De eindtijd een angstige tijd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: De eindtijd een angstige tijd?

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 aug 2012 22:18

Ik vind het gezemel over de eindtijd altijd maar flauwekul.
Niemand weet wanneer de eindtijd komt, dus waarom zou je je er druk over maken.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 11 aug 2012 04:47

Diamantje schreef:Eerlijk gezegd maakt het me wel bang, en ik weet ook niet goed wat ik moet doen.

ik heb gehoord ( :roll: ) dat christenen in verdrukking vaak troost en steun halen uit Openbaring.
ik ben het met dorah (alweer een jaar geleden) en pollewop eens. we weten niet wanneer het komt en als het komt mogen we op God vertrouwen. Hij zal ons alles geven wat we nodig hebben.

de pre- theorie vind ik persoonlijk een verwekelijkte vorm van geloof. wat voor boodschap is dat voor hen die nu vervolgt worden (b.v. in Laos)? en waar ligt de grens? als de vervolging in Nederland komt of pas in de USA? (waar de meeste chr. deze theorie aanhangen)
de bijbel belooft ons (b.v. rom8) dat niets ons van zijn liefde kan scheiden. dus ook de eindtijd niet. het zal wel een tijd worden waar geloven wat gaat kosten. vrijblijvend christendom zal verdwijnen en daarmee heel wat kaf onder het koren. wie kan daar wakker van liggen? dit kaf is ook nu al verloren (daarom is het kaf en geen koren #-o ) door deze loutering zal de kerk ook weer een betere reputatie krijgen.
wie op de Heer vertrouwen zijn als de berg Sion...
eindtijd? samen met God is het niet iets m wakker over te liggen
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 23 aug 2012 17:54

Tante Pollewop schreef:Ik vind het gezemel over de eindtijd altijd maar flauwekul.
Niemand weet wanneer de eindtijd komt, dus waarom zou je je er druk over maken.

Misschien omdat Jezus ons er toe oproept?! (Matth. 16:3, Matt 24:42-51, Luc. 21:36, Matth. 25: 13 enzzz)

Jezus roept ons niet op ons er 'druk over te maken', wel dat we waakzaam moeten zijn.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 aug 2012 10:25

Boaz schreef:Jezus roept ons niet op ons er 'druk over te maken', wel dat we waakzaam moeten zijn.
Dat is de kern ja.
De verwachtingen/speculaties over de eindtijd zijn van alle tijden. Zeker in perioden zoals de beide wereldoorlogen was het 'zeker' dat het niet lang meer zou duren.

Zelfs de Heer weet niet de uur en de tijd dat Hij wederkomt, dat weet God alleen.
Als christen moeten wij niet steeds blijven zeuren dat de eindtijd nabij is (dat weten we niet, ondanks alles wat als 'tekenen' wordt gezien), wij moten/mogen 'gewoon' Hem dienen en lofzingen.
Niks meer, niks minder. De eindtijd gewoon laten waar die thuishoort - bij God!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 05 sep 2012 07:57

Riska schreef:De eindtijd gewoon laten waar die thuishoort - bij God!

@Riska ... echter God gaf ons zijn Woord, en daar`in zijn nog wel wat nuttige dingen te ontdekken -- bijvoorbeeld : wat is de bedoeling ervan, en : hoe lang gaat het duren ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2012 10:47

Ik blijf bij wat ik zei: bij God laten.
Als de Heer zegt dat Hij het niet weet maar God alleen, waarom zou ik anders willen?
En er zijn zoveel uitleggingen, interpretaties over wanneer die eindtijd daar is en hoe die zal verlopen - ik word er moe van.
"Stil vertrouwen op God" dat is cruciaal. (en let op de betekenis van dat cruciaal... )

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 05 sep 2012 12:36

Riska schreef:Als de Heer zegt dat Hij het niet weet maar God alleen, waarom zou ik anders willen? En er zijn zoveel uitleggingen, interpretaties over wanneer die eindtijd daar is en hoe die zal verlopen - ik word er moe van

Jezus zegt, dat : de dag & de ure van diens wederkomst, zogezegd *last minute* worden beslist door de Vader -- verder, mogen wij de schrift doorvorsen ....

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2012 16:16

Sorry Hero, ik ken jouw manier van doorvorsen - daar pas ik voor.
Ik ga mijn eigen gang en gewoon 'stil vertrouwend' voort.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 05 sep 2012 18:53

Riska schreef:Sorry Hero, ik ken jouw manier van doorvorsen - daar pas ik voor.
Ik ga mijn eigen gang en gewoon 'stil vertrouwend' voort

@Riska ... dat is OK -- wij gaan allemaal ons eigen leerpad met Jezus -- want niet iedereen wordt voor dezelfde taak klaargestoomd -- zeker niet, in de eindtijd ....

Terug naar “Archief”