Brief aan God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 mar 2004 19:05

Oke, zalk ook maar eens een brief schrijven.

Lieve Vader,

Ik hou van U, elke keer als ik naar u kijk glimlacht U. Zo lieve glimlach, bedankt vader voor die Liefde! Bedankt voor alles wat u geeft in mij leven. U bent mijn alles, op u kan ik vertrouwen. Bedankt.
Elke keer als ik wegloop bent U er weer, elke keer als ik eigenwijs ben en mij eigen weg insla staat U mij weer op te wachten.
Soms vraag ik me wel eens af, waarom doet U dat toch steeds weer. Vader wilt u dat blijven doen? Ik kan niet zonder uw Liefde.
Weet je vader, ik zou wel helemaal voor U willen leven, ik verlang er na om straks voor altijd bij u te zijn! Geweldig Vader dat u mij laatst vertelde dat mijn kamer al klaar is in de Hemel. Ik geloof dat het een hele mooie kamer zal zijn!

Vader u ziet mij lopen hier, u ziet wat ik doe. Soms zou ik wel weg willen kruipen, ondangs dat U glimlach naar mij. Want ik weet dat u naar mij kijkt zoals u naar Jezus heeft gekeken. Alleen u zal nooit uw hoofd afkeren als ik naar u kijk. Dat deed u wel bij u allerliefse Zoon. Hij riep: Vader waar bent u! Waarom verlaat u mij!. U heeft uw hoofd omgekeert naar uw Lieve Zoon voor mij en voor iedereen hier! ik kan het niet begrijpen, waarom voor mij? Jezus u bent mijn Held! Mijn alles!

Heere ik bid u voor iedereen hier op dit forum die uw Liefde niet serieus nemen, of niet zien. U bent zo lief, u houd zoveel van ons refowebers dat u zelf naar deze verschikkelijke aarde bent gekomen om onze plek in te nemen, U bent voor ons gestorven, Jezus u waarvan Uw Vader in de hemel zegt: Hij is mijn Zoon, Hij doet alles wat ik wil. Jezus U bent zo geweldig, waarom bent u voor mij gestorven??? Waarom? Jezus u bent het waard, u bent DE liefde. Wilt u alle mensen op dit forum laten zien dat U dit ook voor Hem of Haar heeft gedaan. Ja he, Jezus voor de persoon die dit nu leest. Bedankt dat u dat laat zien aan hem of haar!

Jezus u kent iedereen hier he op het forum? U kent die jongen die twijvelt, u kent dat meisje dat zoekt. U kent die man die het leven niet meer ziet zitten. U kent die vrouw die verdrietig is. Jezus u kent iedereen heel persoonlijk. Er is niks dat u niet weet! U kent het verlangen, u kent de leegte in hun leven. Heere bedankt dat u die leegte wil vullen! Bedankt dat u de twijvel weg wil nemen.

Heilge Geest, ik ken u niet zo goed. Ik denk dat U Jezus bent die in mij woont. Ik weet niet of ik een goede voorstelling van u heb. Ik geloof dat u Jezus zelf bent die mij elke dag weer wil helpen en leren. Jezus ik weet dat u in de Hemel bent bij Mijn Vader. Bedankt dat u ook op de aarde bent bij ons! Bedankt dat u terug bent gekomen op aarde, om ons kracht te geven om echt te leven!

vader ik heb u heel veel te vertellen, en nog meer te vragen... maar ik denk dat de mensen hier op refoweb het al lang genoeg vinden :wink:
Daarom schrijf ik u nog, maar een andere keer.

thx Vader voor u glimlach elke keer weer!

I love you.

uw zoon
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 01 mar 2004 21:24

Ik schrijf altijd een songtekst dat helpt ook goed.... zal weer eens posten in de be creative topic
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2004 23:38

Hijwel, goed dat je in je gebed ook naar Jezus en de Geest bidt... die kun je denk ik in een gebed best apart aanspreken!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 02 mar 2004 13:03

hijwel schreef:I love you.....
uw zoon

*huiver*
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 mar 2004 13:21

Skoezie schreef:
hijwel schreef:I love you.....
uw zoon

*huiver*

Waarom huiver?? Ik vind het juist geweldig!!! Stel voor wat God 'denkt' als hij dat ziet: wow.. door het werk van mijn Zoon is er een mens van mij gaan houden, terwijl hij me eerst haatte!!!!!!
Da's toch geweldig!!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 02 mar 2004 14:46

ik vind het gruwelijke klinken.... sorry maar ik zou er onder zetten i hate you

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mar 2004 15:27

Hoezo?!

Ik hou van God. Ik zou er ook I love you onder zetten.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 02 mar 2004 15:36

en ik houd niet van God dus ik zou er i hate you onderzetten

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 mar 2004 16:39

Skoezie schreef:en ik houd niet van God dus ik zou er i hate you onderzetten

Ik ben wel benieuwt naar jou brief, wat zou jij God willen schrijven?
(zomaar benieuwt hoor)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mar 2004 19:15

Waarom zou je hem dan brieven schrijven?

