Kleding enzo... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flavius
Sergeant
Sergeant

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Flavius » 11 aug 2012 13:45

Ik kan je bij dezen al verklappen dat het onmogelijk is om voor 19,95 euro een kwalitatief shirt op maat te laten maken. Ga gewoon met je man naar SuitSupply of Oger en daar kan men je een Made to Measure shirt aanbieden, dat betekent dat men een Ready to Wear shirt vermaakt naar de maten van je man - dat is uiteraard geen Bespoke, maar volledig op maat laten maken kost eenmaal enkele honderden euro's.

Wil je specifiek en goed advies? Dan kan ik je slechts aanraden om een kijkje te nemen op het stijlforum - vol met mannen met verstand van herenkleding, en vol met informatie over o.a. shirts.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 aug 2012 12:56

Het hoeft van mij niet allemaal perfect - hij heeft het overhemd alleen op zondag een paar uurtjes aan. Daarom wil ik er ook niet teveel geld aan uitgeven. De reacties die ik op internet las over kleding van de genoemde site waren oha positief. Maar toevallig kwamen we zaterdag een mooi en niet te duur overhemd tegen in de stad, dus ons probleem is alweer opgelost ;)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 25 aug 2012 17:01

Wie heeft er al kleding aangeschaft voor het nieuwe seizoen? Het najaar?

Eerst moet ik nog bevallen, maar heb er zo'n zin in dat ik weer gewone kleding aan kan! Heb een tuniekje, een jasje en pumps liggen die ik door mijn zwangerschap nauwelijks aangehad heb. Kijk er naar uit om juist die dingen te dragen straks! Hopelijk pas ik snel weer in mijn gewone kleren :D
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 aug 2012 17:11

Voor mezelf alleen 1 spijkerbroek, maar die draag ik het hele jaar door.
Voor de kids al wel best wat. Allemaal in de uitverkoop, veel zomerdingen die ook prima in de winter kunnen voor dochter, een stel rokjes, spijkerbroeken, gewone broek, vestjes die eigenlijk zomercollectie waren.
Oudste mag nog wel heel wat hebben. Vandaag wel geslaagd voor een winterjas en bijpassende muts, en een leuk vest, ook uitverkoop van de zomercollectie.
Blijf het raar vinden, vesten die bij een zomercollectie horen, maar die ik nu met 75% korting koop :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 aug 2012 09:09

ik heb nog niets aangeschaft. De afgelopen jaren ben ik door zwangerschappen steeds aangekomen en weer afgevallen, dus mijn garderobe is een beetje uit de tijd. Ik moet/wil eigenlijk een comleet nieuwe garderobe aanschaffen. Ik zag wel al in de collectie van King Louie en vanillia dat de kokerrokken helemaal terug zijn, erg leuk.

@ Kate spade Ik hoop voor je dat je je kleding snel weer aankan. Ben je veel aangekomen?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 aug 2012 19:41

Ik heb 7 september een bruiloft maar ik moet nog schoenen hebben.... Ik vind dat altijd zo een ramp... :? Van de week toch maar es naar de stad toe denk ik!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 27 aug 2012 21:08

Je hebt nu overal van de felgekleurde schoenen, echt he-le-maal geweldig :P Heb inmiddels al heel wat kleurtjes in de kast staan... :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 aug 2012 21:15

@Jans: in het Papegaaistraatje zit zo'n dure schoenenwinkel (met te mooie schoenen..), en die hebben in zo'n steegje een outlet zitten. Daar ben ik voor de bruiloft van mijn schoonzusje super geslaagd.. Dat was wel echt mazzel, ik zocht schoenen in aquablauw en donkerder blauw, liefst met iets beige en ze hadden een paar in exact die 3 kleuren...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 aug 2012 11:40

LeChat schreef:@Jans: in het Papegaaistraatje zit zo'n dure schoenenwinkel (met te mooie schoenen..), en die hebben in zo'n steegje een outlet zitten. Daar ben ik voor de bruiloft van mijn schoonzusje super geslaagd.. Dat was wel echt mazzel, ik zocht schoenen in aquablauw en donkerder blauw, liefst met iets beige en ze hadden een paar in exact die 3 kleuren...

Ohja.. die weet ik te zitten, maar volgens mij zijn die niet op donderdagavond open??
Ik heb voor de bruiloft een wit/creme jurkje met een bruin/leverachtig kleur jasje..
weet dus ook niet goed wat voor kleur ik moet :(
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 aug 2012 12:23

Welke kleur is je tas? Officieel horen je tas en je schoenen dezelfde kleur te hebben volgens mij.
Als je die ook nog niet hebt, zou ik gaan voor dezelfde kleur als je jasje, of vnl. die kleur met accenten in de kleur van je jurkje.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2012 13:39

jans1 schreef:
Ohja.. die weet ik te zitten, maar volgens mij zijn die niet op donderdagavond open??
Ik heb voor de bruiloft een wit/creme jurkje met een bruin/leverachtig kleur jasje..
weet dus ook niet goed wat voor kleur ik moet :(

Chique kleurencombinatie! Officieel mag je als gast geen wit dragen op een bruiloft,
dus jasje aanhouden. :wink:
Heel mooi lijkt mij diezelde bruin/leverkleurige schoenen en tas. Dan houdt je het rustig en beschaafd. En die kleuren zijn in, dus moet geen probleem zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 aug 2012 13:52

Wat ik zelf zou doen bij een wit jurkje en bruinig jasje is een felgroene tas en felgroene schoenen, of beiden felblauw, of felroze. Een beetje anders dan anders. En om het witte niet te erg te benadrukken, omdat ik ook altijd heb begrepen dat witte kleding niet 'hoort' als gast op een bruiloft. Maar ach, tegenwoordig draagt lang niet elke bruid meer wit, dus zo erg is het nu vast niet meer :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2012 13:58

MissF schreef:Wat ik zelf zou doen bij een wit jurkje en bruinig jasje is een felgroene tas en felgroene schoenen, of beiden felblauw, of felroze. Een beetje anders dan anders. En om het witte niet te erg te benadrukken, omdat ik ook altijd heb begrepen dat witte kleding niet 'hoort' als gast op een bruiloft. Maar ach, tegenwoordig draagt lang niet elke bruid meer wit, dus zo erg is het nu vast niet meer :D

In rechtse refokringen mag ze zelfs niet in het wit :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 aug 2012 14:17

MissF schreef:Wat ik zelf zou doen bij een wit jurkje en bruinig jasje is een felgroene tas en felgroene schoenen, of beiden felblauw, of felroze. Een beetje anders dan anders. En om het witte niet te erg te benadrukken, omdat ik ook altijd heb begrepen dat witte kleding niet 'hoort' als gast op een bruiloft. Maar ach, tegenwoordig draagt lang niet elke bruid meer wit, dus zo erg is het nu vast niet meer :D

Dat zou ik dus juist niet doen, ik vind het dan zo rommelig staan. Ik zou als ik zou kiezen voor de felgroene schoenen en tas er ook een knallend jasje bij willen hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 aug 2012 14:23

In rechtse refokringen mag ze zelfs niet in het wit :D

Dat bedoelde ik eigenlijk niet eens, mijn zus trouwde in het lichtgroen, totaal geen refojurk, we zijn ook geen rasechte refo's, maar het was zo''n stoere jurk! :) Er zijn steeds meer niet refomeiden die niet meer in het wit trouwen volgens mij. Was mijn bedoeling ook, om in een kleur te gaan (en dan geen hooggesloten jurk met lange mouwen zeg maar ;) ) maar wit stond toch echt het mooiste :D

Terug naar “Archief”