wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie in Italie en Frankrijk. Lekker weer gehad. Jurian vond het allemaal erg spannend, en was elke keer weer helemaal hyper als we tent inpakten en op een andere camping weer opzetten. Maar hij heeft genoten van het buitenleven. Zijn mama vond het iets lastiger om hem los te laten

alleen in het speeltuintje spelen en alleen naar het toiletgebouw waar ik hem niet kon zien, maar het is prima gegaan
Frederiek vond het ook prima, alleen 's nachts wat minder. Ze is elke nacht wel een keer huilend wakker geworden. Vannacht weer in haar eigen bed en ze sliep van half 8 tot 10, toen een fles pap (ja, ook daar komt ze nog steeds niet vanaf), en toen tot 8 uur. Nu ligt ze er alweer 2 uur in. Die geniet denk ik toch het meest van gewoon thuis zijn, eigen bed, eigen ritme en regelmaat
Ze kletst steeds meer. tegen de Italiaanse mannen riep ze elke morgen al zwaaiend: tsau! (ciao (hallo)) en tegen ons daarna:'Hallo' Of 'Halloe' en dan met die getuite lipjes. Zo schattig.
Ook auto, boom, bah, bom, juujaa (Jurian), au, papa, mama, rollen er zo uit. Vooral papa is favoriet. De hele dag: papa! Papa!' en als papa niet snel genoeg antwoord, en ik zeg:' Ja, Frederiek...' kijkt ze me boos aan en roept gewoon door: papa! papa!'
Lopen weigert ze nog steeds pertinent. Aan 1 hand loopt ze prima, maar los doet ze gewoon niet. Lekker eigenwijs dus. Ach, het komt vast vanzelf

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...