Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

maaarten

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor maaarten » 21 jul 2012 13:14

Gisteren nog een kilometerje of 16 gehardloopt :D

Chocolicious

Berichtdoor Chocolicious » 07 aug 2012 18:36

Sinds een paar maanden kan ik niet genoeg krijgen van hardlopen. Ik heb sporten altijd vreselijk gevonden, maar als ik ben wezen hardlopen denk ik altijd: wanneer kan ik weer? :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2012 22:51

Chocolicious schreef:Sinds een paar maanden kan ik niet genoeg krijgen van hardlopen. Ik heb sporten altijd vreselijk gevonden, maar als ik ben wezen hardlopen denk ik altijd: wanneer kan ik weer? :D

Lekker is dat, hè? Ik heb hetzelfde met gewichtheffen. Nou ja, direct na een sessie denk ik vooral "au, au, au, alles doet zeer", maar de volgende dag ik het liefst weer gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chocolicious

Berichtdoor Chocolicious » 08 aug 2012 14:50

Mortlach schreef:Lekker is dat, hè? Ik heb hetzelfde met gewichtheffen. Nou ja, direct na een sessie denk ik vooral "au, au, au, alles doet zeer", maar de volgende dag ik het liefst weer gaan.

Inderdaad. 't Is gewoon jammer dat je je spieren een dagje rust moet gunnen. Ga zo even lekker hardlopen, prachtig weer hier!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 aug 2012 15:37

Chocolicious schreef:Inderdaad. 't Is gewoon jammer dat je je spieren een dagje rust moet gunnen. Ga zo even lekker hardlopen, prachtig weer hier!

De ene dag rug en benen, de andere dag armen en borst. Het kan wel als je echt wil, maar dat houdt mijn wasmachine niet bij :-)

Chocolicious

Berichtdoor Chocolicious » 08 aug 2012 18:22

Mortlach schreef:
De ene dag rug en benen, de andere dag armen en borst. Het kan wel als je echt wil, maar dat houdt mijn wasmachine niet bij :-)

Tja, het zou kunnen, maar 't klinkt wel erg zwaar, elke dag gewichtheffen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 aug 2012 18:55

Chocolicious schreef:Tja, het zou kunnen, maar 't klinkt wel erg zwaar, elke dag gewichtheffen.

Zo bont maak ik het dan ook niet. 4 keer per week is wel genoeg. Alhoewel, als ik van die weerstandsbanden koop kan ik ook wat meer thuis tussendoor doen. Ik ben niet overgeschakeld naar de goedkope supermarkt en met het geld dat dat scheelt kan ik me wel een set van dat soort banden veroorloven :-)

beardedjohnie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor beardedjohnie » 08 aug 2012 18:58

Ik ben niet overgeschakeld naar de goedkope supermarkt en met het geld dat dat scheelt kan ik me wel een set van dat soort banden veroorloven
???

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 aug 2012 21:32

beardedjohnie schreef:???

Ah. Niet = net. Dit is inderdaad wat verwarrend.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2012 21:52

tot op jeden snap ik de lol niet van die gewichten. ik moet altijd lachen om die mannen of jongetjes die elkaar proberen te overtreffen met het aantal keer het een of ander!! doe mij maar spinnging freestyle!! en ik wil graag hardlopen, maar ik schaam mij... ik wil het liefst de heele vijf km in 1 keer kunnen, dus maar begonnen op de loopband met hardloopschema

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2012 23:33

paprikameisje2 schreef:tot op jeden snap ik de lol niet van die gewichten.

Nee, tot je een keer meer dan je eigen lichaamsgewicht tilt; dat voelt namelijk toch best wel heel erg stoer hoor :-)

ik moet altijd lachen om die mannen of jongetjes die elkaar proberen te overtreffen met het aantal keer het een of ander!! doe mij maar spinnging freestyle!! en ik wil graag hardlopen, maar ik schaam mij... ik wil het liefst de heele vijf km in 1 keer kunnen, dus maar begonnen op de loopband met hardloopschema

Vergelijken is een zinloze bezigheid, omdat je prestaties van zo veel afhankelijk is. Ik ben vrij lang, en dat is een nadeel bij het squatten, bijvoorbeeld. Het gaat mij niet zozeer om meer te kunnen dan een ander, maar om meer te kunnen dan een maand geleden :-)

Hoezo schaam je je bij het lopen? Wel goed dat je een loopschema gebruikt. Gewoon langzaam opbouwen, dan komt die 5 km vanzelf.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 aug 2012 08:07

Ik ben sinds 3 maanden actief aan het sporten waaronder 3 keer krachttraining in de week. Maar....ik voel me zo opgelaten als ik train met dumbles of the dead lift lig.....
Zijn er meer vrouwen die dat herkennen?
Laatst gewijzigd door essieee op 20 aug 2012 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 aug 2012 09:49

essieee schreef:Ik ben sinds 3 maanden actief aan het sporten waaronder 3 keer krachttraining in de week. Maar....ik voel me zo opgelaten als ik train met dumbles of in the dead machine lig.....

Wat is de dead machine?

Wel vervelend dat je je zo opgelaten voelt. Ik hoop dat je snel ontdekt dat dat niet nodig is - iedereen is daar in prinicipe met hetzelfde doen (gezondheid).

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 aug 2012 07:21

essieee schreef:Ik ben sinds 3 maanden actief aan het sporten waaronder 3 keer krachttraining in de week. Maar....ik voel me zo opgelaten als ik train met dumbles of the dead lift lig.....

Als je met de deadlift ligt dan zou ik me inderdaad opgelaten voelen. Maar ik neem aan dat je iets anders bedoelt. Ik denk dat krachttraining erg nuttig is om je verbranding op een goed pijl te houden. Een beetje spier zorgt ervoor dat je meer energie nodig hebt, wat er weer voor zorgt dat je iets fitter kunt zijn als je vooral problemen met zwaar zijn hebt.

Zelf gaan bij mij de gewichten ook niet hard en ja ik voel me wat minder als ik met een halter aan het overhead drukken bezig ben, omdat ik bij 30 kg al niet de juiste houding kan houden. Toch is het wel goed om je niets van anderen aan te trekken en gewoon te blijven trainen.

Bij mij kan mijn riem al bijna twee gaatjes strakker dan een paar maanden geleden en ik weeg nog steeds ongeveer hetzelfde. Dat geeft echt een lekker gevoel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 aug 2012 08:14

Ja, al die termen zijn ook voor gevorderden :wink:

Klopt, ik doe het nu 3,5 maand. Ben gestopt met roken en gaan sporten en ben inmiddels ruim 20 kilo lichter. Ik heb de meerwaarde van krachttraining altijd onderschat. Want je continue verbranding ligt gewoon hoger.

Het valt me altijd op dat er weinig vrouwen krachttraining doen en de mannen die ook dan ook bezig zijn duwen heel wat kilo's meer weg dan ik (logisch). En op die momenten voel ik me nooit zo op m'n gemak.

Maar inderdaad...ik moet er proberen om dat los te laten, want...het is gewoon lekker en goed!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”