Raar trouwens dat je het gruwelijk vindt klinken.... zo erg is het toch niet om 2 mensen tegen elkaar te horen zeggen: Ik hou van je?

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 06 mar 2004 09:24

Marnix schreef:

Raar trouwens dat je het gruwelijk vindt klinken.... zo erg is het toch niet om 2 mensen tegen elkaar te horen zeggen: Ik hou van je?

Hm, volgens mij gaat het hier ten eerste niet om twee mensen, en ten tweede niet tegen elkaar.
If you want world peace, fight for justice.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 mar 2004 10:40

Vrouwe Justitia schreef:
Marnix schreef:

Hm, volgens mij gaat het hier ten eerste niet om twee mensen, en ten tweede niet tegen elkaar.

De liefde tussen 2 mensen is al mooi, maar de liefde tussen God en de mens is nog veel mooier. Het gaat wel tegenelkaar, God heeft ons zijn ongelofelijke liefde gegeven, en nu mogen wij iets van Zijn liefde weer terug geven aan Hem. Net als maria magdelena die de voeten van Jezus waste met olie. Zij gaf Jezus iets van Zijn liefde die Hij haar had gegeven weer terug. Zo werkt het bij elke Christen, we willen zo graag iets terug doen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 mei 2004 12:41

Lieve Vader in de Hemel,

Waarom? Waarom blijven er zoveel mensen zitten in de kerk als u ze uitnodigt om aan uw tafel te komen. Waarom Vader?
Komt het omdat ze in twijvel leven, komt het omdat de dominee hamert op zijn eigen beleving?

Vader ik geloof niet dat u maar zo weinig mensen heeft veranderd in de afgelopen tijd. Jezus ik kan niet geloven dat er maar zo weinig mensen samen met u uit de dood in een nieuw leven zijn opgestaan. Lieve Vader als ik om mij heen kijk, en ik praat met mensen bij ons uit de kerk. Dan merk ik uw liefde, ik merk dat mensen ingewonnen zijn door u. U zelf heeft bij hun een nieuwe wil verwekt. Waarom twijvelen er dan nog zo veel mensen? Vader uw Geest is toch in hun komen leven? Door deze Geest mogen ze toch ook een vast vertouwen hebben, dat Jezus (uw zoon) ook voor hun gestorven is?

Vader ik wil u vragen of u wilt laten zien aan deze mensen, die u zelf verandert heeft (heeft wedergeboren) dat ze de kracht bezitten om te geloven. Want uw heeft uw Geest gegeven in de wedergeboorte.

Jezus wat kunt u in mij doen voor deze mensen? Ik wil u vragen of u bij mij wilt zijn als ik praat met mensen. Ik wil u vragen of u iedereen bij ons in de gemeente die u zelf heeft verandert, het werk wil afmaken wat u begonnen bent.

Wilt u bij de dominee zijn van vanochtend, laat hem zien dat je niet aan allerlei voorwaardes moet voldoen voordat je bij u mag horen. Maar dat u slechts 3 keer dezelde vraag stelt aan ons om te kijken of uw eigen werk vast zit in ons. Heb je mij lief? ja God, Vader in de Hemel ik heb u lief, en nog zoveel mensen bij ons in gemeente. Vraag het hun maar! Bedankt God dat u dat wilt doen.

Heilige Geest, wilt u vanmiddag bij de dominee zijn: schijn, doorschijn de dominee. Spreek door Hem heen. En laat alles wat hij zelf vindt, beleeft achterwege zodat hij puur en alleen uw woorden spreekt!

Lieve Jezus, ik heb u nog veel meer te vragen. Maar eigenlijk moet ik u heel de dag danken! U bent het helemaal waard.
Jezus ik hou van u! Wat u heeft gedaan voor mij is zo onbeschrijvelijk mooi, en dat alleen om dat U wou dat ik bij u mocht zijn.

Wilt u antwoord geven op mijn vragen God? Bedankt daarvoor!

Ik schrijf u nog!

een knipoog van u eigen zoon.

henk77

Berichtdoor henk77 » 16 mei 2004 16:19

de link die kaw in zn eerste bericht plaatste heb ik even gelezen.
maar hoe kun je zoiets zeggen hier. God de schuld in de schoenen schuiven? dat is toch absurt. wij mensne maken ons zelf alles stuk en van de naasten en voor zulke dingen moeten wij mensen zelf boeten en de HEERE vragen om vergeving van onze zonden die we gedaan hebbben. maar niet de schuld afschuiven zoals iedereen al doet.

moet ik weer denken aan de onderschrift van ene forummer
wees jezelf eens voor dat je jezelf niet meer kunt zijn.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2004 19:25

Zeg beste Henk, heb jij overal commentaar op? Ik zou je willen vragen om mensen een beetje in hun waarde te laten. Jij denkt hoe jij denkt, en een ander hoe hij/zij denkt.

Zelf vind ik God-doos zo 'neerbuigend' overkomen, maar het concept is zo slecht nog niet. Zelf schrijf ik liever songteksten om me te uiten.

Maar ik heb wel eens pogingen gewaagd om een brief te schrijven, misschien post ik er binnenkort wel eens een.

Terug naar “Archief”