Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 aug 2012 19:48

had vanmdidag willen reageren, maar op de telefoon lukt dat niet zo....

Zelf hier geen in-mijn-blootje-buiten kids... Ik probeer onze kinderen bewust te maken van het netjes kleden. Prive plekjes schijnt hier een woord te zijn, nu nog neit bezig geweest met die dingen met haar, maar de buren zeiden hier we zeggen, priveplek is alleen voor jezelf onder de douche en wc met deur op slot!!!!

Ik ben heel huiverig voor ind e blootje ed, zelf hier al voor de tweede keer in drie jaar tijd gezeur gehad met een zekere fotograaf, die kinderen op de foto zet in allerlei standen vooral aan het klimrek en duikelstang! de kinderen poseerden gewillig! Wie weet waar die kids nu zitten! onze dochter heeft daarom ook altijd boxershorts aan zodat ze zo min mogelijk een prooi is voor verknipte mensen! gruwelijke, de gedachte dat er mensen zouden geilen op mijn kind! sowieso de gedachte alleen al dat sommige mensen dat doet :shock:

Ook van ahrte met. Abe.l

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 aug 2012 06:07

Gempa: nog van harte gefeliciteerd! geweldig, die skippykoe :mrgreen:

hier ook minimaal een zwembroekje aan.

ik heb een (2e hands) voor en achterzitje van bobike. bevalt mij prima, maar ik fiets dan ook niet zo heel bijzonder veel.. ben nog een keer van plan om tafelzeil over de kussentjes heen te maken, moet niet zo moeilijk zijn (hopelijk lukt dat voordat ze eruit gegroeid zijn 8-[ )

Em mag straks weer naar 'school'. ze vond het helemaal geweldig! onder het middageten vrijdag vroeg ze of ze 's middags weer mocht. ik ben heel benieuwd of dat zo blijft maar tot nu toe is het een succes. zo leuk om te zien, al die kindjes in de klas. ze wordt dan echt al groot :o
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2012 06:46

Ik snap niet waarom je je kindje op het strand juist niks aan zou doen. Vind het ook geen gezicht en vraag me altijd af wat de beweegredenen van die ouders zijn. Buiten dat ik het gewoon niet netjes vind, je bent in een openbare gelegenheid, je wilt denk ik niet weten hoeveel mensen/mannen er voor andere redenen naar het strand komen dan om te zonnen/zwemmen... Ik vind het al erg als V geen legging aan heeft als we nr de winkels gaan en je dus gewoon haar luier kan zien naast de romper. Dat doe ik dus ook nooit meer.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2012 09:31

Natuurlijk ben ik niet naief, en weet ik dat er veel gebeurt in de wereld, maar ik weiger me er bang door te laten maken. Waarom zou niemand haar luier en romper mogen zien? Frederiek draagt veel broeken, maar als ze een jurkje of rokje draagt, zit er echt niet altijd een legging onder met die warmte. Ik neem haar ook in romper mee naar de stad, toen het 38 graden was. Waarom wel in bikini (nog minder gekleed dus) in een openbaar zwembad en niet in romper de stad in?

Ik heb vanmorgen ook de box uit elkaar gehaald. Ze zat er nu al een week amper in, en ging steeds huilen als ze erin moest. Ook luistert ze eigenlijk heel goed, dus als we zeggen dat ze neit aan Jurians trein mag komen kruipt ze jammerend weg en is ze boos. Maar ze komt er dan niet meer aan, dus dat werkt best zo. Wel kaal, zo zonder box, en wel raar,die fase is ook alweer over.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 aug 2012 09:39

Ik ben ook niet voor naakte kinderen aan het strand of in de tuin. En daarnaast wil ik ze ook leren dat je je aankleed op de weg/openbare plek. Ik vind het nl ook afschuwelijk als ik al die pubers zie fietsen met ontbloot bovenlijf.
Met een romper de weg op, heb ik bij zo'n kleintje niet zo'n moeite mee.

De box weg is inderdaad weer een mijlpaal. De onze staat al 4 jaar op dezefde plek en is nog helemaal niet weggeweest.. haha! Hij blijft ook nog wel even staan, want onze jongste telg is echt een klauteraar, ik weet echt niet wat mij overkomt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 aug 2012 10:12

Ik laat m'n kids ook niet zomaar in de blote billen lopen eigenlijk, vind het niet zo netjes. Al vind ik die blote babybilletjes altijd wel een mooi gezicht, maar vind het niet bedoeld voor een ander ;)

Bedankt voor jullie reacties over kinderzitjes. Ik heb nog wat ervaringen op internet gelezen, en overal komt de Yepp heel positief uit. Het gaat dus waarschijnlijk deze fiets worden, met bruine yepp - zitjes. Eindelijk een stevige fiets waarvan het stuur niet omklapt als je er net een kind op wilt hijsen, en voldoende ruimte voor alle schooltassen en boodschappen ;)

Hmm, ik zit hier met allemaal knuffels met feestmutsen op schoot, dochterlief moet even cadeautjes halen. Sinds ze vorige week haar verjaardag op de psz heeft gevierd is ze thuis ook hele dagen verjaardagen aan het vieren ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2012 10:14

