blijblij schreef:Maar een aantal keer staat er wel een pluralis! ergo: het komt dus voor dat een meervoudsvorm enkelvoudig bedoeld is.
Lucas stelt dat niet Jona in de vis, maar Jona zelf een teken is voor de joden. Hetgeen ook logischer is:
zie blog Cor Hoogerwerf:
http://gegrammena.wordpress.com/2012/07 ... q-1129-32/Maar hoe komt het dat volgens Lucas de vrouwen het gebod volgden, terwijl ze volgens jou theorie op de sabbat naar het graf gingen?
het komt dus voor dat een meervoudsvorm enkelvoudig bedoeld is....
en wie geeft de authoriteit daartoe?
Het eerste sabbasin is trouwens weer een heel andere vorm dan sabbaton, hoor. Daar wel eens op gelet?
Het enige teken dat de Heere Jezus aan de Farizeeën en de schriftgeleerden gaf en wat zou bewijzen dat Hij waarlijk de enige Zoon van God was, de Beloofde en langverwachte Messias, was het teken van Jona:
“Want gelijk Jona drie dagen en drie nachten in de buik van het zeemonster was, zo zal de Zoon des mensen in het hart der aarde zijn, drie dagen en drie nachten”
maar goed, de eerste 500 jaar dachten we ook allemaal dat Jezus in het jaar 1 geboren was, dat bleek een jaar of 5 te laat te zijn, zullen ze destijds ook wel flink over gebakkeleid hebben, 25 december is ook al een verzinsel, dus ik kijk er helemaal niet van op dat ook goede vrijdag een woensdag was.
kijk wat het jaar 30 doet op de kalender, de joodse geschiedenis leert dat de deuren dag en nacht open waaiden van de tempel, ze wilden niet meer dicht, lampen gingen 40 jaar lang uit en het rode kleed werd niet meer wit, als teken dat God hun schuld weer een jaar vergeven had.
Enfin, de Bijbel zegt dat er een Wekenfeest en een feest van ongezuurde broden is en dat daar ook bepaalde dagen niet op gewerkt mag worden, en dus rustdagen / sabbatten zijn.
Ik zal er wel naast zitten, het is allemaal goed, kijk maar wat je ermee doet, het gaat niet om mijn gelijk, maar wat is de waarheid.