beantsje schreef:Als je knielt voor een beeld, betekent dat niet dat je dat beeld aanbidt
Als je man zoent met een ander betekent het niet dat hij vreemdgaat.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
beantsje schreef:Als je knielt voor een beeld, betekent dat niet dat je dat beeld aanbidt
mohamed schreef:Als je man zoent met een ander betekent het niet dat hij vreemdgaat.
mohamed schreef:Als je man zoent met een ander betekent het niet dat hij vreemdgaat.
Faramir schreef:Idd niet. Je kan prima een vriend/vriendin/familielid op de wang zoenen. 3 maal zelfs is gebruikelijk in Nederland.
mohamed:
Faramir:
Idd niet. Je kan prima een vriend/vriendin/familielid op de wang zoenen. 3 maal zelfs is gebruikelijk in Nederland.![]()
Trajecto schreef:Tja ha ha. Overigens sporeek je dan ook meestal niet van "zoenen met iemand". Bij dat laatste denk je toch wel gauw aan wat anders dan een begroeting.
mohamed schreef:Wel, je mag voor zoenen ook een ander woord invullen wat de lading geheel dekt.
Faramir schreef:In de streek waarin ik woon wordt het begroeten of afscheid nemen van elkaar door middel van 3 maal een kus op de wang wel degelijk zoenen genoemd. Blijkt maar weer dat dingen niet hoeven te zijn wat het lijkt.
er is niets mis met plaatjes. ik maak veel gebruik van plaatjes. maar ik merk ook dat plaatjes van 'godheden' al snel vereert worden en dat er krachten aan ontleent worden. zo in het budhisme zo ook in het christendom. we zien het al terug met de koperen slang in de bijbel. in veel christelijke huizen hier hangt een zoetsappige Jezus poster aan de muur omdat die het huis tegen kwaad beschermd. het is een 'boven natuurlijk' voorwerp geworden.beantsje schreef:Kan iemand mij zeggen wat hier mis mee is?
mohamed schreef:Wel, je mag voor zoenen ook een ander woord invullen wat de lading geheel dekt.
Trajecto schreef:Ehm..., knuffelen.
Faramir schreef:Dat de rozenkrans niet jouw ding is is prima. Waag je er dan ook vooral niet aan zou ik zeggen. Maar om op basis van vooroordelen allerlei negatieve uitspraken te doen gaat wat ver.
Lees de apostolische brief over de rozenkrans van Johannes Paulus II eens: http://www.rozenkrans.nl/apostolische_b ... m_virg.htm
mohamed:
Faramir:
Idd niet. Je kan prima een vriend/vriendin/familielid op de wang zoenen. 3 maal zelfs is gebruikelijk in Nederland.![]()
Trajecto schreef:Tja ha ha. Overigens sporeek je dan ook meestal niet van "zoenen met iemand". Bij dat laatste denk je toch wel gauw aan wat anders dan een begroeting.
beantsje schreef:Even iets verduidelijken.
Als ik kniel voor een beeld, bedoel ik daarmee dat ik kniel en dat mijn positie vóór het beeld is, niet ernaast erachter of met de rug ernaartoe.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten