jaccootje85 schreef:De vakanties waren zo goed verdeeld dat ik een aantal weken alleen aanwezig was van de 4 collega's die op deze groep werken. Sommige dagen had ik dubbele diensten van 7-10.30 en dan smiddags van 15.15-22.30 uur. Of ik had een dienst van 13-22.30+22.30-7.00 (slaapdienst) + 7.-10.30 uur. Vaak lopen die ochtenddiensten uit tot 11uur. INstemmen? Ik was gewoon ingeroosterd. In de maand juli was het maar 2 weken, dus dat was te overzien, maar het rooster van augustus had ik nog niet gezien, anders had ik er wel wat van gevonden! We kregen het rooster van augustus pas op 5 augustus! Ook zo lekker, dus je kunt er niets meer van vinden. En op de groep hiernaast hebben alleen wat vakantiekrachten gewerkt en een enkele keer een oproepkracht. De meeste collega's hebben een contract van 80%, dus 28,8 uur per week. Meer krijgen we niet, tenzij je teamleider bent of kostwinner van een gezin.
Tjah, als je maar met z'n vieren bent, is het een hele kunst om het zo te verdelen dat er meerdere personen overblijven.
Hopelijk heb je je rooster niet voor zoete koek geslikt. Kom op zeg, 6 dgn werken, waarvan soms dubbele diensten. Straks is de vakantie voorbij en kunnen ze jou bij elkaar rapen. Gewoon ze de keuze geven om er zeker 1 dienst per week af te halen of je komt gewoon 1 dienst niet opdagen. Zoiets klinkt heel cru en er wordt heel lang gedacht dat je het toch niet doet, maar gewoon voet bij stuk houden.
Sorry, ik ben nogal 'stug' in dat soort dingen. Verder ben ik best flexibel hoor
Maar @beantsje..ik snap het probleem.
maar als je volgens de cao recht heb op aaneengesloten incl. weekenden, dan kan je daar toch niet vanaf zien omdat het zo lastig is?
Idd. De betreffende alinea is ook nogal dubbel te lezen vind ik. Als werknemer heb je recht op die weekenden. Als werkgever kan je niet verplichten om 1 vd weekenden te werken, je hebt wel het recht om het verlof niet toe te kennen. Nou ja, dan is de keuzen die Beantsje aangeeft niet zo moeilijk te maken. Wel wil ik het weekend dan later ergens terug krijgen natuurlijk
Overigens: als de manager de vakantieaanvragen klakkeloos toekent, zullen de problemen al vroeg in het jaar kenbaar worden (tenzij er in mei nog collega's ontslag nemen). Dan lijkt het me nog niet zo moeilijk voor 1 à 2 collega's om te schuiven met vakantie.
Ach ja, vakantie & de zorg: het weet allemaal wat.