Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

beantsje
Mineur
Mineur

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor beantsje » 24 aug 2012 09:57

meribel schreef:
niet drie weken kúnnen krijgen....die drie weken moet iedereen sowieso krijgen. Dus dat is een rare reden.
En is het zo'n ramp om dan maar uzk's in te zetten? Als dat betekent dat mensen écht drie weken kunnen?
( ja kost extra voor de organisatie..maar daarvoor geef je je vaste medewerkers wel wat terug )

Moet iedereen die drie weken kunnen krijgen op het moment dat zij dat willen?
Het alternatief voor dat weekend is, dat de medewerkers op een ander tijdstip verlof moeten nemen, dan dat zij eigenlijk willen.

En wat die uitzendkrachten betreft: tuurlijk zijn die duur, maar dat is het grootste probleem niet. Het grootste probleem is dat het zo slecht is voor de kwaliteit van zorg. Zij kennen onze organisatie niet, onze zorgdossiers, onze procedures etc.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 24 aug 2012 16:38

juffiejuf schreef:@ nita; super joh!!! Je krijgt het daar vast naar je zin!

Rienuku schreef: @nita... wow wat gaaf! Lijkt me ontzettend leuk om te doen!!!! *ietsiepietsie jaloers* :D

dank je juffiejuf, enne Rienuku dat snap ik wel een beetje, was ook echt een kleine droom van me om daar eens binnen te mogen kijken stage of werken, sprong ook gat in de lucht toen ik hoorde dat ik daar mocht komen. vind het zoooo leuk, erg benieuwd

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 aug 2012 16:39

beantsje schreef:
Moet iedereen die drie weken kunnen krijgen op het moment dat zij dat willen?
Het alternatief voor dat weekend is, dat de medewerkers op een ander tijdstip verlof moeten nemen, dan dat zij eigenlijk willen.

En wat die uitzendkrachten betreft: tuurlijk zijn die duur, maar dat is het grootste probleem niet. Het grootste probleem is dat het zo slecht is voor de kwaliteit van zorg. Zij kennen onze organisatie niet, onze zorgdossiers, onze procedures etc.

Nee dat niet, als je dan wel die drie weken incl. weekenden op een ander tijdstip aanbied dan heb ik niets gezegd hoor. Ik heb in dat geval je vorige bericht net niet goed gelezen ( ik dacht dat de wens voor drie weken gewoon er helemaal niet inzat )

Mbt tot uzk heb je natuurlijk gelijk.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 27 aug 2012 13:42

Even heel wat anders... Op dit moment heb ik nog steeds (groeps)therapie, 1x in de 2 weken, en dat is altijd op vaste dagdelen,en ik heb een hele tijd terug al met m'n afd.hoofd afgesproken dat ik dan die dinsdagmorgens standaard vrij ben (het heeft nu i.v.m. vakantietijd 2 maand stil gelegen en we starten volgende week weer) Maar nu heeft ze me 3x, juist op die betreffende dinsdagen nachtdienst ingepland, dus van maandag- op dinsdagnacht, en van dinsdag op woensdagnacht...
Nu heb ik haar vanmorgen gebeld, om dat datums door te geven, en ook gelijk aan te geven dat ze me dus niet goed gepland heeft, maar zij geeft als reactie 'probeer het eerst zelf maar te ruilen, want zoveel diensten staan er niet meer open...'
Hoe kan ik dat nou het beste aanpakken? Gewoon niet (proberen te) ruilen? Of ben ik 'verplicht' om het zelf op te lossen?

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 27 aug 2012 14:43

Als zij het fout ingepland heeft, moet zij het rooster dus omgooien... Althans, zo gaat dat bij ons wel. Als dat niet meer kan, probeer ik het persoonlijk wel zelf op te lossen. Als ik dan alle mogelijkheden geprobeerd heb, leg k t weer bij de roostermaker neer... Die moet t dan verder maar oplossen. Maar er is bij ons vaak wel een mouw aan te passen.

Ik heb zowaar nu een hele week vrij!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: Eindelijk een beetje rust in de tent, want de vakantiegangers zijn weer terug! Nu had ik al een aantal dagen + weekend vrij, khoefde alleen een vroege dienst aan iemand weg te geven. Ze stonden er zowaar om te springen, omdat het waarschijnlijk overduidelijk is dat ik toe ben aan een paar vrije dagen... :wink: Nu hoef ik volgende week maandag pas weer te werken... Helaas gelijk een vergadering er achteraan, maar ja :D Ben allang blij dat k ff een weekje rust heb.
Szent az Úr

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 27 aug 2012 16:13

-Judith- schreef:Even heel wat anders... Op dit moment heb ik nog steeds (groeps)therapie, 1x in de 2 weken, en dat is altijd op vaste dagdelen,en ik heb een hele tijd terug al met m'n afd.hoofd afgesproken dat ik dan die dinsdagmorgens standaard vrij ben (het heeft nu i.v.m. vakantietijd 2 maand stil gelegen en we starten volgende week weer) Maar nu heeft ze me 3x, juist op die betreffende dinsdagen nachtdienst ingepland, dus van maandag- op dinsdagnacht, en van dinsdag op woensdagnacht...
Nu heb ik haar vanmorgen gebeld, om dat datums door te geven, en ook gelijk aan te geven dat ze me dus niet goed gepland heeft, maar zij geeft als reactie 'probeer het eerst zelf maar te ruilen, want zoveel diensten staan er niet meer open...'
Hoe kan ik dat nou het beste aanpakken? Gewoon niet (proberen te) ruilen? Of ben ik 'verplicht' om het zelf op te lossen?

