipgirl.

En de kranten staan er echt vol van. Zijn het niet de berichten, dan zijn het wel de advertenties.
Laatst op tv een reclame waar een halfnaakte vrouw zich heel sexy stond in te smeren..bleek het smeerkaas te zijn.
Als je dat ook al zo moet verkopen?
Nou..is het vast heel slechte smeerkaas :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2012 13:08

elbert schreef:Kuch. Laat ik dan maar een bloemlezing geven van wat er momenteel op de sites van de Telegraaf en het AD staat (op een heel normale dinsdag):

Het AD:
- Harry fans massaal uit de kleren om prins te steunen (met foto's)
- Estelle: 'Ik betrapte Ruud met een ander in de woonkamer'
- Verpleegster heeft 100 orgasmes per dag
- Vrouw plaatst stalen rugpin van 37cm voor beter orgasme
- Kelly heeft spijt dat ze geen sperma liet invriezen
- Vrouwen eisen recht om topless te lopen

De Telegraaf:
- Sylvie laat Britten smelten (over een fotoshoot in lingerie)
- Politica naakt op verkiezingsposter (met foto natuurlijk)

Allemaal zaken die zo ontzettend belangrijk zijn (oorlog in Syrie? Nauwelijks te vinden!) dat ze direct in het oog vallen op hun website.

Goed, ik dacht aan de dode-bomenversie... Op de pagina van het AD staan inderdaad koppen die eerder zoals ik al zei ergens op pagina 24 thuishoren en in de papieren versie nooit de voorpagina hadden gehaald. Maar goed, dat doet er verder niets aan af dat de selectie die de media maakt niet direct de stand van het land weerspiegelt. Seks verkoopt, dat is al sinds het begin der tijden zo. En dus is seks oververtegendwoordigd in de media. Dat wil echter niet zeggen dat dat in de normale situatie (thuis en op kantoor) ook zo is. Daar merk ik in ieder geval niets van.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 aug 2012 13:26

Mortlach schreef:Goed, ik dacht aan de dode-bomenversie...
We leven in het digitale tijdperk tegenwoordig. :mrgreen:
Maar aangezien sex verkoopt en de media dat uitbuit, dan verkoopt dat blijkbaar omdat het land dat wil.
Anders verkoopt het niet: een kwestie van vraag en aanbod. Dit zijn namelijk niet de kleinste krantjes.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2012 13:31

elbert schreef:We leven in het digitale tijdperk tegenwoordig. :mrgreen:

Ja, maar dat geeft dus een vertekend beeld, omdat op een site zo goed als oneindige ruimte is voor al dat soort frivoliteiten.

Maar aangezien sex verkoopt en de media dat uitbuit, dan verkoopt dat blijkbaar omdat het land dat blijkbaar wil.
Anders verkoopt het niet: een kwestie van vraag en aanbod.

Nee. Dat hangt nogal af van het deel van het brein dat actief is. Ik hoef al die zaken niet te zien, maar als ik het zie, dan werkt het (blijkbaar).

Ik zie in het dagelijks leven nog steeds geen reden tot dit soort cultuurpessimisme, en de media is zoals ik al beargumenteerde geen goede graadmeter/afspiegeling.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2012 13:36

meribel schreef:
toch ook ik ben het eens met pipgirl.

En de kranten staan er echt vol van. Zijn het niet de berichten, dan zijn het wel de advertenties.
Laatst op tv een reclame waar een halfnaakte vrouw zich heel sexy stond in te smeren..bleek het smeerkaas te zijn.
Als je dat ook al zo moet verkopen?
Nou..is het vast heel slechte smeerkaas :wink:

De volgende dag zal ze vast op de motorkop van een snelle bolide hebben gezeten. Zonder die smeerkaas dan :lol:

maaarten

Berichtdoor maaarten » 28 aug 2012 13:39

Gelukkig hebben we ook nog degelijke kranten in NL, hoor.....

http://www.refdag.nl/

http://www.nd.nl/

Lang leve de verzuiling, zullen we maar zeggen :wink: :(

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2012 14:01

Dat is bekend :wink: maar het is toch van de zotte dat een website van een ALGEMEENE krant bezaait is met pikante berichtjes? Hoe onnozel is dat?
Er gebeurt waarachtig toch heel wat ergers in de wereld dan Estelle die haar man met een andere vrouw betrapt. Hoe erg dat ook is! Maar bleef het maar bij dit berichtje, maar het gaat maar door en door en door..... :?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2012 14:06

schelpje3 schreef:Dat is bekend :wink: maar het is toch van de zotte dat een website van een ALGEMEENE krant bezaait is met pikante berichtjes? Hoe onnozel is dat?
Er gebeurt waarachtig toch heel wat ergers in de wereld dan Estelle die haar man met een andere vrouw betrapt. Hoe erg dat ook is! Maar bleef het maar bij dit berichtje, maar het gaat maar door en door en door..... :?

Sorry, maar een krant is het er helemaal niet om te doen om nieuws te brengen, maar om reclame-inkomsten te genereren, zeker een gratis website. En elke klik uit nieuwsgierigheid op een pikant artikeltje betekent extra geld van google.ads. En dat is het, slechts wat nieuwsgierigheid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2012 14:26

Mortlach schreef:
Sorry, maar een krant is het er helemaal niet om te doen om nieuws te brengen, maar om reclame-inkomsten te genereren, zeker een gratis website. En elke klik uit nieuwsgierigheid op een pikant artikeltje betekent extra geld van google.ads. En dat is het, slechts wat nieuwsgierigheid.

Voor verder treurig nieuws moet je een icoontje aanklikken met BIZAR of zoiets, maar op binnenland HOME staat ook al pikant nieuws hoor. Net genoeg om iemand inderdaad te prikkelen tot verdere lezing.
Van een roddelblad verwacht je dit, maar van een serieuze krant?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 aug 2012 14:56

Nou Telegraaf en Algemeen Dagblad lijken me nou niet de meest serieuze kranten die we hebben in Nederland. Zelf lees ik de Volkskrant en daar wordt gewoon het echte nieuws gebracht. Ik ben ook echt niet zo negatief als pipigirl ea.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2012 15:08

esli schreef:Nou Telegraaf en Algemeen Dagblad lijken me nou niet de meest serieuze kranten die we hebben in Nederland. Zelf lees ik de Volkskrant en daar wordt gewoon het echte nieuws gebracht. Ik ben ook echt niet zo negatief als pipigirl ea.

Ik moest net hetzelfde denken. Trouw, NRC, Parool, Volkskrant, allemaal hele nette kranten hoor...

Terug naar “Archief”