Mooie fiets! Ik heb bijna dezelfde :) Alleen dan een zwarte Roots. En ik heb het transportrek er los bij gekocht met een mand (nouja, gekregen ;) ). Heerlijke fiets, alleen vind ik hem met 2 kinderen + transportrek en soms volle mand zwaar. Nu moeten wij ook altijd een heuvel op naar huis, en dan zweet ik flink als ik bovenop ben. Vooral dat rekje zelf is best zwaar. Maar hij rijdt gewoon heerlijk

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2012 10:33

Ik heb die fiets ook alleen de gewone Cortina transporter. Afgelopen zaterdag in de stad lag m'n fiets op de grond en m'n mand was er af. De tyripjes waar hij mee vast zat waren verdwenen. Waarschijnlijk zijn ze door geknipt (want zo'n mand valt er echt niet zo maar af met tyripjes). Gelukkig stond de mand iets verder op.

Hier ook een bobike, ik vindt hem ook echt niet prettig. Dus ik ga eens kijken of de Yepp er ook op past. Of ik moet het rekje voor iets laten verlengen.

Haai, mooie fiets.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 aug 2012 10:40

Voordeel van deze fiets is (volgens de fietsenmaker) dat het transportrek iets verder van het stuur af staat dan bij een normale transportfiets, waardoor er meer ruimte is voor kindervoetjes. Ik wilde perse een fiets waar ik een mand(je) voorop kon doen, en bij de meeste gewone fietsen kan dat weer niet icm een windscherm. Toen bleef alleen deze fiets over, dat maakt de keuze makkelijk ;) Vooral het stuurslot lijkt me erg fijn.

@Evelien; wat bezielt ze om zo'n mand eraf te halen.. Gelukkig heb je em nog!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2012 10:51

Dat stuurslot is zeker heel fijn. Volgens mij kan mijn rekje ook nog iets naar voren met een tussenstuk. Alleen is het stuurstang niet zo heel lang en heb je weinig ruimte. Daar moet ik nog even wat op verzinnen.

Heb pas nog een ongeluk gehad met de fiets. Een groepje van 20 jongens kwam mij tegemoet op het fiets pad en we moesten elkaar passeren via het voetpad (vrij breed voetpad waar je makkelijk elkaar kan passeren) en toen knalde er 1 van die jongeren tegen mij op. ppff de schrik zat er behoorlijk in. Kreeg nog de wind van voren van die groep. S.imon even overstuur. De schade viel gelukkig mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2012 10:53

Stuurslot is ideaal ja,en ik zou niet weten hoe het zonder moest, met een mand voorop, en kinderen erop zetten.
Nu zet ik eerst beide kids op de fiets, dan soms nog de buggy eraan, en de mand volladen, en hij blijft gewoon staan, zo handig :D Veel plezier ermee!

Wat raar om zoiets kapot te maken, Evelien.

Ik heb ook bobike stoeltjes, en niks op aan te merken, hoor. Maargoed, mijn kinderen blijven wel gewoon netjes zitten, dus dan zijn die gordels ook prima. Enige nadeel vind ik de kussentjes, die worden zo nat, als het regent en mijn fiets staat buiten. Maar ook zonder kussentjes zitten de kids best, dus vaak haal ik die er gewoon af.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 aug 2012 18:36

hier ook bobike, mijn ongenoegen al vaker hier laten horen. Nu wilde ik marijn eens achterop, tig kinderen in de buurt die jonger zijn dan hem zitten al achterop, maar 1 keer en voorlopig niet weer! Hij ging notabene gewoon staan! :shock: Hij gaat gewoon uit dat gordeltje... en ook nog roepen.. selluf doen.. selluf pingen! :) dus... hij wilde zelf van de fiets afgaan,wat julia tegenwoordig gewoon doet, met afstappen.... Dus... missschien ga ik alsnog over op de Yepp! hopelijk zijn ze volgend jaar al op mp te vinden tweedehands oid.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 27 aug 2012 18:41

Ik gebruik al bijna 3,5 jaar (en echt dagelijks!) de bobike's voor- en achterzitjes tot volle tevredenheid. Ze zitten prima en ik vind ze nog leuk ook. Nog nooit iets negatiefs ondervonden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 aug 2012 19:09

@oom ik heb mijn yepp op mp gekocht! amper gebruikt. zowel stoeltje als scherm zagen er perfect uit! heb samen 40,- betaald ;-)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 aug 2012 19:50

654321 schreef:Ik gebruik al bijna 3,5 jaar (en echt dagelijks!) de bobike's voor- en achterzitjes tot volle tevredenheid. Ze zitten prima en ik vind ze nog leuk ook. Nog nooit iets negatiefs ondervonden.

ik had hiervoor een bobike en die was ook prima, maar yepp is gewoon beter, 5 puntsgordel, zo los te klikken ,met een slot , de voetjes zij met 1 klik te verstellen, geen irritant kussentje wat bij mij altijd kwijt was of nat.
1 tip koop hem online dat scheelt zo 20 euro

Terug naar “Archief”