vind het wel een beetje een rare reactie.
Ik bedoel...het is belangrijk dat je naar die therapie gaat en je hebt het op tijd aangegeven. Zij is het gewoon vergeten.
En als ze er dan bij zegt; er staan niet zoveel diensten meer open...
Tsja, klinkt alsof ruilen dan ook niet gemakkelijk gaat worden.

uit goodwill kan je misschien een collega die voor de hand ligt om te vragen, vragen. Maar als dat niet lukt zou ik de bal terug bij haar leggen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 aug 2012 16:57

Sjonge sjonge Judith. De manager van jou: (&$(#&@#( :x
Hoe gaat het inmiddels met je?

Ik zou heel duidelijk maken dat ik die nachten dus echt niet ga doen en daar laten weten dat ik mee wil denken voor een oplossing. Bijv. samen de dienstlijst bestuderen naar de ruilingsopties. Eventuele opties zelf benaderen en daarna gelijk terugkoppelen of het opgelost is of niet.
Meid: laat je therapie er niet voor zitten!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 27 aug 2012 17:21

M'n therapie laat ik sowieso niet schieten, die ben ik op 't moment nog te hard nodig! Maar die nachten van maandag op dinsdag ook niet...Die van dins- op woensdag zullen wel lukken..
Maar goed...Zal morgen 's rond kijken op de dienstlijst wat de opties zijn!

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 27 aug 2012 21:56

beetje bijzonder...ze legt het probleem bij jou neer. Nu moet jij het maar regelen met je collega's...dat is niet netjes. Vooral omdat het hier niet om je sportschool-ochtendje gaat maar om therapie, waarvan ik aanneem dat het van belang is voor jouw gezondheid/welzijn.
Hopelijk kom je er met haar uit; je bent wel bereid om je grens te verleggen, merk ik. Dat is goed; met een hakken-in-het-zandmentaliteit schiet je niet echt op, maar zorg ook dat ze niet over je grens heengaat. Ik zou nogmaals met haar in gesprek gaan en dan toch nog maar aangeven dat je die dienst van dinsdag op woensdag wel kunt doen maar die dienst van maandag op dinsdag niet, met het belang van de therapie nog maar eens benadrukkend.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2012 14:32

Even een vraag aan de ziekenhuismedewerkers, met name zij van radiologie.
Ik was gisteren in het ziekenhuis om een foto te laten maken, we werden met zn 2en tegelijk geroepen, ik werd het eerst geroepen, was klaar, laborante (zo heet iemand toch?) deed de deur dicht en meteen de andere deur open. Het was een meneer die ontzettend hoestte. Dat had ik in de wachtkamer al gezien. Was blij dat hij na mij was en niet andersom. 8-[
Wordt dat apparaat niet na iedere patiënt schoongemaakt met een lapje desinfecterend spulletje?
Je staat er tegenaan en moet een handgreep vastpakken nl.
Ik had het eigenlijk ook willen vragen bij het borstkankeronderzoek, maar vergat het.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 30 aug 2012 15:46

Ja hoor, als het goed is wordt er wel even een doekje met alcohol overeen gehaald. Tenminste dat deden wij wel, toen ik stage liep op de radiologie.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2012 16:02

Stip schreef:Ja hoor, als het goed is wordt er wel even een doekje met alcohol overeen gehaald. Tenminste dat deden wij wel, toen ik stage liep op de radiologie.

Dat zou ik ook gedacht hebben, maar dat heeft ze echt niet gedaan, want het ging zonder moment pauze achter elkaar door!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 30 aug 2012 16:10

Niet netjes, iedereen heeft recht op een schone tafel of plaat. Was ze alleen dan? Wij hadden er ook wel een assistent rondlopen die dan dat soort klusjes deed.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2012 19:29

Stip schreef:Niet netjes, iedereen heeft recht op een schone tafel of plaat. Was ze alleen dan? Wij hadden er ook wel een assistent rondlopen die dan dat soort klusjes deed.

Het is een grotere afdeling, in deze kamer liep zij alleen ja. Twee verkleedkamers, uitkomende op 1 kamer met apparaat. Het viel mij gewoon op, omdat het echt lopendeband werk was.
In de borstkankerbus valt dat niet zo op, maar ik begin daar inmiddels ook aan te twijfelen.
Ach, het is maar huid tegen een apparaat, maar mijn huid is intact, ik heb mijn handen toevallig gewassen, maar heeft iemand geen huidinfectie? Handen niet gewassen????
Er is in elk ziekenhuis iemand die er op toeziet, ik ken die theoretisch regels, maar m.i. worden ze dus niet overal nageleefd. En dat baart mij nu eigenlijk wel zorgen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 30 aug 2012 20:37

Stel je niet aan, de roltrap van een warenhuis raak je toch ook aan.
En handen komen op veel onveiligere gebieden dan titties, hoor.

Terug naar “Archief”